Kosiarka spalinowa - naprawdę?

21. Data: 2012-05-17 13:31:18

Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
news:4f748fef$1@news.home.net.pl...

> Nie.
> Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi że używanie
> oleju 10W40 powoduje jego szybkie zużywanie, konieczność
> częstej wymiany świec i zmniejszenie trwałości silniczka z
> powodu osadzania się nagaru i zapiekania pierścieni tłokowych.
> Wynika to z dużych fabrycznych luzów między tłokiem a cylindrem.

A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.
Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów w
starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest a i kosiarka nie
nagrzewa się do takich temperatur jak silnik samochodowy i nie ma takich
przeciążeń jak silnik samochodowy

Marek

22. Data: 2012-05-17 19:12:35

Od: "Hinek" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał

> A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach.
> Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka.

To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i
zmienią zalecenia dla swoich silników.

--
Hinek

23. Data: 2012-05-17 23:42:07

Od: "Azotox" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów
> w starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest

Jest rzadki, bo pierwsza liczba "10" to właśnie jego gęstość, a "single
grade" SAE 30 jest właśnie 3 x bardziej gesty.

Azotox moon

24. Data: 2012-05-18 06:37:38

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i
> zmienią zalecenia dla swoich silników.

Zapewne w instrukcji Brigs&Straton jest napisane jakiej konkretnie firmy
oleje stosować, wiadomo dlaczego.
Oleje samochodowe mają wyższe klasy API oraz ACEA, lepsze parametry
lepkości, płynięcia czy temp. zapłonu. Są wykonane z lepszych baz olejowych
co daje gwarancję że wolniej się starzeją i w mniejszym stopniu w trakcie
eksploatacji zmieniają parametry.
Oleje silnikowe mają więcej i lepszych dodatkó uszlachetniających przez co
np. mnie są podatne na utlenianie. Nie bez powodu więc olej samochodowy
kosztuje 2-4 razy tyle co olej do kosiarki mimo że w niej nie ma filra
oleju. Brak filtra w kosiarce sugerowałby przecież że nalezy zastosować
wyjątkowej jakości olej a tak widzisz nie jest.
Nie mówię aby stosować jakieś wypasione oleje samochodowe 0W30 które są za
rzadkie nawet do wielu silnikow samochodowych , lecz zwykły 10W40. Ta klasa
jest na tyle uniwersalna że nie ma prawa nic złego zrobić w kosiarce a nawet
śmiem twierdzić że kosiarka będzie miała lepiej.

Marek

25. Data: 2012-05-19 11:46:11

Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Mar, 18:38, "Hinek" <h...@t...pl> wrote:

> Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi e u ywanie
> oleju 10W40 powoduje jego szybkie zu ywanie, konieczno
> cz stej wymiany wiec i zmniejszenie trwa o ci silniczka z
> powodu osadzania si nagaru i zapiekania pier cieni t okowych.
> Wynika to z du ych fabrycznych luz w mi dzy t okiem a cylindrem.
>
> Ale kosiarka kosztuje raptem z tysi c z i mo na j u ywa
> par lat bez wymiany oleju a potem spokojnie wyrzuci .

ciekawe... nawet zadalem sobie troche trudu, zeby znalezc polska
wersje instrukcji do mojego silnika (kupionego w 2003, jeszcze dziala
na polsyntetyku 10W40 ;) i specjalnie go nie bierze - tzn. nie dolewam
miedzy wymianami)

http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentDisplay/29luC
JsT9FzXFix2.pdf

http://tnij.com/bsmanual

wrecz napisali tam, ze stosowanie SAE 30 w temp. ponizej 4 stopnie C
moze spowodowac uszkodzenie silnika, a stosowanie niesyntetycznych
5W30, 10W30 moze tylko spowodowac wieksze zuzycie oleju - kaza tylko
sprawdzac poziom...

w tabelce syntetyki 5W30 10W30 podaja jako uniwersalne (na pelny
zakres temperatur)

WS

sezon się otwiera!
Gdzie/jaka trawa na kwaśny, zacieniony teren?
Jaka roślina szybko rośnie i zakwita
Saletra amonowa
Jak posiać owies?