Kosiarka spalinowa - naprawdę?

1. Data: 2012-03-28 19:29:31

Temat: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: " Majka" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?

Mam kosiarkę spalinową, Stiga, silnik Briggs & stratton (jesli literek nie
poplątałam), chłodzony powietrzem, czterosuw, z napędem.
Kosiarka taka wg instrukcji wymaga oleju SAE30, i taki tez dotąd zawsze był
w kosiarce (dwie wymiany na sezon: przed i w polowie, by nie bawić sie w
liczenie godzin pracy).

Mam w garażu klika olejów 10W40 do silników chłodzonych cieczą.
Więcej każdego z tych olejów niż 0,6 litra (a więc więcej niż na wymianę do
kosiarki), a dużo mniej niż 4,5 litra (tyle potrzebuje moje auto).

Pytanie: czy mogę posiadane oleje 10W40 wlać do kosiarki?

Majka

2. Data: 2012-03-28 20:03:01

Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawdę?
Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2012-03-28 19:29:31 +0000, " Majka" <m...@W...gazeta.pl> said:

> Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?
>
> Mam kosiarkę spalinową(...) wg instrukcji wymaga oleju SAE30,(...)Mam w
> garażu klika olejów 10W40
(...)
> Pytanie: czy mogę posiadane oleje 10W40 wlać do kosiarki?

<http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-
oleju-np-10w30.html>

--
Bydlę

3. Data: 2012-03-28 20:23:21

Od: "Dysiek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?

To ktos zmienia olej w kosiarce? Moja smiga 6 rok (od nowosci) bez wymiany -
zobaczymy jak dlugo pociagnie :-) Na razie nic nie zapowiada awarii
(odpukac) :-)

Dysiek

4. Data: 2012-03-28 20:38:38

Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Mar, 22:23, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

> To ktos zmienia olej w kosiarce?

;) ja tez mam B&S w kosiarce z napedem, od ~10lat, leje 10W40 i
dziala, olej zmieniam pi razy oko raz na 2 sezony ;) - ale zmieniam,
bo konstrukcja bez filtrowania oleju jakos nietrwale mi wyglada...

WS

5. Data: 2012-03-28 20:47:03

Od: "Wojtek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki?

Tak.

6. Data: 2012-03-29 01:40:07

Temat: Re: Kosiarka spalinowa - naprawd??
Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-28 22:23, Dysiek pisze:
> To ktos zmienia olej w kosiarce? Moja smiga 6 rok (od nowosci) bez wymiany -
> zobaczymy jak dlugo pociagnie :-) Na razie nic nie zapowiada awarii
> (odpukac) :-)
Gratuluję dbałości o sprzęt.
Nie chciałbym kupować od Ciebie ani kosiarki ani auta.
Jacek

7. Data: 2012-03-29 04:15:53

Od: "Dysiek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gratuluję dbałości o sprzęt.
> Nie chciałbym kupować od Ciebie ani kosiarki ani auta.

O auto czy motocykl dbam i regularnie serwisuje, bo robie tez przebiegi
~20.000 km. Natomiast pomysl jaki "przebieg" moze miec czterosuwowa kosiarka
i odpowiedz na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin
rocznie.

Dysiek

8. Data: 2012-03-29 07:04:51

Od: "Mariusz Wozniak" <m...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości grup
> i odpowiedz na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin
> rocznie.

Olej tez sie starzeje i warto go wymienic choc raz na 2 lata. Szczegolnie, ze do
kosiarki ile go wchodzi? Naparstek? ;)

X.

9. Data: 2012-03-29 07:31:06

Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Mar, 06:15, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:
Natomiast pomysl jaki "przebieg" moze miec czterosuwowa kosiarka
> i odpowiedz na pytanie czy warto wymieniac olej jak uzywasz jej 10 godzin
> rocznie.

10h to faktycznie troche malo, ale wg instrukcji zmienia sie co 20-25h
pracy, w porownaniu do samochodu silnik kosiarki ma znacznie gorsze
warunki pracy - chodzi non stop z maksymalna moca (a czasem nawet
podkrecony ponad fabryczny max), nie ma filtra oleju, moj B&S chyba
nawet pompy oleju nie ma - smarowanie "rozbryzgowe" ;)
Dlatego raz na 2 lata zmieniam (na samochodowy), bo 0.6litra to nie
majatek, filtr powietrza czyscze ze 2x/sezon

WS

10. Data: 2012-03-29 08:01:58

Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wozniak" napisał w wiadomości grup

> Olej tez sie starzeje i warto go wymienic choc raz na 2 lata. Szczegolnie,
> ze do kosiarki ile go wchodzi? Naparstek? ;)

Ale po co?
Nigdy nie zmieniałem a moja kosiarka ma już ponad 10 lat. I nie jest to
żadna firmowa konstrukcja tylko najtańszy produkt z supermarketu. No i koszę
na pochyłym terenie we wszystkich kierunkach a według instrukcji powinienem
tylko w jednym bo w przypadku przechyłu w drugą stronę coś tam jest
niesmarowane. I co? I nic.

Jakoś nigdy nie słyszałem aby ktoś zatarł silnik w kosiarce. Zawsze albo
psują się kółka, albo pęka obudowa, albo zrywa linka od rozrusznika. Ale
oczywiście nie polecam takiego zachowania. Zmieniajcie regularnie olej w
kosiarkach i pamiętajcie dokładnie na ten który producent zapisał w
instrukcji po 200zł za l. A co, niech sobie zarobi :-)
Pozdrawiam
Ergie

sezon się otwiera!
Gdzie/jaka trawa na kwaśny, zacieniony teren?
Jaka roślina szybko rośnie i zakwita
Saletra amonowa
Jak posiać owies?