Kosiarka z przednim napędem, a może inna

1. Data: 2011-02-09 06:49:12

Temat: Kosiarka z przednim napędem, a może inna
Od: " " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szukam kosiarki z napędem na przednie koła - wyczytałem, że taka jest
wygodniejsza w manewrowaniu. Niestety w sieci bardzo często opis napędu
kosiarki kończy się na stwierdzeniu: jest lub nie ma, bez podania, która oś
jest napędzana. Może ktoś może napisać, które modele maja napęd na przednie
koła, może jakąś opinie dorzuci, może dużej różnicy przód-tył nie ma i może
polecić inna kosiarkę, może ktoś widział jakąś okazje cenową?

Ps. Co sądzicie np. o kosiarkach Husar?

Pozdr,
Mariusz

2. Data: 2011-02-09 09:15:37

Temat: Re: Kosiarka z przednim napędem, a może inna
Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Użytkownik wrote:
> Witam,
>
> Szukam kosiarki z napędem na przednie koła - wyczytałem, że taka jest
> wygodniejsza w manewrowaniu.

na przednią oś jest mniejszy nacisk więc wydaje się, że nie jest to
najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza, że przy skrętach i nawrotach unosi się
lekko przód.

moon

3. Data: 2011-02-09 09:49:52

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@W...gazeta.pl> wrote in message

> Ps. Co sądzicie np. o kosiarkach Husar?

Nie pomyliłeś nazwy? Nie jest to czasem Chazar - najtańsze barachło ze
smarketu?

4. Data: 2011-02-09 14:03:05

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-09 07:49, m...@W...gazeta.pl pisze:

> jest napędzana. Może ktoś może napisać, które modele maja napęd na przednie
> koła, może jakąś opinie dorzuci, może dużej różnicy przód-tył nie ma i może
> polecić inna kosiarkę, może ktoś widział jakąś okazje cenową?

Moja Stiga ma przedni napęd, to bardzo wygodne rozwiązanie przy
nawracaniu i wycofywaniu kosiarki spod iglaków i innych zakamarków
ogrodu, do których wjechała. Całe koszenie trawnika można zrobić
jednym przejazdem bez wysprzęglania napędu.

T.

5. Data: 2011-02-09 21:09:06

Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

moon <m...@y...com> napisał(a):

> na przednią oś jest mniejszy nacisk więc wydaje się, że nie jest to
> najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza, że przy skrętach i nawrotach unosi się
> lekko przód.

Podobno mniejszy nacisk nie powoduje ślizgania się kół, a plus jest taki, że
przy skręcaniu i nawrotach - kiedy unosi się przód to nie trzeba odłączać
napędu. Tak opinie wyczytałem i brzmi to logicznie. Jaka jest prawda i czy
robi różnice - tego nie wiem. W życiu kosiarki nie miałem/używałem, a na coś
się zdecydować trzeba.

/Mariusz

6. Data: 2011-02-09 21:13:27

Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@i...pl> napisał(a):

> <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

> Nie pomyliłeś nazwy? Nie jest to czasem Chazar - najtańsze barachło ze
> smarketu?

Nie pomyliłem - jest tego trochę na allegro, np:
http://allegro.pl/bs-6km-kosiarka-5-funkcji-promocja
-naped-i1440320480.html

Znalazłem też jakieś opinie, tzn. podobno kiedyś były do bani ale teraz lepiej
bo po poprawiali w nich wady.

/Mariusz

7. Data: 2011-02-09 21:18:35

Od: " " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał(a):

> [...]
> ogrodu, do których wjechała. Całe koszenie trawnika można zrobić
> jednym przejazdem bez wysprzęglania napędu.

A jaki konkretnie model? Jak oceniasz wykonanie, trwałość, serwis, dostępność
części?

/Mariusz

8. Data: 2011-02-10 19:11:16

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-09 07:49, m...@W...gazeta.pl pisze:

> Ps. Co sądzicie np. o kosiarkach Husar?

Mam Husara. Używam na razie 1 sezon. Silnik Brigsa, chyba 6.5 KM. Mocna
kosiarka. Gdyby nie przygoda z dużym kamieniem, byłaby bezawaryjna :)
Przestawił się zapłon po uderzeniu, ale nadal chodziła. Naprawa 50 zł.
Gość z serwisu (naprawiałem na własną rękę - nie przez serwis
autoryzowany) powiedział, że ten silnik jest nie do zdarcia.
Jak się będzie dbać, to pochodzi parę ładnych lat.

W/g mnie kosiarka warta uwagi.

Jeśli chodzi o napęd przedni, to rzeczywiście łatwiej manewrować, bo nie
trzeba wysprzęglać przy nawrotach - wystarczy unieść przód i zawrócić.
Jak się ma napęd na tył, to przy uniesieniu przodu kosiarka za szybko
"ucieka" na zakręcie i trzeba ją wysprzęglać.

9. Data: 2011-02-19 22:29:33

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
> koła, może jakąś opinie dorzuci, może dużej różnicy przód-tył nie ma i może
> polecić inna kosiarkę, może ktoś widział jakąś okazje cenową?

Ja okazję cenową znalazłem chyba z rok temu w Leroy-Merlin. Kosiarka Brute z
silnikiem B&S 675. Napęd na przód z dźwignią z klikiem (nie ma drugiej
manetki) - super rozwiązanie. Wielkie koła z tyłu, wielki 80l kosz na trawę,
wyrzut boczny, mulczowanie, nóż jest na dodatkowej osi napędzanej paskiem.
Jedynym mankamentem jest nieco wolny bieg tej kosiarki, raczej spacerowy, ale
mimo to jestem z tego zakupu bardzo zadowolony.

--
Bartek

Przycieli teraz wszystkie krzewy na osiedlu-dobrze?
Proszę o pomoc!
sadzenie tulipanów
Mój patent na mech
SPRZEDAM SPRAWDZONE NASIONA POMIDORÓW