Kosmetyki dla nastolatka

1. Data: 2005-10-18 11:57:55

Temat: Kosmetyki dla nastolatka
Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze ktoś podrzucić link do skutecznego kosmetyku dla nastolatka
(chłopaka), któremu się porobiły okropne pryszcze na plecach. Czy coś pomoże
zmiana diety i na jaką ?
A może konieczna jest wizyta u dermatologa ?

Pozdrowienia

Basia

2. Data: 2005-10-18 12:09:31

Temat: Re: Kosmetyki dla nastolatka
Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Z. wrote:

> A może konieczna jest wizyta u dermatologa ?

nie moze, tylko na pewno :) tradzik sie leczy.

-- kasica

3. Data: 2005-10-18 14:18:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> wrote in
message news:dj2o0j$1th1$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
> pomoże
> zmiana diety i na jaką ?
> A może konieczna jest wizyta u dermatologa ?

nie zaszkodzi taka wizyta. ale mozesz spobowac preparaty
typu benzakne. mnie swego czasu baaaardzo pomoglo. dodatkowo
niech sie myje np mydlem siarkowym. na pewno trzeba byc tylko
sumiennym w stosowaniu tego typu preparatow.

iwon(k)a

4. Data: 2005-10-18 19:54:23

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:dj2o0j$1th1$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
pomoże
> zmiana diety i na jaką ?
> A może konieczna jest wizyta u dermatologa ?

jest jeden na 100% skuteczny środek. leczenie trwa z rok i kosztuje ta
terapia z 7tyś.zł. są jednak możliwe poważne powikłania.
To fragment ulotki dołączanej
do (Ro)accutanu:
Działanie niepożądane
Większość z nich jest zależna od wielkości dawki. Najczęściej występują
objawy hiperwitaminozy A: suchość skóry i błon śluzowych (m.in. prowadząca
do krwawień z nosa), suchość spojówek, przemijające zmętnienie rogówki.
Obserwowano zaostrzenie objawów trądziku w ciągu pierwszych tygodni
leczenia, rumień lub zapalenie skóry twarzy, świąd, pocenie się, dystrofię
paznokci, wypadanie włosów, przebarwienia skóry, nadwrażliwość na światło,
zapalenie rogówki, bóle stawów i mięśni, zwapnienie i zapalenie ścięgien.
Długotrwałe (wieloletnie) stosowanie dużych dawek może prowadzić do zmian w
kościach z zarastaniem chrząstek nasadowych włącznie. Ponadto obserwowano
zaburzenia psychiczne i zaburzenia o.u.n. (depresja, ból głowy, zwiększenie
ciśnienia śródczaszkowego, drgawki), zaburzenia widzenia zmrokowego,
nudności, zapalenie jelit, przemijające zwiększenie aktywności
aminotransferaz we krwi, hipercholesterolemię, hiperurikemię,
hipertriglicerydemię, zapalenie wątroby, reakcje nadwrażliwości, zaburzenia
hematologiczne.

5. Data: 2005-10-18 19:59:04

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

mlk napisał(a):

> [...]

> aminotransferaz we krwi, hipercholesterolemię, hiperurikemię,
> hipertriglicerydemię, zapalenie wątroby, reakcje nadwrażliwości, zaburzenia

Chyba wolałabym mieć trądzik.

Martynie wylazło na czole i skroniach. Używała różnych "mydeł"
p.trądzikowych ale wiele nie zdziałały. Teraz ma tonic z serii Under
Twenty i widać niewielką poprawę. Do tego żel punktowy z tej samej serii.
Iwon(k)a radziła mydło siarkowe - podobno dobre jest, ale ja miałam na
nie uczulenie, więc dziecku nie kupiłam, ale może warto spróbować?
Martyna jakiegoś strasznego trądziku nie ma a to co ma, jest blisko
linii włosów i nie pozostawia śladów, ot pojawia się i znika. Myślę, że
jak jej się ustabilizują hormony to przejdzie. Nie jest to tak
upierdliwe, by dawac jakieś leki hormonalne. Myslę, że na tych
kosmetykach, których używa przeczekamy (jeśli nic się nie pogorszy).

Eulalka

6. Data: 2005-10-18 20:02:18

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mlk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> jest jeden na 100% skuteczny środek. leczenie trwa z rok i kosztuje ta
> terapia z 7tyś.zł. są jednak możliwe poważne powikłania.

Bez przesady, tym się leczy przypadki beznadziejne, niemożliwe do
wyleczenia mniej drastycznymi środkami i słabszymi antybiotykami.

Basiu, wizyta u dermatologa przyda się, można tez prześledzić dietę, czy nie
pojawiło się w niej coś, na co on jest po prostu uczulony, więcej nabiału,
jakieś smieciowe zupki, słodycze .
Ale przede wszystkim, skorzystajcie na początek z tego co napisała Iwon(k)a,
to może być po prostu wynik rozniesienia jakichś bakterii po skórze, może
nosi koszulki, czy swetry które go obcierają? Mnie wystarczy założyć coś z
naturalnej wełny co dotyka się do skóry i mam od razu wysyp niespodzianek w
miejscach styku. Ratowałam się wtedy Sudocremem - taka maść na wszystko, i
na pupcię niemowlaczka i na pryszcze nastolatka i na obrtarcia u konia :D,
do kupienia w aptece, kosztuje ok kilkanaście zł za małe pudełko, i po paru
dniach jest spokój.

--
Edyta Czyż
/// O, jakże zdradna i krwawa i pusta
Jest baśń, co tęczą przesłania grzech straty!
Na skroń skazańca narzucona chusta... /// Leśmian

7. Data: 2005-10-18 20:14:53

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dj3k65$lp9$1@theone.laczpol.net.pl>
Eulalka <e...@l...net.pl> pisze:

> [...]
> serii. Iwon(k)a radziła mydło siarkowe - podobno dobre jest, ale ja
> miałam na nie uczulenie, więc dziecku nie kupiłam, ale może warto

Poszukaj w drogeriach serii właśnie dla nastolatek np. Erisa, Nivei czy
(bodajże) Garniera.
Mają różne żele do mycia twarzy i inne preparaty oczyszczające skórę.

> [...]
> znika. Myślę, że jak jej się ustabilizują hormony to przejdzie. Nie
> jest to tak upierdliwe, by dawac jakieś leki hormonalne.

Oj pewnie, że nie. Przynajmniej dopóki ma to tylko taką postać.
W gruncie rzeczy na tym może się skończyć.
Ja też miałam trądzik tylko na czole i w postaci drobnej kaszki.
Znikło przed 20-stką.

--
PozdrawiaM

8. Data: 2005-10-18 20:20:23

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mlk <m...@o...pl> napisał(a):

> Działanie niepożądane

Mateczko kwadratowa! To ja już bywm wolała pryszczate dziecko.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

9. Data: 2005-10-18 21:02:57

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> wrote in message

> nie moze, tylko na pewno :) tradzik sie leczy.

Nie bardzo. Trądzik sam przechodzi, a zanim przejdzie - łagodzi się objawy:)
Polecam preparaty Eris na codzień, a Benzacne na wyjątkowo potężne
paskudztwa. Do tego bratki, drożdze w tabletkach i skrzyp polny i dieta
raczej warzywna niż czekoladowo-chipsowa.
Anka - mama (lekko) pryszczatego nastolatka

10. Data: 2005-10-19 06:47:55

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mlk" :

> jest jeden na 100% skuteczny środek. leczenie trwa z rok i kosztuje ta
> terapia z 7tyś.zł. są jednak możliwe poważne powikłania.
> [...]

[ciach]

Musiałabym ja być chora, aby czymś takim leczyć dziecko (nawet duże, bo to
to duże ma problemy).
Wczoraj gadałam z kolegą - dermatologiem.
On Michała nie widział, ale obiecał ze obejrzy przy okazji i coś zapisze.
Mówił ze leczy się smrodkami miejscowymi a w ostateczności antybiotykami
doustnymi, ale musiałby to jednak zobaczyć.

Co jest nieco utrudnione, bo Michał aktualnie mieszka w Krakowie.
Myślałam ze to moze faktycznie zmiana diety związana z wyprowadzką i
całkowicie samodzielnym żywieniem się, ale mogę coś mu podpowiedzieć, w domu
na ogół odżywiał się zdrowo. Obecnie nawet nie wiem co tam jada.

Ja osobiscie nie miałam z trądzikiem absolutnie żadnych problemów, dlatego
nie bardzo wiem co stosować, Michał twarz też ma czystą, tylko te plecy. Na
pewno się tam nie drapie a ma pełno tak jakby blizn po odpadniętych
strupkach.

Pytanie do Sowy - pisałaś coś o nabiale. On uwielbia nabiał i w domu wypijał
do 1 l mleka dziennie.
Przypuszczam ze upodobań nie zmienił.
Czy to ma jakiś wpływ na trądzik ?

A polecone przez Was preparaty mu kupię.

Pozdrowienia.

Basia

W sprawie 15 latka-wielkie podziękowania
6-latek problemy z nauką w przedszkolu
'Seria niefortunnych zdarzeń' co sądzicie?
Proszę o radę - dot. 15-latka
bol gardla?