Koszt utrzymania 10 i 17-latka

1. Data: 2006-11-08 12:19:45

Temat: Koszt utrzymania 10 i 17-latka
Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prośbę, czy moglibyście mniej więcej określić jak kształtuje się
średniomiesięczny koszt utrzymania chłopców w wieku jak w temacie. Chodzi o
ubranie i wyżywienie (wydatków szkolnych oraz 'przyjemności' proszę nie
uwzględniać). Aby uszczegółowić zapytanie - standard życia "normalny" czyli
zarobki rodziny na poziomie 4000 - 5000 zł, zamieszkują w dużym mieście.
Mój kolega byłby zobowiązany - zapytywam Was grzecznościowo i
mądralistycznie.

puchaty

2. Data: 2006-11-08 12:31:54

Temat: Re: Koszt utrzymania 10 i 17-latka
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

puchaty napisał(a):
> [...]
> zarobki rodziny na poziomie 4000 - 5000 zł, zamieszkują w dużym mieście.
> Mój kolega byłby zobowiązany - zapytywam Was grzecznościowo i

Jeżeli chodzi o 17-latka, to myślę, że można śmiało założyć tyle, co na
dorosłego. 10-latek może zje niewiele mniej, ale podstawowe wydatki na
ubranie będą pewnie wyższe, bo to okres większego rozwoju fizycznego i
na przykład buty z jednej zimy na drugi sezon będą już za małe.
Myślę, że przy takich dochodach, jakie podałeś, dadzą sobie radę :-).

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2006-11-08 12:35:02

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zarobki rodziny na poziomie 4000 - 5000 zł, zamieszkują w dużym mieście.
> Mój kolega byłby zobowiązany - zapytywam Was grzecznościowo i

Koszty utrzymania zawszę są jakąś funkcją dochodów.
I tak się musisz zmieścić w tym, co masz i tak.
jakoś nie bardzo wyobrażam sobie sensowną odpowiedź na to pytanie bez
jakiegoś uszczegółowienia.

Pierwsza wersja odpowiedzi
Dzieciak siedemnastoletni to już ciuchy jak dla dorosłego a wyżywienie tak
razy półtora dorosłego chłopa. Dzieciak 10 lat ciuchy razy trzy, bo rośnie i
niszczy, a wyżywienie tak 80%.

Można też inaczej...
Zarobki rodziny 4000. Opłaty stałe wynoszą ich jeśli mają swoje mieszkanie
to 1500 spłata kredytu zaciągniętego na to mieszkanie, 1000 opłaty stałe
eksploatacyjne mieszkania, telefony, światło, gaz, ogrzewanie, woda. Zostaje
1500 i musi za to przeżyć 4 osobowa rodzina - wychodzi po 375 zł na osobę o
przyjemnościach i wydatkach szkolnych można zapomnieć.

Wersja 3.
zarobki 5 tys.
Gnieżdżą się z rodzicami w dwupokojowym mieszkaniu.
dokładają się do czynszu i opłat 500 zł.
Na życie i zostaje 4500. Można pohulać z żywieniem i ubraniem dzieci.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

4. Data: 2006-11-08 12:41:14

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli chodzi o 17-latka, to myślę, że można śmiało założyć tyle, co na
> dorosłego.

Chyba dawno nie widziałaś 17-latka i nie wiesz ile taki potrafi zjeść...
1,5 dorosłego to i jak jest optymistyczne założenie...

Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/

5. Data: 2006-11-08 12:44:31

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a):

> Chyba dawno nie widziałaś 17-latka i nie wiesz ile taki potrafi zjeść...
> 1,5 dorosłego to i jak jest optymistyczne założenie...

Pewnie masz rację. Ja mam kontakt z 15-latką i ta raczej ma tendecję do
zjadania znacznie mniej niż dorosły ;-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2006-11-08 12:45:51

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Nov 2006 13:31:54 +0100, medea napisał(a):

> Jeżeli chodzi o 17-latka, to myślę, że można śmiało założyć tyle, co na
> dorosłego.

No tak, ale właśnie memu kolegu chodzi o tą kwotę :) Sam nie prowadzi
gospodarstwa domowego, to nie wie co i jak.

> 10-latek może zje niewiele mniej, ale podstawowe wydatki na
> ubranie będą pewnie wyższe, bo to okres większego rozwoju fizycznego i
> na przykład buty z jednej zimy na drugi sezon będą już za małe.

Słusznie!

> Myślę, że przy takich dochodach, jakie podałeś, dadzą sobie radę :-).

Znaczy nie za bardzo raczej - mają się ku rozwodowi.

puchaty

7. Data: 2006-11-08 12:46:22

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> to 1500 spłata kredytu zaciągniętego na to mieszkanie, 1000 opłaty stałe
> eksploatacyjne mieszkania, telefony, światło, gaz, ogrzewanie, woda.

MZ naciągane na (+), ale pewnie realne.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

8. Data: 2006-11-08 12:47:12

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

Wersja 4:
Młodszy nosi ciuchy po starszym (o ile wcześniej nie zostały wyrzucone, bo
10-latek w 17-latkowych ciuchach to chyba nie bardzo...., ale po 14-latku
już ok). Spora oszczędność. Trochę zostanie na przyjemności.
Anka

9. Data: 2006-11-08 12:58:16

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Nov 2006 13:35:02 +0100, Joanna Duszczyńska napisał(a):

> Koszty utrzymania zawszę są jakąś funkcją dochodów.
> I tak się musisz zmieścić w tym, co masz i tak.

Rozumiem. Ale ponawiam pytanie - za ile najedzą się takie chłopaki jeśli
się 'nie oszczędza' na jedzeniu oraz ile mniej więcej wydaje się na ciuchy
jeśli się wydaje pieniądze racjonalnie tj. kupuje się rzeczy raczej dobrej
jakości ale wtedy, kiedy trzeba. Sądzę, że właśnie tak się żyje kiedy
zarabia się w okolicach 4 - 5 tysięcy utrzymując z tego dom ale nie
spłacając jakichś kredytów - gdyby były, to bym napisał o nich albo
zmniejszył te dochody. Nie oczekuję precyzyjnej sumy tylko szacunków
wynikających z Waszych obserwacji.

puchaty

10. Data: 2006-11-08 12:59:10

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> napisał(a):

> Młodszy nosi ciuchy po starszym (o ile wcześniej nie zostały wyrzucone, bo
> 10-latek w 17-latkowych ciuchach to chyba nie bardzo...., ale po 14-latku
> już ok).

Odpada w wersji "gnieżdżenie w dwupokojowym" bo nie ma gdzie trzymać.
[nie uwzględniać opcji "działka"]

Zaskoczyło mnie: czy teraz wszyscy mają 1500 złotowe kredyty na
mieszkania??? Z czego Wy to spłacacie!?

--
.:: JID:s...@j...org ::.

na co zgodzil sie rzad (link)