Kratka wentylacyjna zamiast wyciągać nawiewa

1. Data: 2002-02-26 13:08:49

Temat: Kratka wentylacyjna zamiast wyciągać nawiewa
Od: Rajdek <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobić ? Nie ma wyciągu tylko wali zimne powietrze do domu. Domek
jednorodzinny, 2 piętra + wysoka piwnica na poziomie ziemi. Strych
nieogrzewany, "kominy" z wywietrznikami wysokie. Zachowują się tak
kratki w łazience, kuchni... Jak to wyregulować, jest na to jakaś rada ?
Przymierzam się do założenia higrowentylacji Aereco (nawiewniki w oknach
+kratki), ale czy to pomoże. Teraz rozszczelniam okna często.

Rajdek

1. Data: 2002-02-26 13:17:44

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rajdek" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
> Co zrobić ? Nie ma wyciągu tylko wali zimne powietrze do domu

Tak sie dzieje zwykle wtedy, gdy w mieszkaniu przewaza wentylacja nawiewna
(okna). Przyczyna moze byc albo zle zaprojektowana chalupa (zbyt niski komin
z wyjsciami kanalow wentylacyjnych), albo po prostu zbyt wiele
otwartych/rozszczelnionych/nieszczelnych okien. U mnie w mieszkaniu (dwa
pokoje 48m2)wentylacja dziala poprawnie, ale rowniez zaczyna dzialac w druga
strone po otwarciu dowolnego okna.

J.

1. Data: 2002-02-26 15:09:39

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z wyjsciami kanalow wentylacyjnych), albo po prostu zbyt wiele
> otwartych/rozszczelnionych/nieszczelnych okien.
Wszystko na odwrot. Tak sie moze dziac z powodu zbyt szczelnych okien.

Asia

1. Data: 2002-02-26 15:23:14

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <J...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

> Wszystko na odwrot. Tak sie moze dziac z powodu zbyt szczelnych okien.

Przy zbyt szczelnych moze tez, nie przecze, ale to nie zmienia faktu ze u
mnie z kratek wieje jak okno otworze, jak zamkne - zaczyna ciagnac.
Sprawa sprowadza sie do tego, ze po prostu miedzy jednym a drugim musi byc
rownowaga.

J.

1. Data: 2002-02-28 06:06:23

Od: "xx" <xx@xx> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko na odwrot. Tak sie moze dziac z powodu zbyt szczelnych okien.
>

> Asia
Zgadzam sie w 100% z koleżanką. Mam ten sam problem. Gdy wszystkie okna sa
zamkniete to kratka w kuchni działa jak nawiew. Wystarczy rozszczelnic okna
i wszystko wraca do normy.
Jeszcze gorzej jest gdy w kuchni włączę wyciąg kuchenny, w łazience wieje
wtedy jak cholera ;-)

1. Data: 2002-03-01 12:20:33

Temat: Re: Kratka wentylacyjna zamiast wyciśgaŠ nawiewa
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> otwartych/rozszczelnionych/nieszczelnych okien. U mnie w mieszkaniu (dwa
> pokoje 48m2)wentylacja dziala poprawnie, ale rowniez zaczyna dzialac w druga
> strone po otwarciu dowolnego okna.

sa takie smieszne kopulki ktore robia za wiatraczki, montuje sie to cos
na koncach kanalow wentylacyjnych na dachu. jak wieje wiatr to zasysa
powietrze.

--
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\ artykulu wymaga
| Grzegorz Szyszlo mailto:z...@w...lublin.pl | rzetelnosci