--=Krotkowzrocznosc=--

1. Data: 2000-02-21 11:37:02

Temat: --=Krotkowzrocznosc=--
Od: "helisa" <h...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)
Mam pytnie do grupowiczow...
Czy istnieje operacja, ktora usuwa wade wzroku jaka jest krotkowzrocznosc?
Slyszalam cos na temat operacji laserem...
Na czym polega taka operacja?
Prosilabym o dokladne wyjasnienie jej przebiegu...
W jakim miescie wykonuja takie zabiegi?
Czy sa jakies niepozadane skutki takich operacji?
Pozdrawiam
Helisa
h...@z...pdi.net

2. Data: 2000-02-21 13:11:55

Temat: Re: --=Krotkowzrocznosc=--
Od: "Ola Kubara" <o...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Czesc

Zadalam juz raz pytanie na tej grupie na ten temat, ale nie uzyskalam
odpowiedzi, wiec podziele sie ta wiedza, ktora mam; w duzym skrocie. Osoby
majace wiedze fachowa w dziedzinie prosze o skorygowanie mnie, jezeli
palnelam jakies glupstwo.

Owszem, jest mozliwosc operacji laserem. Typy operacji sa dwie:

PRK
Laserem sciera sie wierzchnia warstwe rogowki, do uzyskania pozadanego
ksztaltu.
Wskazania: krotkowzrocznosc do - 6 dioptrii.
Przeciwwskazania m.in.: sklonnosc do tworzenia sie blizn, zwlaszcza
nietypowych, bardzo dobre widzenie w nocy (nie wiem, dlaczego).
Mozliwe skutki uboczne: zakazenia prowadzace do oslabienia widzenia,
ograniczenie widzenia wskutek blizn, tzw. efekt halo, czyli swietista
aureola wokol przedmiotow, pogorszenie widzenia w nocy.
Z tego co pamietam ryzyko tej metody jest dosc duze i zwieksza sie wraz z
wzrostem wady - slyszalam nawet opinie, ze dwie osoby na sto uskarzaja sie
na powazniejsze dolegliwosci po tej operacji

LASIK
Operacja znacznie bardziej skomplikowana. Polega na odcięciu wierzchniej
warstwy rogówki, odsunięciu jej, uksztaltowaniu rogowki "od srodka" laserem
i "przyklejeniu" wierzchniej warstwy od nowa. Podobno przyklejanie sie
rogowki trwa nawet kilka lat, a niektorzy twierdza, ze w ogole nie jest
mozliwe, ale podobno nie przeszkadza to w normalnym zyciu.
Wskazania: krotkowzrocznosc wieksza niz - 6 dioptrii.
Mozliwe skutki uboczne: jak wyzej, chociaz ponoc nie tworza sie blizny. Za
to mozliwe sa powiklania wynikajace z nieprawidlowego odciecia wierzchniej
warstwy rogowki (urzadzenie, ktore to robi, nie jest jeszcze doskonale) oraz
zakazenia - rzadsze, niz przy PRK, ale ciezsze.

Dla pocieszenie powiem, ze podobno nie zanotowano jeszcze utraty wzroku
wskutek operacji, choc jest taka teoretyczna mozliwosc.

Tego typu operacje wykonywane sa w Warszawie w gabinecie Laser i w
Katowicach, przez profesor Gierek-Lapinska, o ile dobrze pamietam.

Dokladniejsze informacje na pewno znajdziesz na sieci: musisz wpisac w
przegladarke jedna z nazw metod.

Pozdrawiam wszystkich grupowiczow

Ola.

Użytkownik helisa <h...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych