Krzaki i krzewy

1. Data: 2003-04-11 13:36:55

Temat: Krzaki i krzewy
Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś Was wie dlaczego potocznie nie mówi się "iść w krzewy"
tylko "iść w krzaki" i dlaczego film "Ptaki ciernistych krzewów" nie
nazywał się "Ptaki ciernistych krzaków"?
No i jak odróżnić krzak od krzewu? Słyszałem, że krzewy mają
łacińskie nazwy podczas gdy krzaki nie, gdyż są pospolite - rosną
byle gdzie i bez pytania kogokolwiek o zgodę...
Pozdrawiam ;-)
Wojtek

2. Data: 2003-04-11 13:37:28

Temat: Re: Krzaki i krzewy
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <t...@b...pl> wrote in

> [...]
> łacińskie nazwy podczas gdy krzaki nie, gdyż są pospolite - rosną
> byle gdzie i bez pytania kogokolwiek o zgodę...

Krzewy sa eleganckie, przyzwoite i uczesane, a krzaki rozkociudane,
rozwydrzone i wogole nieucywilizowane. Zwroc uwage, ze moze byc krazk
jalowca lub krzew jalowca, krzak dzikiej rozy, ale juz krzew rozany :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2003-04-11 13:38:39

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mowiac o tym, ze zawsze jest krzew winorosli...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2003-04-11 13:50:16

Temat: Odp: Krzaki i krzewy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> Nie mowiac o tym, ze zawsze jest krzew winorosli...
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

:-))))))
Wykształcona dziewczynka ;-))
Pozdrawiam :-)
Jansuz

5. Data: 2003-04-11 14:15:58

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> Nie mowiac o tym, ze zawsze jest krzew winorosli...
> Pozdrowienia - Ewa Sz.
No tak ale to może dlatego że przetworach z owoców tego krzaka...
przepraszam: krzewu było już w Biblii. Za to o sokach i dżemikach
z malin na przykład ta księga chyba nie wspomina wcale... ;-)
Wojtek

6. Data: 2003-04-11 14:17:42

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> [...]
> rozwydrzone i wogole nieucywilizowane. Zwroc uwage, ze moze byc krazk
> jalowca lub krzew jalowca, krzak dzikiej rozy, ale juz krzew rozany :-)

A co ze zdrobnieniem? Bo mały krzak to krzaczek, a mały krzew?
Czy eleganckie, przyzwoite i uczesane nie mogą być małe?
Wojtek
PS. Wybacz Ewo, to miało iść tylko na grupę...

7. Data: 2003-04-11 14:24:37

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <t...@b...pl> wrote in

> A co ze zdrobnieniem? Bo mały krzak to krzaczek, a mały krzew?
> Czy eleganckie, przyzwoite i uczesane nie mogą być małe?
> Wojtek
> PS. Wybacz Ewo, to miało iść tylko na grupę...

Nie szkodzi, masz odpowiedz na priva :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. z utrwalonym pogladem na krzaki :-)

8. Data: 2003-04-11 14:49:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek <t...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b76igc$ppv$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> przepraszam: krzewu było już w Biblii. Za to o sokach i dżemikach
> z malin na przykład ta księga chyba nie wspomina wcale... ;-)

Bo to jest poważna księga.
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-04-11 15:00:23

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b76g74$emn$1@atlantis.news.tpi.pl Wojtek
<t...@b...pl> napisał(a):

> No i jak odróżnić krzak od krzewu?

Hejka. Moim skromnym zdaniem krzew wiąże się z czymś prawym,
szlachetnym, natomiast krzak wręcz przeciwnie, np. krzakówką, czy wręcz
pójsciem w krzaki + brak zabezpieczenia = dzieci;-)
Pozdrawiam krz.....o Ja...cki
PS Mały krzew to krzewinka:-)

10. Data: 2003-04-11 17:13:28

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <t...@b...pl> wrote in message
> [...]
> łacińskie nazwy podczas gdy krzaki nie, gdyż są pospolite - rosną
> byle gdzie i bez pytania kogokolwiek o zgodę...

Wedlug Brucknera "krzak" jest wyrazem starszym: "Od zbiorowego
'krzewia' poszlo i 'krzewic', 'rozkrzewiac', i nowe 'krzew', 'krzewina'
(juz od r. 1500)". Co ciekawe, "krzak" i "korzen" sa spokrewnione.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz