Krzesło do długiej pracy przy komputerze

1. Data: 2005-07-10 21:00:04

Temat: Krzesło do długiej pracy przy komputerze
Od: Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chce sobię kupić krzesło do pracy przy komputerze. Myślałem kupić coś
takiego: http://www.perfektsc.com.pl/strona/pic/krzesla1/clip
_image002.jpg
Ale kolega, który podobno się na tym trochę zna bardzo mi to odradza... nie
myślę kupić dokładnie takiego fotela ale coś w tym stylu... jutro miałem po
to jechać. Mówi że to nie do komputera... więc jak to jest? Co mi radzicie?
Pracuję przy komputerze 8 - 12 godzin dziennie... a czasem więcej :)...
robię co chwile przerwy oczywiście itp. ale krzesło musi być wygodne.

2. Data: 2005-07-11 07:03:35

Temat: Re: Krzesło do długiej pracy przy komputerze
Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do domu, czy do biura ?
Poza tym mało na tym zdjęciu widać.
Powinna być solidna konstrukcja, metalowa, czy żelazna, jak najmniej elementów
plastikowych w "zawieszeniu". Dobrze jak podstawa i tył oparcia też są metalowe.
Powinno być kilka możliwości regulacji.

W plastkikach przy niektórych ustawieniach metalowe wsporniki trą, ocierają
się, naginają te duże plastikowe elementy, i na zasadzie dźwigni naciskają z
dużą siłą. I plastik pęka. NIby ten plastki nic nie dźwiga, osłania tylko dół
czy tył krzesła, ale to nie dobrze że pęka.
Ważne też są rolki, żeby się nie zacinały, średnica podstawy, żeby się nie
przewrócić.

3. Data: 2005-07-11 08:46:53

Od: Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi trochę o inne sprawy. Są dwa rodzaje: krzesła i fotele. Co jest
lepsze? Na fotelu siedzi się dość wygodnie, ale raczej ciągle w tej samej
pozycji, natomiast krzesła mają różne mechanizmy, np. takie dzięki którym
oparcie cały czas przylega do pleców.

4. Data: 2005-07-11 09:56:38

Od: fidyash <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał napisał:

> [...]
> Pracuję przy komputerze 8 - 12 godzin dziennie... a czasem więcej :)...
> robię co chwile przerwy oczywiście itp. ale krzesło musi być wygodne.

Z teogo co widzę to jest ProfiM BIBIONE ale polecał bym raczej model
ProfiM Gracja do pracy przy komputerze.

Pozdrawiam
AW

5. Data: 2005-07-11 10:06:07

Od: Michał <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z teogo co widzę to jest ProfiM BIBIONE ale polecał bym raczej model
> ProfiM Gracja do pracy przy komputerze.

Czyli generalnie lepsze krzesło niż fotel? Na wyglądzie mi nie zależy,
chodzi mi o max komfortu przy długiej pracy i oczywiście o zdrowie...

6. Data: 2005-07-11 10:38:27

Od: "Madkiw" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli generalnie lepsze krzesło niż fotel? Na wyglądzie mi nie zależy,
> chodzi mi o max komfortu przy długiej pracy i oczywiście o zdrowie...
>

> Pozdrawiam

Witam
Fotel powinien być odpowiednio wyprofilowany,przyjżyj się droższym
modelom z IKEA.
Pozdrawiam Madkiw

7. Data: 2005-07-11 13:49:15

Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chce sobię kupić krzesło do pracy przy komputerze. Myślałem kupić coś
> takiego: http://www.perfektsc.com.pl/strona/pic/krzesla1/clip
_image002.jpg

Odradzam. mam taki fotel i przy siedzeniu powyżej 6 godzin boli kregosłup i
czasmi jeszcze inne części ciała. Ja polecam zdecydowanie twrdsze siedzisko
z wyprofilowaniem pod kręgosłup lędźwiowy.

Pozdrawiam,
Konrad

8. Data: 2005-07-13 19:52:43

Temat: Re: Krzesło do KITU
Od: "$tipa" <d...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

15 lat pracuję na kompie i widzę, że to jest ABSOLUTNIE DO NICZEGO. To jest
do wygodnego rozwalenia się i gadania z klientem, a nie do pracy. Na takim
krześle żeby pracować będziesz ciągle napinać mięśnie brzucha, żeby się
wypionować i nie będziesz wcale oparty.

U nas w pracy mają różne droższe i tańsze krzesła, ale ja twierdzę, że moje
zwykłe, drewniane, tapicerowane krzesło jest najzdrowsze. looknij:
80.53.23.162/kamera/krzeslo1.jpg
80.53.23.162/kamera/krzeslo1.jpg
Wygląda bardzo niepoważnie, ale wierz mi, że w sąsiednim pokoju mają fotele
do kompa z ikei za 650 zł z kilkoma regulacjami siedziska i oparcia i
wkładką podlędźwiową i są tylko trochę MNIEJ WYGODNE niż moje krzesło.
Oparcie podpiera mi górną część lędźwi, więc tyłek ma miejsce, żeby się
wcisnąć za oparcie i kręgosłup ma prawidłową linię. Ja siędzę oparty i
wyprostowany zarazem. I wcale mnie to nie męczy. Na drugim zdjęciu jest coś
bardzo istotnego - ten blacik pod prawą ręką. Moja ręką leży na nim zamiast
zwisać podtrzymywana wciąż przez mięśnie obręczy barkowej i nie grozi mi
syndrom ciągłego napięcia mięśni - naprawdę fantastyczna sprawa.

--
Jacek Stępień

9. Data: 2005-07-14 07:32:55

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwykłe, drewniane, tapicerowane krzesło jest najzdrowsze.

Do siedzenia przy obiedzie może tak,
ale przy komputerze wygodne są jednak kółka.
Dlatego pytałam : w domu czy w pracy ?
W pracy nie ma dzieci, i myślę, nikomu nie przyjdzie do głowy stanąć na krzesło
z kółkami (żeby np. coś zdjąć z szafy),
gdy w domu są dzieci, bez kółek jest bezpieczniej.

Nie bez powodu wymagania ergonomistów, spisane w jakimś rozporządzeniu ministra
chyba z 99 roku albo około, które w pełni weszło w życie w 2000 roku, albo
około :)
mówią, że przy stanowisku komputerowym powinien być fotelik na kółkach,
koniecznie z podparciem na ręce (czyli krzesło z bokami-dlatego fotelik), a w
pomieszczeniu muszą być jeszcze żaluzje (wzrok).

stokrotka

slaby strup
Endometrioza
Tarczyca-jaka różnica...