Krzesło obrotowe i podłoga sosnowa...

1. Data: 2005-07-11 17:13:39

Temat: Krzesło obrotowe i podłoga sosnowa...
Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Szanowna Grupo,

Z własnego doświadczenia wiem, że krzesło obrotowe jest w stanie
wyjeździć bukowy parkiet do gołego drewna w ciągu roku. W związku z tym
stawiając je na podłodze sosnowej muszę to czymś zabezpieczyć, inaczej
po tygodniu jej stan będzie opłakany.

Jedyne, co widziałem, to poliakrylowe "dywaniki" sprzedawane w Ikei.
Drogie i wątpliwe. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie i inne
propozycje? Interesuje mnie zabezpieczenie 2 krzeseł, na powierzchni 1 x
3.5 m (2 duże biurka stojące "w rzędzie"). Dzięki.

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

2. Data: 2005-07-11 18:53:11

Temat: Re: Krzesło obrotowe i podłoga sosnowa...
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-11 19:13, Lukasz Komsta napisał(a):
> [...]
> propozycje? Interesuje mnie zabezpieczenie 2 krzeseł, na powierzchni 1 x
> 3.5 m (2 duże biurka stojące "w rzędzie"). Dzięki.

Ja wywaliłem kółka i zastąpione zostały kawałkami filcu, jak na razie
działa, ale niestety trzeba ruszyć litery aby przesunąć krzesełko,kręcić
się na krześle można dalej;). Nie jest to może idealne rozwiązanie ale
działa, teraz wycierają się miejsca (lakier) gdzie stawiam nogi,
generalnie tragedia, sosna to nie materiał na podłogę o dużym ruchu.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-07-11 18:58:14

Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-11 20:53, Użytkownik Olo napisał:

> działa, teraz wycierają się miejsca (lakier) gdzie stawiam nogi,
> generalnie tragedia, sosna to nie materiał na podłogę o dużym ruchu.

Hmmm.... a może są w sprzedaży jakieś gotowe krzesła obrotowe bez kółek?
Albo np. z gumowymi kółkami? :)

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

4. Data: 2005-07-11 19:05:57

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-11 20:58, Lukasz Komsta napisał(a):

> Hmmm.... a może są w sprzedaży jakieś gotowe krzesła obrotowe bez kółek?
> Albo np. z gumowymi kółkami? :)

Myślę że gumowe kółka również będą do bani, bo żeby miały odpowiednią
nośność zapewne będą wykonane z twardej gumy, która jak znam życie
będzie okropnie brudzić (czarna) a coś takiego jeszcze gorzej wyczyścić
z tych desek niż ślady kółek plastikowych (przynajmniej na początku
dopóki nie zacznie się wycierać lakier). Stanowczo nie polecam, jack
chcesz zobaczyć jak to wygląda w praktyce to weź buta z gumową podeszwą
i pociągnij krawędzią po deskach będziesz miał przedsmak tego co Cię
czeka z gumowymi kółkami. Chyba nic nie można zrobić oprócz położenia
wykładziny, dywanu itp. Nawet przy tym naklejonym filcu po jakimś czasie
zaczynają się odznaczać miejsca gdzie najczęściej stoją nogi od krzesła.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

5. Data: 2005-07-11 19:33:27

Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę że gumowe kółka również będą do bani, bo żeby miały odpowiednią
> nośność zapewne będą wykonane z twardej gumy, która jak znam życie
> będzie okropnie brudzić (czarna) a coś takiego jeszcze gorzej wyczyścić

Bez przesady :) Podłogi drewniane nie są czymś niezwykłym i producenci mebli już
dawno muszą je brać pod uwagę. Każde lepsze krzesło obrotowe możesz kupić z
kołkami do podłogi drewnianej i po sprawie. Ja używam moje bardzo intensywnie
(dużo siedzę i się kręcę :) ) od paru lat i nie ma żadnych śladów na klepce.

--
Darek

6. Data: 2005-07-11 19:42:41

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-11 21:33, Darek napisał(a):
> Ja używam moje bardzo intensywnie
> (dużo siedzę i się kręcę :) ) od paru lat i nie ma żadnych śladów na klepce.
> --
> Darek

Ale chyba nie masz klepek zrobionych z sosny! I zupełnie inna bajka jest
podłoga wykonana z klepki a zupełnie inna podłoga z desek i do tego
sosnowych.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

7. Data: 2005-07-12 07:22:28

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olo" <w...@j...cy> napisał w wiadomości

> Myślę że gumowe kółka również będą do bani, bo żeby miały
> odpowiednią nośność zapewne będą wykonane z twardej gumy, która jak
> znam życie będzie okropnie brudzić (czarna)

Nie masz racji. W każdej Castorame i tym podobnych są do kupienia
kółka krzesłowe w typowych rozmiarach, wyposażone w gumowe bieżniki.
Guma jest szara, raczej twarda, podłogi nie brudzi i na drewnianej
podłodze sprawuje się idealnie. Mam krzesło na plastikowych kółkach
jeżdżące od kilku lat na klonowej podłodze. Po pierwszym pół roku
stwierdziwszy, że podłoga w okołokrzesłowych okolicach zmatowiała,
wymieniłem kółka na plastikowe. Obecnie już po kilku latach jest OK,
proces matowienia w najmniejszym stopniu się nie posunął do przodu.

J.

8. Data: 2005-07-12 07:41:56

Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-12 09:22, Użytkownik Jarek P. napisał:

> podłoga w okołokrzesłowych okolicach zmatowiała, wymieniłem kółka na
> plastikowe. Obecnie już po kilku latach jest OK, proces matowienia w

Czyli na przekór wyszło, że plastikowe są lepsze???

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

9. Data: 2005-07-12 08:00:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Komsta" <l...@n...spam> napisał w wiadomości

> Czyli na przekór wyszło, że plastikowe są lepsze???

Tfuuuj, ja najwyraźniej za krótko dziś spałem, oczywiście miało być,
że wymieniłem na gumowe :-)))

J.

10. Data: 2005-07-12 09:06:08

Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Komsta <l...@n...spam> napisał(a):

> [...]
> propozycje? Interesuje mnie zabezpieczenie 2 krzeseł, na powierzchni 1 x
> 3.5 m (2 duże biurka stojące "w rzędzie"). Dzięki.

brat kupił na allegro gumowe kółka i wymienił - podłoga (mozaika) po
renowacji od prawie pół roku jak nowa

Biurko na zamowienie - Warszawa
Naprawa pralek Warszawa
przeciekajaca fuga