Książka przygotowująca 3-latka na pobyt w szpitalu (operacja serduszka)

1. Data: 2004-05-25 06:46:39

Temat: Książka przygotowująca 3-latka na pobyt w szpitalu (operacja serduszka)
Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Córeczka koleżanki ma mieć niedługo operację serduszka.
Możecie polecić jakieś książki pomagające wytłumaczyć dziecku, co ją czeka?

Ja znam "Franklin idzie do szpitala" i "Martynka jest chora".
Jest jeszcze "Kamilka", ale nie wiem, czy jest coś o chorowaniu.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie (książki, dobre rady),
proszę o pomoc.

Dziękuję.

Ewa

2. Data: 2004-05-25 07:20:06

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

szulik wrote:

> Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie (książki, dobre rady),
> proszę o pomoc.

Jeśli jest taka możliwość, możnaby zorganizować wycieczkę na oddział,
gdzie dziecko ma być hospitalizowane. Ale bardziej w formie abawy, aby
mogło poznać miejsce i oswoić się z miejscem, gdzie spędzi jakiś czas.
Jakby lekarz prowadzący oprowadził po tym oddziale, to byłoby by już
super ;)

Najważniejsze w trakcie hospitalizacji dziecka, to obecność rodziców i
bliskich, którym dziecko ufa. Ale o rodziców też trzeba zadbać, dziecko
wyczuje ich niepokój, który jest naturalny w tej sytuacji. Także pomoc
koleżanki tutaj może okazać się nieoceniona :).
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

Rozstępy? aaaa POMOCY!
Wytrysk a przetrzymywanie moczu
bez tlenu - ile ?
Mam watpliwosci czy lekarz dobrze dobral okulary
Egzamin z rodzinnej