Kto powinien wypisać skierowanie?

1. Data: 2002-12-28 14:28:32

Temat: Kto powinien wypisać skierowanie?
Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Pacjentka będąca w leczeniu dermatologicznym usłyszła od specjalisty, że
powinna wykonać badania: morf, Na, K, cukier. Ponieważ dermatolog nie dał
skierowania na w/w badania, udała się do lekarza pierwszego kontaktu, który
stwierdził, że to nie jego sprawa. Czy osoba ubezpieczona, wpłacająca co
miesiąc składkę na kasę chorych powinna wykonać badania odpłatnie? Jeśli
nie, to który z lekarzy powinien wypisać skierowanie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Jacek Kawecki

2. Data: 2002-12-28 16:19:25

Temat: Re: Kto powinien wypisać skierowanie?
Od: Iwona <i...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kawecki wrote:
> [...]
> miesiąc składkę na kasę chorych powinna wykonać badania odpłatnie? Jeśli
> nie, to który z lekarzy powinien wypisać skierowanie?

skierowanie powinien wypisać dermatolog jak i lekarz pierszwego kontaktu.

3. Data: 2002-12-28 16:27:46

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> skierowanie powinien wypisać dermatolog jak i lekarz pierszwego kontaktu.

Nieprawda,jeżeli pacjent pozostaje w leczeniu specjalistycznym wszelkie
badania potrzebne do diagostyki oraz prowadzenia leczenia wykonuje lekarz
specjalista(w myśl ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym).

P.S

4. Data: 2002-12-28 16:32:41

Od: Iwona <i...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hip-Hop wrote:
> U?ytkownik "Iwona" <i...@i...com.pl> napisa? w wiadomo?ci

> da?

> który

> Nieprawda,je?eli pacjent pozostaje w leczeniu specjalistycznym wszelkie
> badania potrzebne do diagostyki oraz prowadzenia leczenia wykonuje lekarz
> specjalista(w my?l ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym).
>
> P.S

ok moz.e sie myle; ale moja znajoma w takiej sytuacji dosta?a skierowanie
od specjalisty, a potem od lekarza pierszwego kontaktu.

5. Data: 2002-12-28 16:50:08

Temat: Re: Kto powinien wypisa? skierowanie?
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Dec 2002 15:28:32 +0100, "Jacek Kawecki"
<j...@i...pl> wrote:

> [...]
>miesi?c sk?adk? na kas? chorych powinna wykona? badania odp?atnie? Je?li
>nie, to który z lekarzy powinien wypisa? skierowanie?

Ten ktory leczy pacjenta.
Lekarz rodzinny/ogolny nie jest sekretarka do wypisywania skierowan.

Pozdrawiam

dradam

6. Data: 2002-12-28 16:50:48

Od: "Hip-Hop" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Iwona" <i...@i...com.pl> napisal w wiadomosci

Jeśli

> ok moz.e sie myle; ale moja znajoma w takiej sytuacji dosta?a skierowanie
> od specjalisty, a potem od lekarza pierszwego kontaktu.

Jest to problem doscz duzy.Na ty tle czesto dochodzi do konfliktów pomiedzy
lekarzami POZ i specjaliustami.A pacjent jest tu przepychany od jednego do
drugiego.W tej sytuacji lekarze POZ daja skierowania na badania ze wzgledó
czysto ludzkich.Ale przepisy sa takie jak napisalem.

P.S

7. Data: 2002-12-28 17:23:54

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał/a:

> [...]
> powinna wykonać badania: morf, Na, K, cukier. Ponieważ dermatolog nie dał

To dermatolog powinien dać skierowanie na te badania,bo to on chce zobaczyć
wyniki.

--
Szczęśliwego Nowego, 2003 Roku!
Kaja

8. Data: 2002-12-28 21:02:46

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety te wszytskie posty, że dermatolog ma wypisać skierowanie są w myśl
zarządzenia ministra zdrowia nieprawdziwe, specjalista do którego skierowano
chorego musi otrzymać wyniki badań podstawowych umożliwiających dalsze
postępowanie ( do jakich należą wymienione), starałem się to zacytować w
miarę dosłownie, niestety z pamięci,
w ramach kretynizmu naszych kolejnych ustaw, systemów itd. , może zaistniec
inny problem, do dermatologa nie potrzeba skierowania, wtedy automatycznie
staje sie on lekarzem pierwszego kontaktu i musi nie tylko skierować ale też
wykonać powyższe badania,
i jak tu nie zwariować????????
mb

9. Data: 2002-12-28 22:20:11

Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miesiąc składkę na kasę chorych powinna wykonać badania odpłatnie? Jeśli
> nie, to który z lekarzy powinien wypisać skierowanie?

A czy to prawda, że lekarze nie chcą kierować na badania, nawet te
podstawowe, bo wtedy za pacjentem muszą posłać pieniądze. Jak nie dadzą
skierowania to pieniądze zostają w przychodni u lekarza /np.prywatnej/???
Czy tak jest czy to tylko plotki i wymysły zdesperowanych pacjentów?
Zaczęłam sama to podejrzewać, gdy mając w rodzinie osoby z wysokim poziomem
cholesterolu /rodzice/ chciałam po 5 latach zbadać go u siebie /wtedy był w
górnej granicy normy/ i usłyszałam, że lekarz nie widzi potrzeby. A co
będzie, gdy wskazane do właściwego leczenia będzie przeprowadzenie innych -
drogich, specjalistycznych badań?

Zaciekawiona

Wiewióra

10. Data: 2002-12-29 06:48:25

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy to prawda, że lekarze nie chcą kierować na badania, nawet te
> podstawowe, bo wtedy za pacjentem muszą posłać pieniądze. Jak nie dadzą
> skierowania to pieniądze zostają w przychodni u lekarza /np.prywatnej/???

oczywiscie, ze prawda

> [...]
> górnej granicy normy/ i usłyszałam, że lekarz nie widzi potrzeby. A co
> będzie, gdy wskazane do właściwego leczenia będzie przeprowadzenie

wtedy mozesz napisac skarge do kasy chorych

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl