Kto się zna na tabletkach do zmywarek

1. Data: 2002-09-26 08:19:12

Temat: Kto się zna na tabletkach do zmywarek
Od: "Babinicz" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosować sól, czy jest potrzebny nabłyszczacz, czy cała tabletka w
zmywarce na 9 kompletów nie jest ilością zbyt dużą ?
Andrzej

1. Data: 2002-09-26 08:37:42

Temat: Re: Kto się zna na tabletkach do zmywarek
Od: "Babinicz" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za pomoc. Pytałem o dozowanie ponieważ czy dam całą tabletkę czy
pół jakość umytych naczyń jest taka sama jedynie przy całej tabletce
naczynia mają nie ciekawy zapach.
Andrzej

1. Data: 2002-09-26 09:37:22

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Babinicz" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czy stosować sól, czy jest potrzebny nabłyszczacz, czy cała tabletka w
> zmywarce na 9 kompletów nie jest ilością zbyt dużą ?

Jeśli używasz tabletek 3 w jednym calgonit z taką perełką to ni trzeba
używać ani soli ani nabłyszczacza.
Jeśli używasz zwykłych lub dwufazowych, to konieczny jest i nabłyszczacz i
sól.
Jeśli chcesz czasem dawać mniej środków myjących to używaj płynu lub
proszku - tam masz możliwość dozowania. Zwykłe i dwufazowe tabletki też
możesz dzielić na pół, ale tych 3 w jednym się nie da. Jednak przy próbie
dzielenia tabletek mocno bym uważała... Posypiesz tym łapki, a tam jest
napisane, że nie wolno dopuszczać do kontaktu tabletek ze skórą - do
zmywarki wkłada się je delikatnie przez papierek w który są zapakowane.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-26 10:12:34

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy stosować sól, czy jest potrzebny nabłyszczacz, czy cała tabletka w
> zmywarce na 9 kompletów nie jest ilością zbyt dużą ?
> Andrzej

Ja uwazam, ze lepiej uzywać tabletek (bez dodatkow), soli i
nablyszczacza niz tabletek 3 w jednym, bo jak coś jest do
wszystkiego, to....
Nie wiem o jakiej zmywarce mowa, ale w duzych (z dwoma polkami)
jest mozliwośc wybrania programu z myciem tylko czesciowo
zaladowanej zmywarki.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-09-26 21:13:26

Od: Iwa <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy stosować sól, czy jest potrzebny nabłyszczacz, czy cała tabletka w
> zmywarce na 9 kompletów nie jest ilością zbyt dużą ?

Wlasnie odkrylam, ze tabletki "Robot" sa skuteczniejsze od "Calgonitu".

Jak masz zaladowana cala zmywarke to wloz tabletke, a jak pol, to wsyp
proszek.
Co do innych rzeczy - popieram przedpiscow :).
Iwa

1. Data: 2002-09-27 09:56:59

Od: "Leszek Król" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in
news:amumji$45f$1@news.tpi.pl (pl.rec.kuchnia):

Witam

> Ja uwazam, ze lepiej uzywać tabletek (bez dodatkow), soli i
> nablyszczacza niz tabletek 3 w jednym, bo jak coś jest do
> wszystkiego, to....
O to to to :-)
Dlatego ja trwam przy proszku, soli i nablyszczaczu oddzielnie.

> Nie wiem o jakiej zmywarce mowa, ale w duzych (z dwoma
> polkami) jest mozliwośc wybrania programu z myciem tylko
> czesciowo zaladowanej zmywarki.
Oprocz tego sa modele z mozliwoscia ustawienia poboru nablyszczacza (w
zaleznosci od jakosci/skladu chemicznego wody w danym rejonie). Efekty
zlego dozowania (niedoboru) nablyszczcza ja np. wyczuwam biorac naczynie
do reki - jest wtedy takie "matowe" w dotyku". A taka tabletka 3 w 1 jest
produkowana z mysla o jakiejs tam wodzie "modelowej", ktora wyobrazil
sobie producent i zawiera substancje w ilosci potrzebnej do "modelowego"
zmywania. Moze to jest i wygodne, ale nie u kazdego musi sie to sprawdzac.
Zreszta dokladnie z tej samej przyczyny (woda) kilku moich znajomych nie
kupuje drogich i bardzo reklamowanych gatunkow kawy, bo "zwykla Pedros" i
tak smakuje najlepiej, chociaz zaraz potem dodaja, "ale jak bylem/am na
wakacjach, to Jacobs/Nesca/cokolwiek ;-) smakowal/a/o ;-) o niebo lepiej
niz w Polsce"... Po prostu receptura, proces palenia ziarna etc. zostaly
opracowane na podstawie doswiadczen z innych krajow (inna woda).

pzdr
LK

PS. W ramach przedstawiania sie - bo to moj debiut na tej grupie: w duzym
przyblizeniu Wwa, upodobania kuchenne - duzo i ostro ;-)
PS2. Specjalne pozdrowienia dla pewnej Grupowiczki, dzieki ktorej w
ostatnia sobote dowiedzialem sie IRL o istnieniu tej grupy!

--
(-) Leszek Król
Slowa bez kontekstu zyja wlasnym zyciem. (c) LK 2002

1. Data: 2002-09-27 18:32:43

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pod warunkiem, że ma się w kranie miękką wodę. Stanowczo polecam "Calgonit"
(zwłaszcza na Śląsku).
To mój debiut dlatego: Jaworzno (to na Śląsku), kuchnia wszelka, byle dobra.

1. Data: 2002-10-01 01:30:45

Temat: Re: Kto się zna ... to się zna ;))) OT
Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Król" <l...@g...pl> napisał(a):
/.../
> [...]
> PS2. Specjalne pozdrowienia dla pewnej Grupowiczki, dzieki ktorej w
> ostatnia sobote dowiedzialem sie IRL o istnieniu tej grupy!
---------
O, Don Kontekst .... :))))

której której grupowiczki ???

:))