Kto się zna na tomografii komputerowej głowy???

1. Data: 2008-04-10 17:00:53

Temat: Kto się zna na tomografii komputerowej głowy???
Od: " Magda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy na tomografii głowy z kontrastem będzie widac , jeśli coś dzieje się z
uchem wewnętrznym i zatokami czołowymi, szczękowymi?? Proszę o odpowiedz.

2. Data: 2008-04-11 20:55:27

Temat: Re: Kto się zna na tomografii komputerowej głowy???
Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Kwi, 19:00, " Magda" <k...@g...pl> wrote:
> Czy na tomografii głowy z kontrastem będzie widac , jeśli coś dzieje się z
> uchem wewnętrznym i zatokami czołowymi, szczękowymi?? Proszę o odpowiedz.

Tak będzie widać tylko to musi być badanie tzw. celowane a w zasadzie
dwa (biurokracja) - tomografia zatok obocznych nosa (czołowe tez się
zaliczają do zatok obocznych nosa) oraz tomografia celowana na
piramidę kości skroniowej - tam "ukryte" jest ucho środkowe.

3. Data: 2008-04-12 17:07:00

Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

lek. Arek <a...@m...pl> napisał(a):

> je si=EA z
> owiedz.

>http://www.gazeta.pl/usen=
> et/
>
> Tak b=EAdzie wida=E6 tylko to musi by=E6 badanie tzw. celowane a w zasadzie
> dwa (biurokracja) - tomografia zatok obocznych nosa (czo=B3owe tez si=EA
> zaliczaj=B1 do zatok obocznych nosa) oraz tomografia celowana na
> piramid=EA ko=B6ci skroniowej - tam "ukryte" jest ucho =B6rodkowe.

Serdecznie dziękuję za odpowiedz. -ja na skierowaniu nic nie mam napisane o
badaniu celowanym, więc nie wiem czy mi to badanie pokaże te obszary, ale
może wyjaśnię dokładniej.. Mam skierowanie na TK głowy z kontrastem w
związku z bólem i zawrotami. Nic więcej na skierowaniu nie jest napisane.
Tylko ja tak sobie rozmyślam, bo często boli mnie ucho. Laryngolog, że bez
zmnian i myślałam ,że może na TK coś wyjdzie. Ciekawe czy przy badaniu można
coś zasugerowac?

4. Data: 2008-04-13 21:03:41

Od: "lek. Arek" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmnian i myślałam ,że może na TK coś wyjdzie. Ciekawe czy przy badaniu można

Zawsze można coś zasugerować, ale wszystko zależy od wykonującego
badanie radiologa i jego ewentualnej inwencji twórczej. Często jest
tak w niektórych pracowniach, że badanie wykonuje technik radiologii
a radiolog opisuje je za kilka godzin lub nawet dni. Wtedy niestety
nie ma już szans na modyfikację badania. Moje pytanie jest tylko
takie: ból ucha zawroty głowy każą podejrzewać ewentualne zmiany w
obrębie ucha i wtedy TK celowane jest jak najbardziej wskazane.
Wszystko zależy co kierujący na badanie lekarz napisał w skierowaniu.
Ja często dołączam osobny list dla radiologa z opisem stanu pacjenta i
zgłaszanych przez niego dolegliwości.

5. Data: 2008-04-14 17:01:06

Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

lek. Arek <a...@m...pl> napisał(a):

> ane o
> ale
> tem w
napi=

Bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedz.
> [...]
> a radiolog opisuje je za kilka godzin lub nawet dni. Wtedy niestety
> nie ma ju=BF szans na modyfikacj=EA badania. Moje pytanie jest tylko
> takie: b=F3l ucha zawroty g=B3owy ka=BF=B1 podejrzewa=E6 ewentualne zmiany
w=

> obr=EAbie ucha i wtedy TK celowane jest jak najbardziej wskazane.
> Wszystko zale=BFy co kieruj=B1cy na badanie lekarz napisa=B3 w skierowaniu.
> Ja cz=EAsto do=B3=B1czam osobny list dla radiologa z opisem stanu pacjenta
i=

> zg=B3aszanych przez niego dolegliwo=B6ci.

Jaka orteza przy rekonstrukcji więzadeł?
Przepuklina rozworu przelykowego - operacja
10-lecie mazos pharm poland
Co po nizoralu?
Pęknieta dolna warga!