Kto to powiedzial?

61. Data: 2008-11-13 18:36:30

Temat: Re: Kto to powiedzial?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Nov 2008 19:14:13 +0100, Duch napisał(a):

> Metody owsiaka to tylko symbol, oczywiscie ze nie chodzi tylko owsiaka.
> Przemoc w szkołach jakby narasta. Jaka jest tego przyczyna, moze sam cos
> napiszesz?

Przyczyna leży w domu. Czyli brak wychowania ze strony rodziny.

"Owsiakowe metody" to tylko pozory - dzieciarnia i tak robiła, co chciała,
a tutaj tylko została podbechtana przez Owsiaka i wykorzystana do jego
własnych(!!!) celów, zaś część głupich rodziców razem z nią... Kiedy pan
Owsiak zauważył, że skutki hasła przerosły założenia i ożyły własnym
życiem, wycofal się, no ale hasło nadal funkcjonuje, tu już nie ma odwrotu.
Bo jak się głosi nośne hasła bez pokrycia w autorytecie i bez związku z
normami społecznymi, to się własnie jest takim... owsiakiem - umyślnie mała
litera, bo chyba termin nowy ukułam właśnie, na określenie ignoranta
pedagogicznego.

62. Data: 2008-11-13 20:15:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Proszę: http://www.urwis.pl/forum/viewtopic.php?t=5065

O kurczę, nawet ja jestem w tym wątku! Nie pamiętałam, że tak sobie
słodko gawędziliśmy na psd. To były czasy! ;) A teraz co? Tylko KF mi
pozostał, chlip chlip...

;)

Ewa

63. Data: 2008-11-13 21:17:04

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:

> Dlatego mówię że te słowa wypowiada specjalista pedagog,
> wezwana specjalnie do rodziców, w celu pomocy rodzinie.
> I robi to skutecznie.

Tak naprawdę nic o tej skuteczności nie wiesz. Tzn. wiesz tyle, ile Ci
pokażą w TVN ;)

Ewa

64. Data: 2008-11-13 22:09:05

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> Tak, ale to jest jedno z glównych przeslan SuperNiani, oto jej
przeslania
> ktore zapamietalem
> - ustalenie dobra i zla
> - nagrody i kary
> -organizowanie dzieciom zabaw
> -triki w wychowywaniu dzieci
> -pokazywanie bledów rodzicow z ktorym oni nie zdaja sobe sprawy

Mam od około półtora roku dużego psa "systemu" hovawart. Nawiasem,
piękny pies, kochający domowników, broniący i pilnujący domu (te
cechy psychiczne były zresztą celem twórców rasy).
http://www.hovawart.net.pl/menu1.html
(kliknąć szczeniaki -> miot F -> FOX i można go podziwiać:-)))

Duży pies - duży problem. Aby pies tej rasy nie zdominował
właściciela, trzeba go szkolić.

Od kilku miesięcy pies wraz z córką chodzą na szkolenie do
człowieka, którego w domu roboczo nazywamy "zaklinaczem koni". Facet
jest niezwykle skuteczny - zdobył zresztą w tym roku ze swym psem
Saganem mistrzostwo Polski. Tu zaznaczę, że jego pies to nie
owczarek niemiecki, który wybierany jest najczęściej przez
zawodników bo taki będzie posłusznie reagował na kiwnięcie małym
palcem, ale hovawart - jak nasz - czyli rasa nie tworzona z myślą o
posłuszeństwie, czytaj: facet jest genialny ;-))

Hovawarty to niezależne, "dumne" i inteligentne psy, mające "własne
sprawy" i cele, traktujące rodzinę z która mieszkają jak stado
którego należy bronić nawet za cenę życia. W domu są nieco
trzpiotowate i psocą, dzieci mogą na nich "jeździć" - nie ma szans
aby skrzywdził dzieciaka - uwielbie się z nimi bawić. Ale obcy,
podszyty strachem zdenerwowany człowiek pojawiający się na terenie
posesji wyzwala w nich instynkt zabójcy. Bez żartów. Podobnie
zabrany na spacer - wyczywa bezbłędnie lęk i agresywne zamiary.
Żonie ostatnio bardzo spodobało się chodzenie z nim do sklepu
nocnego :-)

No i obserwuję po tych treningach zadziwiajace zjawisko. Duma i
niezależność znikają kiedy córka "przełączy" go w "trening mode".
Szukając jej wzroku podąża za nią jak przysłowiowy "pies" czekając
na komendy, które najwyraźniej go uszczęśliwiają i wykonuje je
bezmyślnie i bez zastanowienia. Wprowadzono też szereg zasad,
których przestrzegać mają domownicy - oto niektóre:

Z psem nie można się bawić jeśli to on nie zachęca do zabawy (jeśli
to my inicjujemy zabawę, pies bawi się potem tylko wtedy gdy sam
chce a nie wtedy kiedy mu każemy i zabawa nie działa jak nagroda za
posłuszeństwo).
/o żesz - to już nie mogę si normalnie z psem pobawić???!!!/

Psu nie można dawać nic ekstra jeśli nie zasłuży.
/fuck - czasem chciałem pieskowi zrobić frajdę jest taki sympatyczny/

Należy natychmiast kończyć zabawę z psem choć na chwile wykaże
brak zainteresowania.
/no nie - normalnie bym go trochę zainteresował i wróciłby do
zabawy/

Należy bawić się wykorzystując jego instynkty - np. instynkt łupu -
- dostał jakieś skórzane gryzaki, które trzeba mu zabierać i wyrywać
- tak aby dostawał obłedu w oczach i warczał
/TO JEST CHORE!!!/

- dopiero wtedy zabawa
wyzwala silne emocje i może być nagrodą podczas treningu.
itd, itp.

Pies staje się coraz bardziej posłuszny a mnie cała ta zabawa
przestaje się podobać. Fakt że pies reaguje na komendy jak nazista
na mustrze "waruj" wyzwala obłęd w oczach i natychmiastowe klapnięci
z tym wspomnianym błędnym wzrokiem na podłogę
(podobnie inne komendy). Obietnica kawałka
kiełbasy daje podczas treningu działania podczas których pies
wykonuje czynności całkowicie nieopłacalne z punktu widzenia "jego"
interesów. Jest całkowicie podporządkowany nie bacząc na
"zrozumienie" swojej sytuacji w szerszym kontekście.

Redart pisał kiedyś o źródłach cierpienia zwierząt - w istocie ich
natura wykorzystana przeciw nim będzie źródłem cierpienia którego
nawet nie zauważą - ba nawet będą "myślały" że są szczęśliwe.

Ale - na szczęście - to tylko pies.

pozdrawiam
vonBraun

65. Data: 2008-11-13 22:17:04

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Duch-skad sie bierze agresja w szkolach?Dzieci nasladuja
doroslych.Nawoluj do agresji,to bedziesz mial coraz bardziej agresywne
dzieci.Jak sie chcesz dowiedziec jakie jest spoleczeństwo w danym
kraju,idz do szkoly.Szkola jest mikroswiatem spoleczeństwa.Polacy
ledwo co sie na nogach trzymaja,wiec stylizuja sie na sile,im bardziej
bede silniejszy od sasiada to zwycieze.Sila odbiera zdolnosc
myslenia,wiec staja sie bardziej agresywni.I zobacz jak ladnie dzieci
sa odbiciem,was samych.Chcesz je za to bic,bo jestes slaby i bezradny
i dlatego stylizujesz siebie i rzeczywistosc na sile?

66. Data: 2008-11-13 22:24:32

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun pisze:

> Z psem nie można się bawić jeśli to on nie zachęca do zabawy

Tak z ciekawości - tu się nie pomyliłeś? Faktycznie jeśli pies sam nie
zachęca, to nie należy się z nim bawić?
Czy chodzi o to, żeby psu nie pokazać, że nam bardziej zależy niż jemu?

Ewa

67. Data: 2008-11-13 22:44:25

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Tak z ciekawości - tu się nie pomyliłeś? Faktycznie jeśli pies sam nie
> zachęca, to nie należy się z nim bawić?
> Czy chodzi o to, żeby psu nie pokazać, że nam bardziej zależy niż jemu?
>
> Ewa
DOKŁADNIE tak!

vB

68. Data: 2008-11-13 22:46:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Nov 2008 23:09:05 +0100, vonBraun napisał(a):

> Mam od około półtora roku dużego psa "systemu" hovawart. Nawiasem,
> (...)

Zainteresowałeś mnie tą rasą. Chyba się skuszą na trzeciego psa "systemu"
wielki_i_straszny :-)

69. Data: 2008-11-13 22:58:55

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Zainteresowałeś mnie tą rasą. Chyba się skuszą na trzeciego psa "systemu"
> wielki_i_straszny :-)
Uwaga - Hovek będzie starał się zdominować pozostałe gdy dorośnie, nie
wiem "co z tego wynika" bo mam tylko jednego, ale słyszałem, że są
sztuki, które walczą o dominację do upadłego. Możliwe jednak, że
zazwyczaj pieski ustalą sobie hierarchię dziobania i przestaną się w
końcu gryźć. Temat ten był chyba poruszany na forum Hovawarta - lub też
można o to zapytać tam - bywa tam trochę hodowców.

http://forum.hovawart.pl/cgi-bin/khforum/YaBB.cgi

A Hovek choć duży - wygląda przesympatycznie. No - chyba że się wkurzy.

pozdrawiam
vonBraun

70. Data: 2008-11-13 23:00:04

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> A skad wiesz ze taki był własnie kontekst? Ze to nie Twoja wlasne
> interpretacja?
> Nie wiem, moze tak było, ale masz jakiś szerszy kontekst zeby to
> potwierdzić?

"Moralność człowieka zależy od zdolności współodczuwania z innymi ludźmi,
wykształcenia oraz więzi i potrzeb społecznych; żadna religia nie jest do
tego potrzebna. Człowiek byłby zaiste żałosną istotą, gdyby kierował się w
życiu wyłącznie strachem przed karą i nadzieją na nagrodę po śmierci"
Szerszy kontekst:
http://pies.onet.pl/347202077,luluamelu.blog.onet.pl
,blog.html
a 'tendencyjny wybór' tu:
http://www.buddyzm.edu.pl/cybersangha/page.php?id=69

> ---
> Inna sprawa - nie wiem dlaczego Einstein miałby byc jakims wielkim
> autorytetem.
> "Bo Einstein powiedział" - to ma od razu coś dla mnie znaczyć?

Wyluzuj ;) Cebe zacytował, ja tylko wyjaśniam od czego to :)
Tu jest wiele innych:
http://pl.wikiquote.org/wiki/Albert_Einstein

Co to jest autoironia ...
Bohaterwowie trzeciej "niepodległości"