Kto to powiedzial?

51. Data: 2008-11-13 16:19:08

Temat: Re: Kto to powiedzial?
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message
news:gfhefo$29cn$1@news2.ipartners.pl...
> "Jeśli ludzie są dobrzy tylko z powodu obawy przed karą, oraz
> nadziei na nagrodę, to jesteśmy faktycznie żałośni niewąsko."
>
> Kto to powiedział?

Nie wiem. Ale co, tez tak myslisz jak w tym stwierdzeniu?

A jesli naprawde tacy jestesmy, to ... ok, moze smutne,
ale czy mamy likwidowac system nagród i kar, i udawać przez
to jacy jesteśmy górnolotni?
To dopiero byłby horror.
Likwidacja nagraody i kary tylko po to zeby kogos nie raził
obraz zbyt "prymitywngo" zachowania człowieka, ktory opiera sie
na nagrodzie i karze.
-----------------------------

Z drugiej strony - dlaczego niby system nagroda-kara ma byc żałosny?
Zabacz na firmy jakie powstają, one wszystkie działaja na zasadzie
nagroda-kara. Dobry biznes - nagroda w postaci kasy, zły - kara, bankructwo.
Dobrze skonstruowany samolot ? - kasa.
Zle i rozbił sie zabijając ludzi - kara, wiezienie, bankructwo.

Co w tym nienormalnego? Samo zycie. Ziemski padół łez.

Tak, pojawiają sie "naprawiacze". Po nich ten paduł staje się czesto jeszcze
gorszy.

Ale wiesz co? Ciekawe.... tak własne powstał socjalizm.
Komuś ten "niesprawiedliwy system" przestał się podobąc.
Zbyt brutalny, raził w oczka. Alternatywą była sprawiedliwośc społeczna.
Bez tej brutalnej rzeczywistosci.
Wspaniałe co? Prawda? Gospodarką kierowali ludzie rozumni,
likwidowano "złe bezrobocie". Troska o ubogich. Socjalizm. Wspaniale...

Czy ten system sie sprawdził? Czy nie był przyczyną wlasnie biedy i
dziadostwa?
Dzisiaj juz wiemy ze tak - dawniej - wierzono ze socjalizm/komunizm rozwiaze
problemy.
To kolejna sztuczna rzeczywistosc!

-----
Moze te sztyczne rzeczywistosci powstaj w glowie dlatego, ze komus w glowie
powstaje naiwna idea,
zeby ten brutalny swiat stał sie troche lepszy? Zle jednak jesli wprowadza
to ktoś naiwny.

Pozdrawiam,
Duch

52. Data: 2008-11-13 16:48:24

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Likwidacja nagraody i kary tylko po to zeby kogos nie raził
> obraz zbyt "prymitywngo" zachowania człowieka, ktory opiera sie

Einstein mówił to w kontekście oceny religii, które
nie potrafią znaleźć innego źródła moralności poza abstrakcyjnym
Bogiem obiecujący wizję raju i piekła po śmierci. To nie krytyka
stosowania systemu nagród i kar 'tu i teraz' ;) tylko krytyka
wszystkiego tego, co nie potrafi znaleźć źródeł moralności
i zakotwiczyć się w samym człowieku, jego doświadczeniach.

53. Data: 2008-11-13 16:57:51

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"adamoxx1" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Ja odnoszę się wyłącznie do tych słów, bez żadnego szerszego kontekstu.
> Superniani nigdy nie oglądałem.
> Te słowa po prostu w moim odczuciu brzmiały jak bełkot jakiegoś
> zaśmierdniętego emeryta który stojąc nad grobową deską swoje osobiste
> frustracje i chore ambicje chciałby realizować kosztem dzieci. :D
> Musiałbym zobaczyć Supernianię w akcji.

Dlatego mówię że te słowa wypowiada specjalista pedagog,
wezwana specjalnie do rodziców, w celu pomocy rodzinie.
I robi to skutecznie.

Pozdrawiam,
Duch

54. Data: 2008-11-13 17:01:23

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nagroda-kara.
> Mnie tez to zaskoczyło, ok?
>
> Sami rodzice mowili do niani, ze chcieli dzieci wychowac "rob co chcesz" i
> ze to nie działa. I ze robi się od tego przemoc, przemoc dzieci zdgledem
> rodziców.
>
> Dlatego pytam: czy jedna z przyczyną przemocy w szkołach nie jest własnie
> owsiakowe
> "robta co chceta" (albo szerzej - taka moda)?
> Tak, to jest rownoczesnie jakby krytyka owsiakowych metod.
> Ale ja pytam, chce wiedziec opini innych.
>
> Po co jednak wietrzyc tu spiesek z moje strony?
To nie spisek, tylko wbicie na ruszt dwóch rzeczy, które po kontakcie
niekoniecznie dadzą dobry smak.

No to jeszcze raz:
1. Masz rację, niania ma rację: dzieci potrzebują wyrazistej kreski.
2. Owsiak nie zachowuje się wychowywaniem małych dzieci, a w najlepszym
wypadku mówi do nastolatków, które są zdolne do samodzielnych wyjazdów
na jego imprezy. Nie masz więc racji, jeśli sugerujesz, że 'niania podważa
metodę Owsiaka'. IMHO nie masz też racji, sugerujac, że dzieci mają problemy
w szkołach z powodu 'owsiakowych metod'. Rodzicowych metod, nie
owsiakowych ;). Nie przeceniajmy wpływu Owsiaka na NASZE dzieci.
3. IMHO dojrzewanie polega m.in. na indywidualnym przedefiniowaniu kreski
i uczynienia z niej własnego, osobistego narzędzia, za którego stosowanie
bierze się indywidualną odpowiedzialność (nie rodzice, nie Bóg, nie niania,
nie Owsiak).

55. Data: 2008-11-13 17:26:39

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To był cytat wypowiedzi Einsteina.

IMHO twoje "jedynie słuszne" koncepcje nie różnią się jakościowo od
tego co tak zaciekle krytykujesz.

Poza tym to co starsz się robić wygląda jak szukanie "dowodów" pod
z góry przyjętą tezę IMHO.

Nie wszystkim będzie służyć bez szwanku "kij i marchewka", i nie
dla każdego jest odpowiednie "róbcie to czego chcecie" (czyli złota
zasada - liczba mnoga oznacza iż "chcenie" musi być czymś więcej
niż tylko wolą jednostki).

Przypominam: uważam DZ za [cytuję] "terroryzującą małe dzieci" "wstrętnie
tepą i durną jak wojskowy, śmierdzący bucior jędze [występującą przez
pomyłkę] w roli eksperta od dziecięcych zachowań...", zaś wychowywanie
dzieci klapsami uważam za _bezwzględną_ patologię społeczną.

Tak więc raczej nie pogadamy. ;)

--
CB

56. Data: 2008-11-13 17:39:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Nov 2008 18:26:39 +0100, cbnet napisał(a):

> [...]
> pomyłkę] w roli eksperta od dziecięcych zachowań...", zaś wychowywanie
> dzieci klapsami uważam za _bezwzględną_ patologię społeczną.

Oto odzywa się efekt wychowania bezstresowego :->

57. Data: 2008-11-13 18:01:37

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gfhlon$mkj$1@news.onet.pl...

> [...]
> wszystkiego tego, co nie potrafi znaleźć źródeł moralności
> i zakotwiczyć się w samym człowieku, jego doświadczeniach.

A skad wiesz ze taki był własnie kontekst? Ze to nie Twoja wlasne
interpretacja?
Nie wiem, moze tak było, ale masz jakiś szerszy kontekst zeby to
potwierdzić?

---
Ja (nie znajac rzekomego szerszego kontekstu) interpretuję jego słowa
zupełnie
inaczej - to raczej niewesoła zaduma nad ludzką naturą.

> Einstein mówił to w kontekście oceny religii, które
> nie potrafią znaleźć innego źródła moralności poza abstrakcyjnym
> Bogiem obiecujący wizję raju i piekła po śmierci.

Hmmmm, dziwna Twoja interpretacja. Nic w tym zadniu Einsteina nie ma o tym
ze lepiej miec zrodło działań w morlanosci niz w nagrodzie za dobre uczynki.
To Twoja interpretacja raczej. Ja tu widzę pochylenie sie nad taką naturą
ludzką,
ktora niestety wymaga nagrody i kary. Zreszta opisałem to wczesniej.
Kazdy biznesmen działa na zasadzie nagrody i kary. To np. socjalizm opierał
się
na ludziach rozumnych i dlatego się zawalił. Taka jest twarda rzeczywistosc.

Jednak mimo ze jest to system "mało ambitny", to jednak - według
superniani -
jest to system dobry, jesli nie najlepszy (mysle ze niania stosuje najlepszy
system jaki zna).
Ok? :)

---
Inna sprawa - nie wiem dlaczego Einstein miałby byc jakims wielkim
autorytetem.
"Bo Einstein powiedział" - to ma od razu coś dla mnie znaczyć?

Pozdr,
Duch

58. Data: 2008-11-13 18:14:13

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gfhmh1$pra$1@news.onet.pl...

> IMHO nie masz też racji, sugerujac, że dzieci mają problemy
> w szkołach z powodu 'owsiakowych metod'.

Metody owsiaka to tylko symbol, oczywiscie ze nie chodzi tylko owsiaka.
Przemoc w szkołach jakby narasta. Jaka jest tego przyczyna, moze sam cos
napiszesz?

Wezmy dwa przykłady - zakładnie kubła ze smieciami na głowe, ale samobójstwo
Ani.
Oba przypadki przemocy były znane przez kadre i ... ignorowane.
Wiec - przyzwolenie na przemoc.
Giertych proponował metody represji w takich sytuacjach (dobrze).
Zauwaz ze w szkole oceny ze sprawowania zostały zlikwidowane.
Duzy błąd.
To jest własnie kierunek "robta co chceta", nie bedziemy wam mówić,
co jest dobre co złe, zeby Was nie urazić przypadkiem i nie ograniczać
waszej wolności.

A niektóre patologiczne dzieci znaja swoje silną pozycje w szkole i potrafi
z tego korzystać,
potrafi naruszać tą granicę o której piszesz i nic im nie grozi. To jest
złe.
---
Jakiś przykład - praktyk Kotański i jego Monar. Tam było dużo przykładów...
np. problem z kolesiem który kradł. Postanowiono go ukarać. Ukarano go,
co samemu Kotańskiemu wydawało się cięzkie. Po odbyciu kary i paru
miesiącach
spytano chłopaka (gdy już sie troche naprostował), czy dobrze zrobili ze
dali mu tą
karę bo nie byli do końca przekonani. On odpowiedział że dobrze zrobili -
inaczej
miałby ich za frajerów, a tak poczuł do nich respekt. Ot, taki przykład.

Pozdrawiam,
Duch

59. Data: 2008-11-13 18:25:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oto odzywa się efekt wychowania bezstresowego :->

Wychowywanie dzieci bez zachowania hierarchii w rodzinie i
społeczeństwie to najgorsza parchata zaraza - skutecznie rozkłada rodziny i
niszczy społeczeństwa.

60. Data: 2008-11-13 18:30:15

Od: "Don Gavreone" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

[...]
> Zauwaz ze w szkole oceny ze sprawowania zostały zlikwidowane.
[...]

Doprawdy?
W naszej szkole mają się doskonale.

Don