Ku przestrodze - plomba na liczniku energetycznym

1. Data: 2005-11-25 12:00:34

Temat: Ku przestrodze - plomba na liczniku energetycznym
Od: "Dykos" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ku przestrodze innych chcialbym tylko opisac wczorajsza sytuacje w naszym
domciu...
Przyszli panowie z energetyki na rutynowa kontrole licznikow... Kilka lat
temu cos tam bylo poprawiane w liczniku no i tata zglosil to do energetyki
by przyszli skontrolowac i ZALOZYC PLOMBE. Niestety nikt sie nie zjawil no i
domownicy tez zapomnieli. No i panowie "musieli" skasowac 120PLN za to ze
nie bylo plomby...
Tak wiec jesli macie cos nie halo z plomba - dzwonic do energetykow i
zglaszac.
No chyba ze ktos "oszczedza inaczej" i plomba mu nie potrzebna ;-))

Pozdrawiam
Dykoś

2. Data: 2005-11-25 12:16:49

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dykos" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zglaszac.
> No chyba ze ktos "oszczedza inaczej" i plomba mu nie potrzebna ;-))

A czy licznik jest na klatce schodowej? Bo jeśli jest, to spółdzielnia
odpowiada za liczniki i do niej trzeba zgłaszać i to ona ponosi koszty w
razie czego - licznik powinien być zamknięty na kłódkę i klucz powinien
być w spółdzielni. Moja mama miała podobną sytuację (licznik był na
klatce, ale bez skrzynki, po jakimś czasie spółdzielnia zawiesiła
skrzynki na kłódkę, jest też dodatkowa skrzynka z bezpiecznikami i klucz
do niej ma moja mama), sąsiad złośliwy zerwał plombę, ona zgłosiła do
energetyki, przyszedł gościu, plombę założył i powiedział, że w sumie to
on powinien obciążyć ją tym, ale zrobi wyjątek i napisze, że to
spółdzielnia zgłaszała. I powiedział, że spółdzielnie nie podlegają tej
opłacie.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

3. Data: 2005-11-25 13:20:00

Od: "Dykos" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości news:438700ed$1@news.home.net.pl...
> A czy licznik jest na klatce schodowej?

Niestety ;-) licznik jest w domciu - bo to domek jednorodzinny ;-)

4. Data: 2005-11-25 14:13:52

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> odpowiada za liczniki i do niej trzeba zgłaszać i to ona ponosi koszty w
> razie czego - licznik powinien być zamknięty na kłódkę i klucz powinien

Chyba jednak tak nie jest co do odpowiedzialnosci, za licznik odpowiada
wlasciciel mieszkania, nawet jesli licznik nie jest w domu a na klatce. Co
do jego zamkniecia to tu jest sprzecznosc w przepisach a raczej przepisy
tego nie reguluja tzn. wlasciciel w trosce o bezpieczenstwo licznika moze go
zamknac na klucz, ale musi go udostepniac jakby co Zakladowi Energetycznemu
np. w czasie spisywania stanu licznika. W praktyce oznacza to, ze siedzic w
domu i czekac az przyjdzie ludek, wtedy otwierasz mu licznik. W razie
jakiegos uszkodzenia licznika koszty wymiany na nowy ponosi wlasciciel.
Jak jest ze spoldzielniami to nie wiem, tak samo co jesli mieszkaniem nie
zarzadza spodzielnia a np. wspolnota mieszkaniowa ?

pozdrawiam
Tomek

5. Data: 2005-11-25 14:50:02

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> napisał w wiadomości

> [...]
> przyjdzie ludek, wtedy otwierasz mu licznik. W razie jakiegos
> uszkodzenia licznika koszty wymiany na nowy ponosi wlasciciel.

A takich skrzynek z szybką nie widziałeś? Bo ja często spotykam i nie
trzeba nic takiego otwierać.

6. Data: 2005-11-25 15:04:44

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

> A takich skrzynek z szybką nie widziałeś? Bo ja często spotykam i nie
> trzeba nic takiego otwierać.

widzialem, bo sam taka mam, tylko ze przez ta szybke nic nie widac :)
a druga sprawa, ze na klatce liczniki sa umiejscowione w przypadkowej
kolejnosci i dopoki nie sprawdzisz numeru licznika to nie wiesz do ktorego
mieszkania on nalezy.

pozdrawiam
Tomek

7. Data: 2005-11-27 07:24:02

Od: "Marek Markowski" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dykos <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> zglaszac.
> No chyba ze ktos "oszczedza inaczej" i plomba mu nie potrzebna ;-))

tylko test sorry

8. Data: 2005-11-27 11:07:57

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Markowski" <z...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dmbmui$hdi$1@inews.gazeta.pl...
> tylko test sorry

jesli chcesz pisac w usuecie to najpierw poczytaj to
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html i STOSUJ, bo inaczej czeka Cie
opier...

pozdr.
Tomek

klik klak
Okragle lozko
Gdzie najtaniej w Warszawie dostanę podłogi z drewna egzotycznego
Wełniana pościel
Junkers