Kubek porcelanowy w dawnym stylu

1. Data: 2006-09-01 20:32:38

Temat: Kubek porcelanowy w dawnym stylu
Od: "~Bolesław Cienki" <k...@g...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

To będzie o dawnych czasach... Ale nie tak bardzo... Widziałem, i mieliśmy
je w domu, taki porcelanowy kubek do picia - zawsze mi się kojarzy, że kawy
zbożowej z mlekiem (dobrym, tłustym, od "baby" - przepraszam wszystkie
pracowite hodowczynie mlecznych krów za to określenie). Kubek miał kształt
taki: od dołu się rozszerzał, jak beczułka, potem się zwężał a na górze znów
się rozszerzał nieznacznie. Miał uszko i nie był całkiem gładki, miał jakieś
takie ozdobne symetryczne mini wygibusy i ozdobiony był miłymi malunkami: a
to jakieś Baden-Baden a to Franciszek Józef itp. Pojemność miał chyba
większą niż nieśmiertelne 250 cm3. Picie i patrzenie na niego usposabiało do
rozkoszowania się życiem a i do filozoficznej zadumy. Czy ktoś wie gdzie te
kubki można kupić, czy zginęły bezpowrotnie wraz ze spokojnymi tzw. "dawnymi
czasami"? Pozdrawiam smakoszy i filozofów...

2. Data: 2006-09-01 22:03:23

Temat: Re: Kubek porcelanowy w dawnym stylu
Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "~Bolesław Cienki" napisał:

> [...]
> gładki, miał jakieś takie ozdobne symetryczne mini wygibusy i
> ozdobiony był miłymi malunkami: a to jakieś Baden-Baden a to

Ja mam taki, ale z kwiatkami. I ciut nadgryziony zębem czasu... choć
na pewno nie jest to antyk. Poszukaj na aukcjach np. Allegro - zresztą
jak zobaczyłam tytuł postu, to pomyslałam, że chcesz linka do swojej
aukcji podrzucić ;) Albo w sklepach ze starociami.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 71.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

3. Data: 2006-09-02 07:18:24

Od: "Robert Rosłoń" <r...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja takie widuje w sklepach z herbatą i kawą...

R.

4. Data: 2006-09-02 14:00:28

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

~Bolesław Cienki napisał(a):
> To będzie o dawnych czasach... Ale nie tak bardzo... Widziałem, i mieliśmy
> je w domu, taki porcelanowy kubek do picia
[...]
> Czy ktoś wie gdzie te
> kubki można kupić, czy zginęły bezpowrotnie wraz ze spokojnymi tzw. "dawnymi
> czasami"?

Mniemam z adresu, że interesuje Cię Kraków - w każdą niedzielę pod Halą
Targową są giełdy staroci, obejrzyj, widziałam podobne kubki i mnóstwo
naczyń z przełomu XIX/XX w i międzywojennych u handlarza karczmiakami
(za ksiażkami), ale i u innych. Możesz też zaglądnąć na Plac Nowy,
codziennie jest targ staroci, ale bez rewelacji.
--
pa, BBjk

5. Data: 2006-09-03 12:20:21

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "~Bolesław Cienki" <k...@g...krakow.pl> napisał
w wiadomości news:eda5i6$5a9$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> zadumy. Czy ktoś wie gdzie te kubki można kupić, czy zginęły bezpowrotnie
> wraz ze spokojnymi tzw. "dawnymi czasami"? Pozdrawiam smakoszy i

Przyślij mi rysunek/zdjęcie kubka moja pracownia wykona z porcelany co sobie
tylko życzysz :-)

Pozdrawiam

Monika

[OT] jak pomijać trolla?