Kucznia elektryczna

1. Data: 2006-07-04 20:18:29

Temat: Kucznia elektryczna
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jakie jest zurzucie energii elektrucznej przez kucznie z plyta elektryczną
(chyba tak to sie zwie). W sklepach widzilem ze moc ich jest powyzej 5 kW.
Nie jestem ekspertem ale to chyba troch dużo.
Jakie jest porownaie kosztow urzywania kuchni elektrycznej z gazowa?
Jak by ktos potrafił powiedziec ile bedzie kosztowac utrzymanie takiego
urzadzenia dla jednej osoby.

2. Data: 2006-07-04 21:45:55

Temat: Re: Kucznia elektryczna
Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jakie jest zurzucie energii elektrucznej przez kucznie z plyta elektryczną
> (chyba tak to sie zwie). W sklepach widzilem ze moc ich jest powyzej 5 kW.
> Nie jestem ekspertem ale to chyba troch dużo.

moc przyłączeniowa - od 5,5do 8kW

> Jakie jest porownaie kosztow urzywania kuchni elektrycznej z gazowa?

energia z gazu ziemnego 3 krotnie tańsza. Transmisja energii z płyty
ceramicznej w porownaniu do gazu jest dużo lepsza a w indukcyjnej jeszcze na
korzysc

> Jak by ktos potrafił powiedziec ile bedzie kosztowac utrzymanie takiego
> urzadzenia dla jednej osoby.

tego sie nie da okreslic na podstawie danych ktore podales. Generalnie nie
ma sie co przejmowac kosztami kuchni - wszyscy robią panikę gdy usłuszą ze
gazu nie ma i bedzie elektryka. Trzeba sie juz przestawic i zapomniec o
gazie

3. Data: 2006-07-05 07:18:52

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Jul 2006 22:18:29 +0200, "Marcin" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
>Jakie jest porownaie kosztow urzywania kuchni elektrycznej z gazowa?
>Jak by ktos potrafił powiedziec ile bedzie kosztowac utrzymanie takiego

Z mojego doświadczenia wynika, że różnica nie będzie przekraczać 50zł/mc (w
gospodarstwie 3 osobowym, sporo gotowania).
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

4. Data: 2006-07-06 07:43:01

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie po zmianie kuchni z gazowej na elektryczną wychodzi o 100 zł więcej
średnio na miesiąc (gotowanie na 4 osoby)
Jacek

5. Data: 2006-07-06 07:48:32

Od: kropka <"lilka(kropka)w"@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> U mnie po zmianie kuchni z gazowej na elektryczną wychodzi o 100 zł więcej
> średnio na miesiąc (gotowanie na 4 osoby)
> Jacek

U mnie wychodzi podobnie, bo 50 zł (2 osoby), gdybym tylko miała gaz w
bloku, ale nie mamy, tylko elektryka...ech..szkoda.

6. Data: 2006-07-06 08:23:55

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sporo (?)
U mnie w jednym mieszkaniu prad + gaz wynosil 110zl/mc (80 prad
+ 30 gaz ryczaltem)
W nowym mieszkaniu tylko prad (plyta ceramiczna) 120zl/mc - 4 osoby.

> gdybym tylko miała gaz w bloku, ale nie mamy, tylko elektryka...ech..szkoda.
Kwestia gustu, ja w kolejnym miejscu zamieszkania wywalilem kuchnie gazowa
i wstawilem elektryczna, dla wygody, bezpieczenstwa i czystosci.
Jak bede chcial przemeblowac kuchnie to ja po prostu przestawie,
a nie bede placil fachowcowi za przerobke (nielegalna zreszta).
Z kuchnia gazowa jest jak z instalacjami LPG w autach - jedyny plus
to potencjalna oszczednosc kosztow uzytkowania.

pozdrawiam
Bruno

7. Data: 2006-07-06 14:49:23

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> U mnie po zmianie kuchni z gazowej na elektryczną wychodzi o 100 zł więcej
> średnio na miesiąc (gotowanie na 4 osoby)

100PLN wiecej, czyli musiałes płacic za gaz ze 140PLN - miesięcznie 400 kwh.
Dziennie 13,3kWh. Palnik - srednia moc 1,8 kW - srednio 7,38 godzin
gotowania na full mocy. Nie wiem czy nawet przy nastawieniu na max pola
grzewczego, jest ono załączone na 100% czasu. NAwet tak licząc wynika z
kalkulacji, ze musisz gotować na 3 palnikach przez niemal 3 godziny
dziennie:)

Moze budkę z chińszczyzną prowadzisz:)

8. Data: 2006-07-06 17:29:34

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <@arbiter.pl> napisał w wiadomości
[...]

Nie wdając się w szczegóły sprawdziłem ostatni rachunek: 591 kWh za okres
niecałych 7 tygodni czyli jakieś 350 kWh na miesiąc.
Budki z chińszczyzną nie prowadzę ( a jak już to oni własnie przeważnie na
gazie gotują). Faktem jest, że na gazie żona rzadko piekła a teraz 1-2 razy
w tygodniu coś piecze w elektrycznym z ciasta i do tego jeszcze jakieś inne
pieczenie typu pasztet itp.
Jakby nie liczyć energia z prądu jest 3x droższa od tej z gazu więc cudów
nie będzie.
Jacek

9. Data: 2006-07-06 19:13:58

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wdając się w szczegóły sprawdziłem ostatni rachunek: 591 kWh za okres
> niecałych 7 tygodni czyli jakieś 350 kWh na miesiąc.

Ale czy kuchenka jest jedynym odbiornikiem energii elektrycznej?

Mysle ze własnie na tym polega problem, ludzie przeprowadzaja sie do innego
mieszkania - czesto nowego, gdzie maja pełno halogenow, zmywarki i inne
urzadzenia pobierajace energię. Nastepnie porównują rachunki do poprzednich
i całą winę zrzucają na płytę elektryczną

Piszesz ze zużyłes 350kwH w skali miesiaca - czyli zuzycie takie moglbys
miec standardowo nie posiadajac w ogole kuchni elektrycznej

> Jakby nie liczyć energia z prądu jest 3x droższa od tej z gazu więc cudów
> nie będzie.

Zgadza się, jednak straty energii w kuchni elektrycznej sa mniejsze - jest
lepsza transmisja energii do naczyń. Mysle ze stosunek kosztu energii jest
co najwyzej 2:1

10. Data: 2006-07-07 08:11:07

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Jul 2006 19:29:34 +0200, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:

>Nie wdając się w szczegóły sprawdziłem ostatni rachunek: 591 kWh za okres
>niecałych 7 tygodni czyli jakieś 350 kWh na miesiąc.

350 kWh to jest chyba coś 100 zł z kawałkiem. Skoro teraz płacisz 100 zł/mc
więcej za prąd, to poprzednio ile płaciłeś miesięcznie? 20 zł?
--
- Maciej Kulawik ----------------

Plyta indukcyjna - opinie
Krochmal - w spray'u? /jak najłatwiej wykrochmalić/
do uzytkownikow zmywarek
Elektrolux
rolety na drzwi balkonowe lub duze okno