Kultura dyskutowania

następny post »
From: tweety <C...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Kultura dyskutowania
Date: Sat, 28 Jun 2003 22:39:55 +0200

Witam;
miałam juz kiedys o to zapytać, ale nie mialam odwagi/sama nie wiem
czemu/wiedziałam jaka bedzie reakcja niektórych grupowieczów.
Dlaczego jak dochodzi do jakies dyskusji to zawsze/prawie zawsze konczy
sie na wyzwiskach, na obrazaniu drugiego człowieka. Nie mówię, ze jestem
swieta, chociaz rzadko zdarza mnie sie napdac na kogos, ale bardzo
często jest tak, ze (odnosze to tylko do siebie, bo za innych wypowiedac
sie nie bedę), ze jesli np. ja wyrazam przeciwne zdanie do kogos to ten
ktos zaraz wyciaga poprzednie posty (nie zawsze zgodnie z prawdą)
przedstawiając ich sens w taki sposób aby wyszło, ze ja np. jestem
niedouczona, głupia, zacofana czy sama juz nie wiem jaka. Zawsze
wydawało mnie sie, ze jak sie dyskutuje to bezwzgledu na to co powie
druga osoba, nie mówi sie: jestes głupi. Tak uczyli mnie rodzice i
szkoła, ze słucham innych argumentów a później robie kontrargumenty. Nie
wiem jak napisac abyscie dobrze zrozumieli, zeby nie wszyło znowu: ech
ta biedna tweety sie zali. Tylko ostatnio jest tak, ze jak czytam obie
grupy to żal sie robi, bo ktoś np. czegos nie doswiadczył o czyms nie
słyszał i zarzuca drugiej osobie kłamstwo. Wychodzi na to, ze jest swego
rodzaju grupa ludzi "idealnych" i to czego oni nie przezyli to jest bee,
to jest inne wiec złe. Pada wiele obraźliwycxh słów, robia sie pyskówki-
czy my juz nparawde nie umiemy dyskutować?? Powiedcie jak to jest??
czemu te dwie grupy-rodzina i dzieci tak bardzo sie zmieniły przez ten
długi czas??

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/