Kwitnie tulipanowiec :)

11. Data: 2006-06-17 14:28:51

Temat: Re: Kwitnie tulipanowiec :)
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e710dg$ahk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
=pisz&id=255

> Bardzo oryginalne...dla mnie ładniejsze od magnolii:)

Nie mam magnolii. Dla mnie ich okres ozdobny nie wynagradza pracy włożonej w
pielęgnację i stresu związanego z ewentualnymi przymrozkami w okresie
kwitnienia. Ale chętnie nabyła bym taką, kwitnąca latem. Nie wiem jaki to
gatunek, ale widziałam kwitnącą w sierpniu w cudzym ogrodzie. Mam dużo
miejsca na sadzenie bezproblemowych, nawet tych bardzo duzych. metasekwoja
przez 9 lat 'wybujała' na 1,5m :(.

A ten tulipanowiec ma niewiele ponad 3m i żadnej osłony, bo obok
fontannowego, purpurowego buka należy do najwyższych w moim ogrodzie.

Z pozdrowieniami, Maria

12. Data: 2006-06-18 00:43:27

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:e70l4o$8hk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Witajcie :) Muszę podzielić się radością- zakwitł mi tulipanowiec. Nawet
> nie
> wiedziałam, że mi to w tym roku 'grozi'. [...]

Moj tulipanowiec tez wlasnie kwitnie :)
Co roku ma wiecej kwiatow.
Akurat to nie zaskoczylo mnie tak bardzo jak tegoroczne pierwsze kwitnienie
korkowca amurskiego (okazal sie zenski) i orzecha (mieszaniec o. sercowatego
i o. wloskiego). Wreszcie bede mogl sie przyjrzec jego "orzechom" (czyli
niby-pestkowcom).

Pozdrawiam,
Bpjea

13. Data: 2006-06-18 08:30:58

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg wrote:

> Nie mam magnolii. Dla mnie ich okres ozdobny nie wynagradza pracy włożonej w
> pielęgnację i stresu związanego z ewentualnymi przymrozkami w okresie
> kwitnienia.
:))) No właśnie, dlatego też nie mam magnolii.

> Ale chętnie nabyła bym taką, kwitnąca latem. Nie wiem jaki to
> gatunek, ale widziałam kwitnącą w sierpniu w cudzym ogrodzie.
Niektóre z odmian wiosennych powtarzają kwitnienie latem, lub kwitną
nieprzerwanie pojedynczymi kwiatami. Nie jest to jednak zjawisko
spektakularne i przeważnie kwiaty są słabo widoczne wśród liści. Znane
mi kwitnące latem to Magnolia sieboldii i Magnolia grandiflora - obie
kwitną od czerwca do sierpnia.

> A ten tulipanowiec ma niewiele ponad 3m i żadnej osłony, bo obok
> fontannowego, purpurowego buka należy do najwyższych w moim ogrodzie.
Właśnie sprawiłam sobie takiego buka - na jakie przyrosty roczne można
liczyć ?

Pozdrawiam
Baśka

14. Data: 2006-06-18 13:07:51

Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwitnienie korkowca amurskiego (okazal sie zenski) i orzecha (mieszaniec
> o. sercowatego i o. wloskiego). Wreszcie bede mogl sie przyjrzec jego

W jakim wieku korkowiec? W jakim wieku pierwszy raz zakwitl Ci tulipanowiec?

Ja czekam zarowno na korkowca jak i na tulipanowca:-)

Pozdrawiam,
Michal

15. Data: 2006-06-18 23:22:29

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości

> [...] Znane mi kwitnące latem to Magnolia sieboldii i Magnolia
> grandiflora - obie kwitną od czerwca do sierpnia.

Mozna do nich dopisac M. hypoleuca, M. officinalis, M. acuminata i jeszcze
pare ale te juz sa praktycznie niespotykane.
Co do przemarzania i kaprysnosci magnolii - wiecej wydzialem podmarznietych
tulipanowcow niz np. magnolii gwiazdzistych czy mieszancow z jej udzialem.
Moja m. 'Susan' zakwitla obficie, w ogole nie podmarzla tej zimy ani zadnej
wczesniejszej. Jest u niej czestym zjawiskiem powtorne kwitnienie pod koniec
lata. Nawet wole te pozniejsze kwiaty, bo sa bardziej ksztaltne i ladnie
kontrastuja z zielenia lisci. Wiosna kwiatow czasem jest "za duzo" ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2006-06-18 23:36:08

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> W jakim wieku korkowiec? W jakim wieku pierwszy raz zakwitl Ci
> tulipanowiec?

Korkowiec z siewu zakwitl po 7 czy 8 latach. Nie jest to rekord szybkosci,
poniewaz widzialem korkowce na bardzo slonecznym stanowisku ze dwa lata
mlodsze od mojego i juz kwitnace.
Tulipanowiec zakwitl pierwszy raz w wieku ok. 12 lat (okolo, poniewaz licze
od siewu a ze daty siewu nie znam dokladnie, tylko zakladam po wielkosci
zakupionego drzewka, tak wiec nie moge okreslic wieku bezblednie).
12 lat to i tak wczesniej niz podaje wiekszosc zrodel :)
Liczylem w tym roku na pierwsze kwiaty magnolii lekarskiej ale sie
przeliczylem (albo zawiazki kwiatow wymrozilo - tego nie wiem). Magnolia
naga miala pierwszy raz zakwitnac ale paczki kwiatowe jej przemarzly. Nic
to, bo i tak w przyszlym roku na pewno bedzie miala nowe paczki kwiatowe :)
Z innych drzew, czekam jeszcze na pierwsze kwitnienie dawidii. W tym roku
sie na to nie zanosi.
Pierwszy raz zakwitl mi w tym roku kasztanowiec gladki, nawet beda kasztany
:)

Pozdrawiam,
Bpjea

ktoś tu coś kupował - www.e-ogrody.com/sklep ?