L-karnityna a poziom cukru ?

1. Data: 2003-01-14 11:01:51

Temat: L-karnityna a poziom cukru ?
Od: "Lena" <L...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi czy zazywanie tabletek do ssania l_karnityny moze miec
wplyw na poziom cukru we krwi, a co za tym idzie czy osoba chora na
cukrzyce moze te tabletki przyjmowac.(o to pytanie prosila mnie
sasiadka , jest to osoba po 50- tce)Ona chce sie za pomoca tych
tabletek odchudzic.

--
Lena
L...@n...wp.pl

2. Data: 2003-01-14 20:35:05

Temat: Re: L-karnityna a poziom cukru ?
Od: "Robert P." <z...@p...zonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lena" <L...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cukrzyce moze te tabletki przyjmowac.(o to pytanie prosila mnie
> sasiadka , jest to osoba po 50- tce)Ona chce sie za pomoca tych

Nie jestem specjalista , ale z tego co wiem, aby L-karnityna spowodowala
schudniecie potrzebna jest duza ilosc ruchu - intensywny trening. Sadzac po
wieku 50 lat, zazywanie tego preparatu przez te osobe nie przyniesie
efektu - strata pieniedzy.
Cytat z jednej ze stron internetowych
"L-karnityna okazała się być substancją niezbędną w energetycznych
przemianach kwasów tłuszczowych. Gdy nasze mięśnie potrzebują energii do
wykonywania jakiegoś wysiłku fizycznego, cząsteczki karnityny mają za
zadanie wyławiać cząsteczki tłuszczu z krwi i transportować je do wnętrza
komórek organizmu, w których kwasy tłuszczowe zostaną przekształcone w
energię." Po zazyciu tego preparatu i przy braku wysilku fizycznego, po
pewnym czasie czasteczki tluszczu z powrotem "usadowia" sie w zlogach
tkanki tluszczowej i nie bedzie zadnego efektu. Przez odpowiedni wysilek
fizyczny rozumiem np. 60 minut intensywnego aerobiku, 30 minut spaceru nie
wystarczy. Dlatego (moze nie doceniam tej osoby ) mysle, ze zazywanie
L-karnityny przez 50 letnia , schorowana osobe to strata pieniedzy.
Jesli cos pokrecilem niech specjalisci mnie poprawia.

Robert P.

3. Data: 2003-01-15 06:52:25

Od: "Lena" <L...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert P. <z...@p...zonet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b01rtr$2ip$...@n...tpi.pl...
> Nie jestem specjalista , ale z tego co wiem, aby L-karnityna
spowodowala
> schudniecie potrzebna jest duza ilosc ruchu - intensywny trening.

Wiesz, ta osoba juz zaczela to brac tydzien temu i cwiczyny
delikatnie, jak na swoje lata.Ale wyobraz sobie, ze jak wczoraj ja
zobaczylam to nie moglam uwierzyc wlasnym oczom.Przez tydzien juz
schudla .Tylko wlasnie zaczelam sie zastanawiac czy nie bedzie
kolidowalo to z jej cukrzyca.Bo efekty sa zadawalajace.A wogole to sie
o wiele lepiej czuje

4. Data: 2003-01-15 08:26:42

Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daj sobie spokój z l-karnityną. To wyrzucanie pieniędzy. Jeszcze nie
słyszałem aby ktoś od tego schudł. Osoby które tak twierdzą schudły by też
bez niej a podawanie siebie za przykład jest głupotą ponieważ nie było grupy
kontrolnej, która mogła by być punktem odniesienia.

http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/ tu znajdziesz info o odchudzaniu oraz
link do strony rowery.costam na której jest świetny artykuł opisujący
nieskuteczność lkarnityny sprawdzoną podczas różnych badań na sportowcach.

Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

5. Data: 2003-01-15 08:43:29

Od: "Lena" <L...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbiński <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b035vc$svm$...@n...tpi.pl...
> Daj sobie spokój z l-karnityną. To wyrzucanie pieniędzy.

Ja nie o to sie pytalam, prosila mnie sasiadka ktora zaczela ja juz
brac i wierzy w jej moc.Chodzi o to czy jej nie zaszkodzi na
cukrzyce???( ja akurat jeszcze nie mam cukrzycy ani nadwagi):)

6. Data: 2003-01-15 20:08:26

Od: "Robert P." <z...@p...zonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brac i wierzy w jej moc.Chodzi o to czy jej nie zaszkodzi na
> cukrzyce???( ja akurat jeszcze nie mam cukrzycy ani nadwagi):)

Kolejny cytat

"L-karnityna ma także wiele innych zalet: ochrania naczynia krwionośne
zapobiegając miażdżycy, ma działanie przeciwrodnikowe (obok witamin C, A i E
jest cennym antyoksydantem), stabilizuje błony biologiczne, wykorzystywana
jest nawet w leczeniu uzupełniającym cukrzycy insulinozależnej. Jej istotną
cechą jest zdolność chelatowania czyli wiązania pierwiastków metalicznych
przez słabe kwasy organiczne. Ten proces umożliwia wchłanianie pierwiastków,
ich transport i magazynowanie w organizmie i usuwanie szkodliwego nadmiaru.
Jak wiemy pierwiastki metaliczne dzielą się na biopierwiastki (mikro- i
makroelementy niezbędne do prawidłowego przebiegu procesów życiowych) oraz
trucizny środowiskowe takie jak ołów, kadm, rtęć, antymon. Karnityna
reguluje aktywność pierwiastków: trujące zostają usunięte z organizmu
pozostałe zaś są kierowane do procesów metabolicznych a ich nadmiar, który
mógłby być szkodliwy wydalamy."
skoro jest uzywana wspomagajaco w leczeniu cukrzycy tzn. ze Twoja kolezanka
moze ja bez obaw stosowac.

nie zgodze sie z przedpiscami, ze l-karnityna nie dziala. nalezy do tego
podejsc indywidulanie, u jednych dziala u innych nie.

troche nie chce mi sie wierzyc, ze widac efekty juz po tygodniu stosowania.

Ja chcac zrzucic pare kilogramow zaczalem biegac, po dojsciu do wprawy
biegalem 4 razy w tygodniu po 3 kilometry, jednoczesnie nie stosowalem
zadnej diety z wyjatkiem tego, ze zmniejszylem ilosc spozywanych slodyczy.
Po 8 miesiacach takiego biegania waga spadla z 96 na 92 kg. Wtedy zaczalem
brac l-karnityne
( nie pamietam jakie tabletki tzn ile mg, w kazdym razie jedna na godzine
przed biegiem) po dwoch miesiacach waga spadla z 92 na 86.

pozdrawiam

Robert P.

7. Data: 2003-01-15 21:19:41

Od: "Lena" <L...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert P. <z...@p...zonet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b04enu$ohc$...@n...tpi.pl...
> skoro jest uzywana wspomagajaco w leczeniu cukrzycy tzn. ze Twoja
kolezanka
> moze ja bez obaw stosowac.

Dziękuję bardzo:)

8. Data: 2003-01-15 22:02:49

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schudla .Tylko wlasnie zaczelam sie zastanawiac czy nie bedzie
> kolidowalo to z jej cukrzyca.Bo efekty sa zadawalajace.A wogole to sie

chudnięcie na cukrzyce jest jak balsam na ... no nie wiem na co - dobre
jest. Niech ćwiczy dalej (z umiarem) i chudnie - brawo. I dieta, dieta!!! co
do poziomu cukru trzeba zobaczyć na skład preparatu i jeśli zawiera cukier
(nie sądzę) to trzeba to uwzględnić w zapotrzebowaniu na leki.
pozdr

9. Data: 2003-01-17 18:19:16

Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pozdr
>
> L-karnityna nie zawiera cukru, (dokładny skład jednego z preparatow
l-karnitynowych na http://www.dieta.iq.pl/lkarnitynaadv.htm ) ale ... mimo
wszystko nie sądze aby byla ona wlasciwym srodkiem dla osoby chorej na
cukrzyce. jej dzialanie polega na wspomaganiu wykorzystywania tluszczu jako
zrodla energii w czasie gdy organizm potrzebuje tej energii, czyli w czasie
wysilku. Najlepsze efekty sa raczej w trakcie intensywnych cwiczen
aerobowych, bieg, pływanie jazda na rowerze itp... . W przypadku osob malo
aktywnych rowniez wystepuje zapotzrebowanie na energie, nawet w czasie snu
pracuja płuca, serce watroba ale efekty spalania sa mizerne. Porownalbym
to do czlowieka, ktory kupil bardzo dobry olejek do opalanioa a nie ma
mozliwosci by wyjsc czesto na slonce. W przypadku niewielkiej aktywnosci
fizycznej efekty nie zawszee sa warte wlozonych w ten produkt pieniedzy
pozdrawiam
WT

terapia czaszkowo-krzyżowa?
alkoholowa marskosc watroby- materialy
Drzenie powieki
Pigułki antykoncpecyjne - skutki długookresowe.
Laryngolog