LAZIENKA - podyskutujmy

11. Data: 2010-06-16 21:46:45

Temat: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
Od: "monia-xyz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymiary jak w mojej byłej łazience... i wszystko w niej zmieściłam... wannę,
kompakt, umywalkę 60 i pralkę 40x60... kwestia jeszcze jak są przyłącza i
drzwi rozplanowane...

> 1. Wanna - jaka?
miałam wannę też na ścianie 150, ale wykombinowałam tak, że kupiłam nawet
dłuższą (chyba 160 lub 170 i ponieważ miała proste brzegi wykułam się w
ścianę, żeby ją trochę wpuścić... płytki i tak idą na wierzch więc nie było
widać, że coś jest przykombinowane, natomiast w środku miałam więcej
miejsca... wanna najprostrza w świecie, żadnych przewężeń i udziwnień w
środku... mi było całkiem wygodnie (wzrost ok. 160)
wanienka z dzieckiem mieściła się bez problemu, jeszcze były luzy dookoła...

> 2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
termostatyczna fajna rzecz... szczególnie jak się ma dzieci...
gdy wanna będzie pełnić funkcję prysznica to można się pokusić...
oczywiście nie najtańszą... to posłuży...

> [...]
> c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?
> d) duze fugi, szerokie czy waskie?
> e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
> drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego
> pomieszczenia?
> f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?
> g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz
> sciany,
> czy mozna jasniejsze?
> h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami?

a) zdecydowanie jasne, optycznie powiększają, preferuję neutralne odcienie,
tak, żeby wystrój zmieniać kolorami dodatków (ja miałam jasnoszare),
optycznie powiększają też płytki z połyskiem, ale to już kwestia gustu... bo
modne to podobno jest teraz wszystko...
b) tradycyjnie na ścianach, po skosie można na podłodze to ją powiększy
c) kafle radzę małe, optycznie powiększą pomieszczenie, może jakieś elementy
mozaiki... jest taka kolekcja 20x20 chyba w różnych odcieniach z mozaikami,
tylko nie pamiętam firmy, gdyby fajnie zaprojektować może fajnie wyglądać...
d) to już zależy od płytek, trzeba byłoby dobrać, ja wolę jak najmniejsze...
ale jak to fachowcy się wypowiedzieli czasami płytki są tak krzywe, że tylko
fugami można te nierówności zamaskować, tzn. jak są duże fugi, to płytki są
od siebie oddalone i tak nie widać różnicy...
e) jak są dzieci to radzę do sufitu (moje dziecię wymyślało takie zabawy, że
spływało po kafelkach naokoło... ale to też kwestia stref mokrych, w takiej
małej łazience to raczej strefy mokre są dookoła... kolejna kwestia to
wybór płytek i jakaś koncepcja na wystój... jeżeli można płytki fajnie
połączyć z jakimś kolorem na ścianie (oczywiście farba do łazienek) to
ciekawie wyglądają takie połączenia

> układ sprzętów to kwestia przyłączy, oczywiście można trochę
> poprzestawiać, ale wtedy trzeba pamiętać o ukryciu nowych rur... i nie
> wygląda to najładniej...
oświetlenie wg mnie wystarczy sufitowe + nad lustrem, co do rodzaju to
halogenowe jest w sumie dosyć drogie, mi się paliły często żarówki, zwykłe
energooszczędne nie wiem czy wyjdą takie oszczędne, ponieważ najwięcej mocy
pobierają jak się je zapala, więc przy częstym korzystaniu z WC to już nie
jest energooszczędne... teraz mam oświetlenie LED - 3 oprawki nad lustrem -
kupiłam max mocy, i nadal twierdzę, że nie jest najjaśniej... jako dodatkowe
owszem wystarcza...

ponieważ rozkład miałam identyczny podzielę się moim ustawieniem: drzwi na
ścianie 1,5 m odsunięte jak najbardziej w lewą stronę, na przeciwległej
ścianie wanna (za wanną były jakieś rurki, więc się dało zrobić półeczki
zakrywające), po prawej stronie w rogu pralka 60, między nią a wanną
umywalka z szafką 60 szerokości wanny nie pamiętam, w każdym razie zostawały
niewielkie szczeliny między tymi urządzeniami. po drugiej stronie WC
kompakt, niejako naprzeciwko umywalki, jak komuś było ciężko to się mógł
wesprzeć głową o umywalkę ;-)
Do wanny jednocześnie mogła dojść tylko jedna osoba, (przy myciu dziecka)
ale generalnie to w sumie ze 3 osoby na stojąco (obserwatorzy) się
pomieściły...
jak jesteś ciekawy jak to wyglądało jakieś zdjęcia mam mogę podesłać...
zgłoś się na priva

ze swojego doświadczenia (urządzam właśnie 3 łazienkę) mogę tylko dodać, że
sprzęty podniesione na nóżkach, albo wiszące optycznie pokazują więcej
podłogi, więc teoretycznie powiększają łazienkę, brudki widać i na
jaśniejszych i na ciemniejszy płytkach (podłoga) kwestia najważniejsza to
łatwość w czyszczeniu, ale moim zdaniem to nie wiem jakie musiałyby być,
żeby był jakiś problem, chyba o strukturze porowatej to wtedy byłby problem,
a takich do łazienek chyba się nie stosuje (raczej na zewnątrz)...
gres jeżeli chciałbyś na ścianę jest najczęściej w dużych płytkach więc nie
radzę... dodatkowo trudno się w nim wierci otwory (faktycznie trzeba trochę
sprzętu zużyć...) jeżeli chcesz żeby część ściany była w kolorze podłogi, to
są kolekcje, które mają płytki podłogowe i ścienne niejako identyczne, ale w
innym rozmiarze (np. podłogowa 60x60 a ścienna 60x30 nie wiem tylko czy są
wtedy różnej twardości)

teraz miałam dylemat jakie płytki na podłogę dać, bo mam szerokość 180 i
wychodziły mi 3 płytki tylko..., ale zdecydowałam się na identyczną fugę jak
płytki, więc będzie prawie jednolita... generalnie przy małych
powierzchniach to albo dawać małe płytki (jeżeli fugi będą się znacznie
różnić) albo właśnie postawić na jednolitość...

i jeszcze tak organizacyjnie to warto wszelkie szpargały chować, zostawiać
tylko niezbędne rzeczy, wtedy nie ma efektu zagracenia, juz nie mówiąc o
tym, że różnokolorowe butelki, tubki, ręczniki właśnie dają wrażenie
rupieciarni... oczywiście wszystko z umiarem...
i jeszcze nikt nie wspomniał o lustrach... optycznie powiększają
pomieszczenie, ale najbardziej efektownie wyglądają kiedy są wkomponowane w
płytki,
nie zalecałabym też jakichś dodatkowych udziwnień w stylu półek z płytek
(chyba że jest na to miejsce, ale nie podejrzewam...)

pozdrawiam
monia-xyz

www.monia-prace.boog.pl

12. Data: 2010-06-16 21:55:21

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Jun 2010 22:00:45 +0200, Ikselka napisał(a):

> Mam metalową - nie narzekałam nigdy. Przecież kiedy naleję do niej gorącej
> wody, wanna jest gorąca :-)

Ale kiedy chcesz wziąć prysznic, to jest zimna. Podobnie jeśli chcesz
wskoczyć do niej od razu, zanim naleje się więcej wody.

No i łatwiej w niej o siniaka :)

Ja już mam dość wanien metalowych.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

13. Data: 2010-06-16 23:12:22

Od: AA <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Wanna - jaka?
> Akrylowa czy blaszana? Napewno biala. Bedzie obudowana kafelkami. Krotka, bo
> szerokosc lazienki to tylko poltora metra - a wiec 150cm (lub 140cm z polka na
> szczycie). Zwezajaca sie "w nogach", bo w zwezenie ma byc wsunieta umywalka.
> Ale jaki material? Akrylowa czy blaszana? Dla jednej osoby w mieszkaniu jesli
> to ma znaczenie.
> Czegos unikac, jakiegos producenta?

Mialem blaszana, mam akrylowa. Nastepna bedzie znow blaszana.

Mam parawan, ale nie chwale go sobie - Huppe, czyli raczej przemyslana i
trwala konstrukcja, ale dedykowane kabiny prysznicowe lepsze. Ten co mam
to jednak super szczelny na styku z wanna nie jest, podczas
zamykania/otwierania uszczelki piszcza o akryl.
Teraz bym wolal zaslonke. Nie cierpie tych zwyklych bo sa zimne w dotyku
i lepia sie do ciala. Ale kiedys w hotelu byla z bardzo ciekawego
materialu - gesta siatka, lekko przezroczysta, nie przepuszcza wody,
podmuchy powietrza nie ruszaja nia, nie lepi sie do ciala, w dotyku nie
czuc zimna, wysycha szybko (siatka).

> 2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
> Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...
> Czegoś unikać, jakiegoś producenta?

Skad ciepla woda ? Jezeli ogrzewacz gazowy to moze byc klopot z
utrzymaniem zadanej temperatury na termostatycznej.

> 3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk.

Wanna 150cm - to krotka... nie wiem jak bardzo sie upierasz... Siostra
tez potrzebowala wanny, ale pretekstem bylo plukanie ubran, przepierki
reczne. Wybrala kabine z glebokim brodzikiem - jest ok, a przy okazji ma
krzeselko do siedzenia pod prysznicem.

> tego w lazience pralka, nad pralka szafka. Umywalka. WC. Bez okna.
> Jak dobrac kafelki?
> a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?

Mnie sie zawsze wydawalo, ze jasne powieksza i takie mam. Ale widzialem
kilka lazienek z bardzo ciemnymi plytkami i efekt niezly.

> b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?

Tradycyjnie. To moje kwestie estetyczne i natura techniczna.

> c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?

Podluzne duze. Kladzione pionowo - to tez wbrew moim dotychczasowym
przekonaniom.

> d) duze fugi, szerokie czy waskie?

Zalezy od plytek. Moze bezfugowo ? :)

> e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
> drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?

Do sufitu.

> f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?

W tak malej lazience z ustawionymi sprzetami bedziesz widzial fragment
podlogi i kolor moze byc ten sam - mniej kombinowania.

> [...]

Mozna jasniejsze...

> h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego

Pytaj czy aby na pewno plytki na sciane mozna klasc na podloge !

> Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale najwazniejsze
> to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).
>
> Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

Sufit rozpinany !
Wszedlem kiedys do lazienki z czyms takim - blyszczacy sufit, w ktorym
widac nie do konca wyrazne odbicie oswietlonej lazienki.
Lazienka byla w ciemnych bordo plytkach, sufit czerwony, pare puntow
swietlnych. Efekt piorunujący ! Ten sufit sprawil, ze lazienka byla jak
jakas komora teleportacyjna :)

AA

14. Data: 2010-06-17 07:16:21

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akrylowej nie wolno traktowac proszkami do czyszczenia i innymi
> sybstancjami. Metalowa się tego nie boi. A ja szoruję co popadnie, bez
> wyjątku. Jak coś się do szorowania nie nadaje, to nie ma racji bytu ;-)

Ja też traktowałem akrylową wannę czym popadnie (z wyjątkiem piasku :)) i
przez 8 lat nie stwierdziłem niczego niepokojącego (była to jakaś czeska
wanna kupiona w Obi). Akrylowa wanna ma jeszcze tą zaletę, że w razie
zadrapania lub zmatowienia można ją wypolerować jak lakier samochodowy.

Druid29

15. Data: 2010-06-17 08:51:21

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wanna 150cm to maleństwo. Wiem, bo mam taką, akrylową.
> Kąpiel jest niewygodna, bo wymiary wnętrza są niewielkie. Mnie,
> niewielkiej (158cm) i szczupłej osobie jest w niej ciasno.

Wiem, mam 181, ale niestety:
1. nie ma miejsca na większą niż 140/150cm.
2. W poprzednim domu taką miałem, jakoś sie poskładałem ;) a poważnie: dało
się wykapać, znam już ten rozmair, więc decyduję się na to świadomie.

Dziękuję za twój głos w dyskusji.
Z samego materiału - akrylu - jesteś zadowolona?

16. Data: 2010-06-17 09:05:46

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zamontowałem akrylową bo moja Pani swierdziła ze ładna. Dla mnie to
> nieporozumienie. Pomijajac problemy z montażem (bo te wanny nie trzymaja
> wymiarów) to teraz trzeba sie z nia obchodzic jak z jajkiem.

> Załuję, że nie kupilem
> wanny stalowej kaldewei.

Wspominałem już, że miałm wannę w poprzednim domu.
I do dziś nie wiem, jaka to była wanna. Wydawało mi się, że akrylowa, bo
zdecydowanie była "ciepła", zawsze sidanie w niej nigdy nie było przykre.
akle z kolei nie była ona "miękka", czy "plastyczna" tak jak akrylowe.
więc może była to blaszana/stalowa w ociepleniu? - Czy takie rzeczy są
praktykowane?

> Kup zwykla z zaworem kulowym ale
> dobrej firmy, np. Grohe.

Dziekuję za podanie przykładowej marki, na tym nie znam się zupełnie.

17. Data: 2010-06-17 09:15:53

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wanna
> Raczej bez zwężeń, umywalkę pewnie i tak dasz radę powiesić.

Walczę w tej łazience o kadzy centymetr, więc nie tylko umywalka mniejsza, ale
planowałem zwezenie wanny "w nogach" by umywalke jeszcze o te 15cm przesunac.
Ma topozwolic na swobodniejsze przejscie wdluz sciany dalej.

> Bateria jednouchwytowa dobrego producenta (np. Grohe, Hangrohe, Kludi,
> Hansa). Są gotowe zestawy łazienkowe (bateria umywalkowa, wannowa,
> szłuchawka, wąż do prysznica, drążek) po korzystnych cenach. Ja bym unikał
> tanich baterii i baterii w marketach budowlanych.

Dzięki za podpowiedz i sugestie, poogladam te urzadzenia.

> Sam pomysł na układ sprzętów to bardzo mało, skoro pytasz się o tak wiele
> rzeczy. Dobry projekt musi stanowić całość stylistyczną i funkcjonalną, a
> nie zlepek dobrych pomysłów.

Cały czas nad tym myslę, a tutaj grupa i Ty bardzo mi pomagacie.
Dziękuję!

18. Data: 2010-06-17 10:08:40

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Im jaśniejsze, tym niby mniej zmniejsza (na powiększenie nie licz ;) ).
> Tradycyjnie - im mniej linii podziału, tym mniej zmniejsza.
> To chyba rzecz gustu, ważniejsza jest fuga. Ja jestem zwolennikiem małych.
> U ciebie chyba duże kafle z wąską fugą byłoby najlepiej.

Zastanawiam sie tylko jak dalece duze w malym pomieszczeniu (150*200cm) moga
byc?
Czy nie bedzie przesada np. 32*32 lub 33*33?
Albo czy moga byc kafle prostokatne 25*80 polozone w poziomie? nie bedzie to
groteska?

> IMO skończyć na pewnej wysokości (np. parę - paręnaście cm poniżej
> górnej linii drzwi).

Myslalem do sufitu. Widzialem jedna linia ponad drzwi. widywalem rownoz
drzwiami. ale ponizej? Napewno tak moze byc?

> Weź też pod uwagę, że w tak małej łazience ta glazura i terakota będzie
> jedynie dodatkiem do reszty...

wiem, i stad tyle moich watpliwosci.

19. Data: 2010-06-17 10:25:31

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w malutkiej łazience należy unikać dekorów, dodatków itp.

Jesli mowa o wstawkach w plytki - to ich nie bedzie, tylko plytki, bez
ozdobnikow, zadnych.

> Jasne kolory i lustra powiększają - ciemnie pomniejszają.
> fugi możliwie jak najwęższe.

Oki.

> Jeżeli masz krzywe ściany (rogi nie trzymają kątów prostych) połóż na
> podłodze kafelki w karo. Przy położeniu prostym linie fug wydobędą krzywe
> linie ścian. Można też położyć płytki prosto ale na zakładkę.

Ok, tego nie wiedzialem.

> Bateria termostatyczna ma sens w przypadku CWU dostarczanej centralnie
Jeste zasilanie z"z miasta, wiec pasuje. Jedynie przeraza koszt baterii w
porownaniu do zwyklej.

> Wanny akrylowe są ładne, stalowe są dobre.
> Wannę stalową można wygłuszyć i ocipelić pokrywając ją z zewnątrz wartwą
> pianki montażowej

Cene, dziekuje.

> Jeżeli planowany remont ma wystarczyć na długie lata użyj materiałów i
> kolorów które nie znudzą się i nie opatrzą w drugim roku, tzn kolory
> naturalne: pastelowe, łagodne beże i brązy lub szarości, naturalne kolory i
> faktury materiałów: kamień, drewno, nienahalne wykończenia metalowe. Zadbaj
> o sensowne oświetlenie

Kolory - tak wlasnie myslalem.
Oswietlenie to dwa punkty w lustrze (oprawy tu pozwolą tylko na 40W), oraz
trzeci w suficie (60W).

> Instalacja elektryczna - zwracać uwagę na strefy bezpieczeństwa.

Tzn? Zeby nie bylo gniazdkla albo punktu swietlnego nad wanna, tam gdzie para
moze sie skraplac i splywac po siwanie woda?

> Ogrzewanie - nie wolno montować grzejników nad muszlą wc.

Tak nie bedzie, ale - przez ciekawosc - dlaczego?
Przy okazji: grzejnik zeliwny, ciezki i nieestetyczny zastapiony ma być
drabinką, ładną, na której mozna suszyc lub wygrzac recznik.

Jackare, bardzo dziękuję za twoj cenny glos i porady.

20. Data: 2010-06-17 10:31:55

Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Blaszana wytrzymalsza, ale w akrylowej cieplej w cztery litery.

wciaz wiem, ze nic nie wiem.
Zaczynam sie sklaniac ku blaszanej w styropianie.

> To bardziej do kąpania zwierzaka, a nie siebie...
> Ledwo nogi rozprostujesz.
> No ale tego nie przeskoczysz.

I wiem, i juz tak mialem, wiec tu wybieram te 140/150cm swiadomie.

> Powiększy duże lustro/lustra a nie kafelki.

Beda jasne, duze kafle. A lustro... tylko jedno. Za to jaknajwieksze - o ile
mozna mowic o duzym umieszczonym nad zlewem...

Bardzo dziekuje za pomocne porady, za twoj cenny post.

Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
Robale...
Nie bądź taki... daj bezpłatne ogłoszenie na www.azela.pl (Towarzystwo Edukacji Niestacjonarnej) Prosimy!
PZU Pomoc
Zagospodarowanie kuchni pod oknem z niskim parapetem