Lawenda

1. Data: 2000-02-25 18:10:14

Temat: Lawenda
Od: "Ida" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do szanownych grupowiczów, chodzi mi o to, jak uprawiać lawendę.
Słyszałam, że nasiona najlepiej jest przemrozić przez kilka miesięcy w
lodówce...Z piaskiem, ziemią..? Pozdrawiam Ida

1. Data: 2000-02-26 09:49:05

Temat: Odp: Lawenda
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry! zapytam żony i odpiszę, zioła to jej działka, ja się zajmuje drzewami
i wodą

--
pozdrawiam:-))
Sławomir Jan Marusiński

1. Data: 2000-02-27 12:34:56

Od: "Staszek Nowak" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam, że nasiona najlepiej jest przemrozić przez kilka miesięcy w
> lodówce...Z piaskiem, ziemią..?

W tym roku też próbuję wyhodować lawendę z nasion. Wrzuciłem je do słoika z
piaskiem wymieszanym z ziemią (2:1). Po ponad dwuch tygodniach zaczynają
kiełkować- bardzo powoli. Trzymam je w zamkniętym słoiku a on stoi na półce
w chłodnej spiżarni (ok. 5 st.) Zobaczymy co z tego ostatecznie wyrośnie...

Powodzenia
Staszek

1. Data: 2000-02-29 08:25:42

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Staszek Nowak <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:QR8u4.9650$W...@n...tpnet.pl...

Ja wysiałam kiedyś normalnie do doniczki (z dobrą ziemią), doniczkę do
woreczka foliowego ze względów higienicznych i na środkową półkę w lodówce
na min. 4 tygodnie, można do sześciu. Oczywiście ziemia nusi być z lekka
wilgotna. Kiełkują prawie w 100 procentach. Potem są tylko problemy z
mrozoodpornością w warunkach ogrodu, ale to już jest zupełnie inna sprawa.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-29 16:44:25

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89fvqb$n8u$...@z...polsl.gliwice.pl...

.............Potem są tylko problemy z
> mrozoodpornością w warunkach ogrodu, ale to już jest zupełnie inna sprawa.

Nasiona pewnie pochodzą z importu?
Nie próbowałem rozmnażać z nasion pozyskiwanych z krzewów rosnących w naszym
kraju.
Ciekawe, czy zawiązują nasiona i czy te są właściwie wykształcone.
Rozmnażam przez ukorzenianie. Takie rośliny znoszą nasze zimy, jeżeli są
trochę okryte.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-03-01 11:05:19

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89ibbk$r83$...@a...webcorp.com.pl...

> Nasiona pewnie pochodzą z importu?

Tego nie wiem, opakowania polskich firm, ale to o niczym nie śiwadczy.

> Ciekawe, czy zawiązują nasiona i czy te są właściwie wykształcone.

Nasiona są, jakość nieznana.

> Rozmnażam przez ukorzenianie. Takie rośliny znoszą nasze zimy, jeżeli są
> trochę okryte.

Trzy zimy zniosły, czwartej padły (mimo okrycia).

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-02 07:55:06

Temat: Re: Odp: Lawenda
Od: Irena <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiu , nie strasz mnie, ja tu już szęsliwa, cała w skowronkach,że mi
pięknie
przezimowała.To już druga zima jaką przetrwała.A zabezpieczam ją przed
mrozami

w ten sposób,że usypuję kopczyk z ziemi do mniejwięcej połowy wysokosci
krzewinki.Do tej pory to ją skutecznie chroniło przed mrozami a przy
okazji
wiosną
mogę rosliny dzielić bo są pięknie ukorzenione.
Z pozdrowieniami
Irena

rozanecznik -rozmnozyc- jak ??
Szczepienie