Leczenie hypotensyjne

1. Data: 2003-10-14 23:41:01

Temat: Leczenie hypotensyjne
Od: "Redi" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Może ktoś mi po krótce opisać co to za leczenie, na czym polega i przy
jakich schorzeniach jest stosowane?

Pozdrawiam
Radek

2. Data: 2003-10-15 06:13:00

Temat: Re: Leczenie hypotensyjne
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmi1mb$1uin$...@n...mm.pl,
Redi <r...@w...pl>:

> Może ktoś mi po krótce opisać co to za leczenie, na czym polega i przy
> jakich schorzeniach jest stosowane?

Obnizanie cisnienia - przy nadcisnieniu tetniczym.

--
Robert

3. Data: 2003-10-15 11:07:23

Od: "Redi" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obnizanie cisnienia - przy nadcisnieniu tetniczym.

Ale jakimi sposobami? Farmakologicznie, tabletki jakieś czy co?
Pytam, gdyż od paru miesięcy mam dosyć wysokie ciśnienie w granicach
150/100, mam 25 lat. Nadciśnienie to u mnie rodzinne schorzenie, ale może da
się tego jakoś raz na zawsze pozbyć?

Pozdrawiam
Radek

4. Data: 2003-10-15 11:14:06

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmj9tc$2ege$...@n...mm.pl,
Redi <r...@w...pl>:

> Ale jakimi sposobami? Farmakologicznie, tabletki jakieś czy co?

Na ogol farmakologicznie, zwykle tabletki.

> Pytam, gdyż od paru miesięcy mam dosyć wysokie ciśnienie w granicach
> 150/100, mam 25 lat. Nadciśnienie to u mnie rodzinne schorzenie, ale
> może da się tego jakoś raz na zawsze pozbyć?

Istnieje kilka mechanizmow, ktore wykorzystuja rozne leki.
Wazne jest, jaka jest przyczyna nadcisnienia. Na ogol nie da sie raz na
zawsze pozbyc, choc niektore rodzaje tak, ale z opisu nie wynika, abys mial
taki.
Mozna skompensowac farmakologicznie.
Wazna jest tez dieta i cwiczenia.

--
Robert

5. Data: 2003-10-15 11:40:35

Od: "Redi" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wazne jest, jaka jest przyczyna nadcisnienia. Na ogol nie da sie raz na
> zawsze pozbyc, choc niektore rodzaje tak, ale z opisu nie wynika, abys

Tak się składa, że jestem dosyć wysokim osobnikiem:) mam 196cm wzrostu,
po raz pierwszy wykryto u mie nadciśnienie na komisji do wojska (co nie
przeszkadzało im żeby dać mi "A"). Dopiero teraz jakieś pół roku mam kilka
razy w tygodniu silne, pulsujące bóle głowy i czasem też miewam uczucie
jakby mi ktoś cos ciężkiego na klacie postawił i nie mogę nabrać
powietrza.... Lekarze się zastanawiają co mi jest i nie bardzo wiedzą. 3
lata temu miałem robione USG serca i wszło mi wtedy coś z płatkiem zastawki
trójdzielnej, ale podobno nic poważnego...a głowa mnie boli jak nigdy
przedtem. U neurologa też byłem i nic nie znalazł, badałem dno oka i też
jest OK. Juz sam nie wiem co mi jest...

Pozdrawiam
Radek

pytanie do casusa - krotkowzrocznosc