soczewki i astygmatyzm

1. Data: 2003-10-15 06:38:57

Temat: soczewki i astygmatyzm
Od: "Borek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nastepujaca wade:
O.P. sfera -2,5; cylinder -1,0 ; os 30 stopni
O.L. sfera -2,5; cylinder -0,75;os 0 stopni

z okiem prawym nie ma problemow bo dokladnie taka soczewke moge kupic np.
Hydrona, no ale co z okiem lewym gdzie cylinder jest -0,75? Cylindry w
standartowych soczewkach sa tylko -1, -2, -3 (np. http://tinyurl.com/qzct),
a sfery za to sa co 0,25, czyli np. -2,5, -2,75, -3,0. Jak mam dobrac
soczewke dla lewego oka? Jest mozliwe przy takich mocach? Nosze takie
okulary i w nich czuje sie konfortowo. Probowalem nosic kontakty bez
cylindrow (takie mi poradzil okulista -2,75) ale bolala mnie glowa, wiec
chce teraz sprobowac z torycznymi.

dzieki z gory za pomoc
Borek

2. Data: 2003-10-17 11:01:44

Temat: Re: soczewki i astygmatyzm
Od: "Ania B-J" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Borek: Mam nastepujaca wade:
> O.P. sfera      -2,5; cylinder   -1,0 ; os 30 stopni
> O.L. sfera      -2,5; cylinder  -0,75;os 0 stopni

Idź co Centrum Optycznego (np. Vision) oni pomogą Ci tam dobrać odpowiednie
soczewki, gdyż ich moc nie musi równać sie mocy szkieł okularowych, a po drugie
są też soczewki na zamówienie, ja mam właśnie zamawiane specjalnie roczne
toryczne, przy czym cena ich jest dosyć wysoka ale ja w przypadku swojej wady
nie miałam innego wyjścia i nie chodziło tu wcale o 0,25 D :) .
pzdr.
Ania

Leczenie hypotensyjne
pytanie do casusa - krotkowzrocznosc