Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Lekcja 1. SCOnUC

Grupy

Szukaj w grupach

 

Lekcja 1. SCOnUC

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2001-09-27 16:19:51

Temat: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych nauczycieli i douczających się w biegu.:-))
Przepraszam, że jako uczeń podaje temat - ale to nowoczesna szkoła :-))

Tematem bieżącego kursu jest:
"Schemat czynników oddziałujących na rozwój umysłu człowieka."

Jako dyżurny w tej klasie zmuszony byłem pogrupować je jakoś.
By się lepiej nauczycielom czytało.

O to moje grupy:
1.Zapis pierwotny - genetyka
2.Rozwój fizyczny
3.Chemia pokarmu
4.Fizyczne otoczenie okresu rozwoju i bytowania
5.Chemia zewnętrzna
6.Kontakt z innymi osobnikami
7.Fale elektromagnetyczne
8.Zjawiska

Zadanie na dziś to sprawdzić, czy to są wszystkie grupy.
Czy wszystko, co nam do łba wpadnie, mieści się w nich?

A może, zaproponuje ktoś inny podział?

No i pytanie: Czy chce Wam się w tym grzebać?

Pozdrawiam obie kategorie czytaczy.
eTaTa


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2001-09-27 17:06:42

Temat: RE: Lekcja 1. SCOnUC
Od: g...@i...pl (Agnieszka) szukaj wiadomości tego autora



-----Original Message-----
From: o...@n...pl
[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of eTaTa - eChild
Sent: Thursday, September 27, 2001 6:20 PM
To: p...@n...pl
Subject: Lekcja 1. SCOnUC

eDyżurny:
>"Schemat czynników oddziałujących na rozwój umysłu człowieka."

>O to moje grupy:
>1.Zapis pierwotny - genetyka
>2.Rozwój fizyczny
>3.Chemia pokarmu
>4.Fizyczne otoczenie okresu rozwoju i bytowania
>5.Chemia zewnętrzna
>6.Kontakt z innymi osobnikami
>7.Fale elektromagnetyczne
>8.Zjawiska

>Zadanie na dziś to sprawdzić, czy to są wszystkie grupy.
>Czy wszystko, co nam do łba wpadnie, mieści się w nich?

>A może, zaproponuje ktoś inny podział?
a owszem
zgadzam się być tym ktosiem
ja bym tu wprowadziła większy pożądek
a widzę to tak:
są tylko 2 główne grupy, tj.:
1. informacja zapisana w materiale genetycznym
2. wpływ środowiska, który powoduje zmienność modyfikacyjną- oczywiście w
pewnym scisle określonym zakresie (granice tolerancji)
w obrębie tej grupy mozna dzielić i wymieniać dalej, a zalezy to juz
wyłacznie od potrzeb i fantazji;-)
np. podział w zaleznosci od -czasu działania bodźców
-ich charakteru
można je tez po prostu wymienić bez specjalnego grupowania i tak jest chyba
najprościej
>No i pytanie: Czy chce Wam się w tym grzebać?
jasne, ze tak
tylko nie zapominaj o moich podprogowcach
jakie będzie zadanie na jutro?
pozdry
agnieszka (guniek)




--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 17:49:20

Temat: Re: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "eTaTa - eChild"

Nooo, może bym sie i zapisał,
ale kto wydaje certyfikaty i jakie są opłaty ;)


> Tematem bieżącego kursu jest:
> "Schemat czynników oddziałujących na rozwój umysłu człowieka."

nie rozumiem co ten temat oznacza - schemat to schemat,
nic wiecej nie będzie jak schemat?,
może schemat to tylko punkt odniesienia?
Ale sam schemat? co mi po schemacie jak go nie bede rozumiał.

No i ten podział - niby zagadnienia szczegołowe,
ale bez ładu i składu - może za bardzo szczegołowe?
Czemu taki wybór?

Ja sie oczywiście nie znam, ale coś mi tu nie gra.
Jestem podejżliwy, wiem.
Ale powiedz po co Ci to?
(nie mów ze chcesz uswiadamiać publike,
albo niedajboze karmic jakimis rewelacjami
-e nie , tego byś nie powiedział;)

<..>
> Pozdrawiam obie kategorie czytaczy.

eTaTa sam z której kategorii?
eDyzurny to co oznacza?
czy to jakiś eEksperyment?

pozdrawiam
Marsel



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 19:46:42

Temat: Odp: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik Agnieszka
Jako nauczyciel: (a nauczyciele tak mają :-))

> ja bym tu wprowadziła większy porządek
> a widzę to tak:
> są tylko 2 główne grupy, tj.:
> 1. informacja zapisana w materiale genetycznym
> 2. wpływ środowiska, który powoduje zmienność modyfikacyjną

Pse Pani, a nie cofa nas Pani?

Ale niech będzie,
rozumiem, że do grupy Głównej 1 zaliczasz podgr. 1
a do Głównej 2 podgrupy od 2 do 8

Twoje dalsze dywagacje chwilowo tniemy (ale pamiętamy)
Ponieważ dla kogoś, kto się zaczyna uczyć podawanie wyniku,
typu "wszystko" nie oznacza nic.
I nie chodzi mi o to, by zaciemnić sprawy tylko, by je rozjaśnić. Poniał?

To zmaże już tablice, kto przepisał, to jego, a kto nie, ma przekichane :-))

Dzię k u j e m y

eTaTa
A o podprogach Ci odpisze :-))


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 20:18:17

Temat: Odp: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uczeń Marsel

> Nooo, może bym sie i zapisał,
> ale kto wydaje certyfikaty i jakie są opłaty ;)

Gratis od firmy "Gąbka" :-))
Tylko czasami zostaniesz dyżurnym.

> > Tematem bieżącego kursu jest:
> > "Schemat czynników oddziałujących na rozwój umysłu człowieka."
> nie rozumiem co ten temat oznacza - schemat to schemat,

No to już lekko do przodu. Schemat dotyczy zdrowego osobnika.
Wpełni. Jeśli coś nam odstaje, od schematu to co?
No Marselku, zgłosisz się na ochotnika?

> nic wiecej nie będzie jak schemat?,

Będzie, ale jakąś kolejność zachować trza.
Żeby coś określić musimy sobie zbudować aparat pojęciowy.
Znaleść punkt idealny. Jak IQ -100 (co też nic nie oznacza)
Ale na podstawie tego można komuś przywalić - boś głupi. Nie? :-)))

> Ale sam schemat? co mi po schemacie jak go nie bede rozumiał.
A dlaczego miałbyś nie zrozumieć, toć fachowa kadra w okół
i ja z gąbką.

> No i ten podział - niby zagadnienia szczegołowe,
> ale bez ładu i składu - może za bardzo szczegołowe?
> Czemu taki wybór?

A dlaczego bez ładu i składu?
To po moich przemyśleniach, możliwie najprostszy podział
na odrębne grupy.
Ten podział sygnalizuję. Nie upieram się.
Patrz odpowiedź Homerowi.

> Ja sie oczywiście nie znam, ale coś mi tu nie gra.

A kto się zna? :-( Nie spotkałem.

> Jestem podejżliwy, wiem.
> Ale powiedz po co Ci to?
> (nie mów ze chcesz uswiadamiać publike,
> albo niedajboze karmic jakimis rewelacjami
> -e nie , tego byś nie powiedział;)

No i dobrze, że pytasz :-))
Chcę sprawdzić, czy się nie mylę
A nie mogę w kółko zadawać i odpowiadać na te same pytania.
A Ty? Chcesz po raz enty tłumaczyć komuś to samo?
Nie milej napisać - "Przeczytaj lekcję 27659876593999 :-))
a jak przeczytasz, to zapraszam na priva. Marsel"

Żartuję, ale aparat pojęciowy psychologi jest taki...taki...lamerski.

> eTaTa sam z której kategorii?
> eDyzurny to co oznacza?

Pomoc w konsolidacji lamer - fachman.

> czy to jakiś eEksperyment?
Jeśli byś do tej pory nie wiedział, to jeszcze dopisuje.
Uważam, że dziś powinien elementarz zaczynać się inaczej.
Nie "Ala ma kota" :-))
Tylko "Ala ma głowę, a w niej mózg"

A to już nie zabawa, tylko pełna zmiana świadomości.

> pozdrawiam
> Marsel

No i ja
ale jak tablicę powycieram
eTaTa



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 20:20:49

Temat: RE: Lekcja 1. SCOnUC
Od: g...@i...pl (Agnieszka) szukaj wiadomości tego autora



-----Original Message-----
From: o...@n...pl
[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of eTaTa - eChild
Sent: Thursday, September 27, 2001 9:47 PM
To: p...@n...pl
Subject: Odp: Lekcja 1. SCOnUC

uczeń, jak to uczeń nie zawsze kumaty;-)
>Pse Pani, a nie cofa nas Pani?
jeśli cofam to dlatego, że nie bardzo rozumiem do czego ostatecznie
zmierzasz drogie dziecko
zapytałes jakie zmiany, czy uwagi to odpowiedziałam
pożądek musi być
czyż nie?

temat rozumiem
tylko nie wiem- chcesz coś udowodnić, pokazać cos nowego
zaskoczysz nas jakaś odważna hipotezą?
tak byłoby najciekawiej
tak lubię
szukać nowych odpowiedzi
dlatego odpisałam
tymczasem jeszcze nie łapię o co idzie- toteż nie gniewaj się ze cofam

>rozumiem, że do grupy Głównej 1 zaliczasz podgr. 1
>a do Głównej 2 podgrupy od 2 do 8
inaczej być nie moze

pozdrowienia
agnieszka (guniek)

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 20:33:44

Temat: Odp: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> uczeń, jak to uczeń nie zawsze kumaty;-)

No zwłaszcza ten z Gąbką - leser :-))

Pse Pani nie śmialbym
Ale jeśli napiszesz "aktualne", po poscie do Marsela
to odpowiem bardziej rozwlekle.

Na razie pozdry
eTaTa



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 20:34:54

Temat: RE: Lekcja 1. SCOnUC
Od: g...@i...pl (Agnieszka) szukaj wiadomości tego autora



>uczeń, jak to uczeń nie zawsze kumaty;-)
i tak dalej
ble ble ble
teraz odpowiadam sobie sama
młoda jestem i blondyna- a do tego ciemna;-)
więc błagam o wyrozumiałość
juz rozumiem o co idzie!

pozdry
agnieszka (guniek)- działajaca z opóźnieniem:-(

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-27 22:20:47

Temat: Odp: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Homer podnosi rękę, to został wywołany
(czy chce, czy nie)

Witam.
Ja bym jeszcze dodał dwie kategorie.
1. Wpływ osoby znaczącej
2. Działanie nauki zamierzonej i niezamierzonej.
I jeszcze jedno: rozwój fizyczny można podzielić na intensywny, ekstensywny
i regresywny.
Pozdrawiam, Homer>

To ja pytam. Ja negatywów w dzienniku nie stawiam.

Czy Szanowny nie kwalifikuje:
1. Wpływ osoby znaczącej
do
6.Kontakt z innymi osobnikami
Bo jeśli kwalifikuje, to pamiętamy (acz podstawowej hierarchii nie zmieniamy)

>2. Działanie nauki zamierzonej i niezamierzonej.
Co rozumiemy pod tymi pojęciami?
Ja pojąłem to tak:
Nauka zamierzona to ta wg definicji dotychczas nam znanych
Moja kwalifikacja jako podgrupa pkt.
6.Kontakt z innymi osobnikami

Nauka nie zamierzona, to ta ogarniająca elementy pozapoznawcze.
Czyli coś co do dziś nauka nie potrafi skonkretyzować.
Ja to kwalifikowałem do grupy:
8.Zjawiska
Która to grupa nie tylko to zawiera

Wszystkie Twoje i innych uwagi nie giną.
wykorzystamy je przy innych lekcjach
Czym więcej tym lepiej.
To Twoje uwagi i twymi pozostaną

Facet z gąbką nie rości sobie
(Broń Cie Panie Jezu Chryste Przenajświętsza)
do niczego praw.

Najwyżej do tego pyłu z gąbki.
eTaTa

PS. Że co? Że ominąłem podział:
: rozwój fizyczny można podzielić na intensywny, ekstensywny
i regresywny.
Nie pominąłem. to cenna uwaga tylko trzeba jej wartość uprościć
i skonkretyzować.

Zapisane, więc przy najbliższej lekcji. na ten temat Homer wyrwany zostanie.
Homer podzielił na trzy podgrupy Tylko trzy?

Gąbczasz



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-09-28 12:47:48

Temat: Re: Lekcja 1. SCOnUC
Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "eTaTa - eChild"

to ja (na razie?) wymiękam..
musze się zając w tej chwili bardziej oczywistymi sparawami dla mnie.
ale kiedyś sprawdzę o co Ci chodziło (jeśli to będzie możliwe)

pozdrawiam i życzę powodzenia (starty bywają trudne)

Marsel




› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Prosba o wyrazenie opinii.
darmowy psycholog?
Ping ?...(:-))
Państwo, dzieci, narkotyki
I co mam poradzić na....

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6

zobacz wszyskie »