Leki w lecznictwie zamkniętym

1. Data: 2004-01-12 19:34:16

Temat: Leki w lecznictwie zamkniętym
Od: "Kastor" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Dziś potkała mni ei mojego 5 mies syna bardzo przykra historia. Tak się
złożyło że mój synek zachorował na spastyczne zapalenie oskrzeli. Poniewarz
niestey pracuje i ja moja żona do późnych godzin nie mamy szans dostać się
do lekarza do rejonu. Korzystamy więc z wizyt lekarza prywatnie. Lekarz
wypisał mi oprócz leków wzioewnych rónież receptę na antybiotyk Biocyna???
czy też Amikin. Jakież było moje zdziwienie gdy farmaceuta w apete nie wydał
mi leku bez jakiegoś pie... wniosku, który rzekomo mój lekarz miał wipisać.
Powód?? Bo ten specyfik dostępny jest tylko w tzw. lecznictwie zamkniętym!!!
CO to kr.... ma do jasnej ch... znaczyć????!!!! Czegoś tu nie rozumiem.
Dlaczego są leki i leki... jedne dostepne dla szaraczkó a inne ... to tak
specjalnie. Nie dość że służba "roztroju nerwowego" działa jak działa i
jedyne co potrafi to wyciągać kasę to, nie można da dziecka które potrzebuje
leku kupić czegoś co naprawdę jest dobre?!!!! TO JEST CHORE!!!!!
Dalej już nie będę pisał bo dostaje szewskiej pasji .... i znów zaczyna mnie
szlag trafiać.

Mozę mi ktoś wytłumaczyć dla jakiej jasnej cholery ktoś wprowadził taki
podział?? Czemu/komu ma to służyć?
Z góry dziękuje

Wq... Ojciec.

2. Data: 2004-01-13 07:17:07

Temat: Re: Leki w lecznictwie zamkniętym
Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> CO to kr.... ma do jasnej ch... znaczyć????!!!! Czegoś tu nie rozumiem.
> Dlaczego są leki i leki... jedne dostepne dla szaraczkó a inne ... to tak

Ano chociażby dlatego że podanie niektórych leków może być dokonane tylko w
szpitalach z całej masy powodów (np możliwe i częste silne reakcje uboczne)

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

3. Data: 2004-01-13 07:38:46

Od: "apzw" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam jeszcze że z tego co udało mi się sprawdzić to Amikin ma rejestracje B
Lz.Rp. Czyli MOŻNA go wydać w aptece na recepte.

Inną sprawą są efekty uboczne i wskazania do stosowania, ale jako że nie
jestem lekarzem nie wypowiadam się na ten temat.

4. Data: 2004-01-13 22:26:13

Temat: Odp: Leki w lecznictwie zamkniętym
Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dodam jeszcze że z tego co udało mi się sprawdzić to Amikin ma rejestracje
> Lz.Rp. Czyli MOŻNA go wydać w aptece na recepte.

Niestety nie , od jesieni ( nie pamietam dokladnie daty ) TYLKO LZ
Minister Zdrowia wymyslil te liste po to
1. aby pacjent nie mogl wykupic niektorych lekow szpitalnych w aptekach
otwartych ,
czyli , żeby szpitale nie przerzucaly kosztow leczenia ( zawartych w
kontrakcie z NFZ) na chorego.
2. Aby zastrzec niektore leki, np. antybiotyki, leki onkologiczne wylacznie
do podania w szpitalu,
W przypadku antybiotykow chodzi o nietworzenie szczepow opornych na lek
bakterii, co ma zawsze ma miejsce przy powszechnym stosowaniu antybiotyku.
Wlewy maja byc podawane w szpitalu, oplata za kuracje zawiera cene leku i
koszt aplikacji,
r.

supracyclin doxycyclinum
Terapia__Magnetyczna