Leki za złotówkę.

1. Data: 2002-10-15 18:36:18

Temat: Leki za złotówkę.
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dwukrotnie słyszałem w dziennikach radiowych
informację że był spór między trzema ministrami
od jakiego wieku pacjenci mają płacić tą minimalną
stawkę za określone leki. I tak:
Minister Zdrowia - proponuje by tą stawkę płacono od 65 roku życia.
Minister Finansów - proponował by obowiązywało to po 70 roku życia.
Minister Pracy i Polityki Społecznej proponuje by tą stawkę płaciły
osoby które ukończą 75 rok życia.

Rozumiem że Minister Zdrowia ucieszył by się gdyby wszystkie leki
mogły być darmowe.
Potrafił bym zrozumieć Ministra Finansów który mógł by chcieć by
odpłatność za leki wynosiła 100 % bez żadnych ulg i dotowania.

Może ktoś zna jakieś wytłumaczenie, obiektywne powody, dla
których Minister Pracy i Polityki Społecznej jest/był za najmniej
korzystnym rozwiązaniem dla ludzi starszych ?

Pozdrawiam
Marian L

2. Data: 2002-10-15 18:56:57

Temat: Re: Leki za złotówkę.
Od: r...@n...pl (Radosław Tatarczak) szukaj wiadomości tego autora

"Marian L" <m...@l...org.pl> wrote in
<aohn69$d7p$1@news2.tpi.pl>:

>Witam.

Uff jakis temat odpowiedni do grupy :)

>Może ktoś zna jakieś wytłumaczenie, obiektywne powody, dla
>których Minister Pracy i Polityki Społecznej jest/był za najmniej
>korzystnym rozwiązaniem dla ludzi starszych ?

Moze to jego resort ucierpi najbardziej? Moze wie, ze pomysl nierealny, a
Kolodko lubi zagrywki pod publike? Powod to zna Hausner, ja sczylam ;)

pozdrawiam
Radek

3. Data: 2002-10-15 19:32:37

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj :-))
"Radosław Tatarczak"w news:Xns92A8D4A9A3C8Bratattvktpsapl@127.0.0.1...
napisał:

> Moze to jego resort ucierpi najbardziej? Moze wie, ze pomysl nierealny, a
> Kolodko lubi zagrywki pod publike? Powod to zna Hausner, ja sczylam ;)

Resort ma w nazwie opiekę społeczną, czyli rozwiązywanie problemów
ludzi starych także, a więc ten pomysł pomaga w realizacji zadań
ministerstwa. Pomysł staje się realny (rząd skierował propozycję
do parlamentu) choć zapewne wszyscy będą oczekiwali o wiele więcej
niż wyjdzie w realizacji. Marzę by Kołodce powiodło się w jego pracy
choć w połowie tak jak poprzednim razem. Hausner na pewno
zna powód swojej propozycji, ale coś mi się wydaje że po raz
kolejny w sposób oryginalny rozumie czego oczekuje od niego
społeczeństwo (jako ministra pracy i polityki społecznej).
Może ktoś ma jakieś inne pomysły uzasadniające destrukcję
ministra Hausnera ?

Pozdrawiam
Marian L

4. Data: 2002-10-15 19:37:16

Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :) szukaj wiadomości tego autora

We wtorek 15 października 2002 o 20:36:18 Można było na grupie przeczytać :

> [...]

ML> których Minister Pracy i Polityki Społecznej jest/był za najmniej
ML> korzystnym rozwiązaniem dla ludzi starszych ?

Witaj szanowny Marian

Mnie to wygląda na ciąg arytmetyczny trzyelementowy

a1=65 a2=70 a3=75....

z różnicą ciągu arytmetycznego r=5

z czego wynika ze n-te ministerstwo bedzie podawać propozycje według
wzoru

a[n]=a[n-1]+r:)

Ta matematyka to mi sie chiba na mózg rzuciła :)

-- Pozdrowienia, Piotr mailto:p...@p...onet.pl

5. Data: 2002-10-15 20:10:22

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj :-))
"Piotr M :" <p...@p...onet.pl> w
napisał:

> [...]
> według wzoru a[n]=a[n-1]+r:)

> Ta matematyka to mi sie chiba na mózg rzuciła :)

Nie przesadzaj, nic Ci się na mózg nie rzuciło :-))
Znalazłeś uzasadnienie matematyczne a mnie
chodzi o uzasadnienie merytoryczne stanowiska
min. Hausnera.

Pozdrawiam
Marian

6. Data: 2002-10-16 14:30:09

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian L napisał(a):

> [...]

> Minister Finansów - proponował by obowiązywało to po 70 roku życia.
> Minister Pracy i Polityki Społecznej proponuje by tą stawkę płaciły

No ładne kwiatki - ciekawe czy to wogóle przejdzie, a swoją drogą
ciekawe jak to ustawodacy ugryzą z nowym projektem o
NFOZ ( http://www.mzios.gov.pl -> aktualności ).
PO w bieżącej i w starej jest 5 odpłatności:
- całkowicie bezpłatnie - kombatanci tylko
- bezpłatnie do limitu - powyżej limitu płaci się 100% - inwalidzi wojskowi plus
choroby przewlekła
- ryczałt - w chwili obecnej 2,5 zł (do wysokości limitu)
- 30% - oczywiście 30% limitu plus naspłata
- 50% - jw

I teraz proponuje się na odpłatność za 1 zł - nowy ryczał - nowe recepty, i
wielki bałagan. Czy nie lepiej by było zrównać ludzi np. po 70 do kombatantów ?

I tak wiliczono ze to ma kosztowac ok 80 000 000 zł, emertytów powyżej 70 jest
ilu -
2 000 000 - dodać te 2 mliny i tyle - nie ma żadnych kożtów wproawadzienia
zmian.

Swoją drogą nie widziałem projektu - tylko jest swoją drogą krzyk medialny.

> [...]
> których Minister Pracy i Polityki Społecznej jest/był za najmniej
> korzystnym rozwiązaniem dla ludzi starszych ?

Myślę - nie znam projektu - że być może Opieka Społeczna będzie wyrównywała
różnicę ceny - z 1 zł do ryczałtu lub 30% , 50% .

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

7. Data: 2002-10-16 18:42:46

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj :-))
"Jacek Kruszniewski" w news:3DAD77F1.913F16E3@proinfo.pl...
napisał:

> No ładne kwiatki - ciekawe czy to wogóle przejdzie, a swoją drogą
> ciekawe jak to ustawodacy ugryzą z nowym projektem o
> NFOZ ( http://www.mzios.gov.pl -> aktualności ).

Zaciekawiony zacząłem zgłębiać temat. Pieniądze są
wygospodarowane z wymuszonych obniżek cen leków.
Myślę że Minister Zdrowia może tutaj jeszcze dużo
wyrwać firmom farmaceutycznym - całe południowe
nadgranicze w leki zaopatruje się w Czechach i
na Słowacji, nie wiem jak jest przy granicy z Niemcami.

> [...]
> choroby przewlekła
> - ryczałt - w chwili obecnej 2,5 zł (do wysokości limitu)
> - 30% - oczywiście 30% limitu plus naspłata

Sądzę że kombatantów będzie ubywać, natura :-((.
Solidarność raczej na kombatanckie zniżki cen
leków chyba się nie da rady załapać.
Inwalidów wojskowych przybywa coraz mniej :-))

Ponoć pacjent w Polsce proporcjonalnie płaci najwięcej
za leki w porównaniu do innych cywilizowanych krajów.
Ty Jacku masz większą wiedzę w tych sprawach - z racji
że jesteś blisko tematu :-))

> I teraz proponuje się na odpłatność za 1 zł - nowy ryczał - nowe recepty,
> wielki bałagan. Czy nie lepiej by było zrównać ludzi np. po 70 do
kombatantów ?

Całe szczęście że liberałowie mogą zgłaszać swoje pomysły.
Całe szczęście że liberałów niechętnie widzi się przy władzy :-)).

> Myślę - nie znam projektu - że być może Opieka Społeczna będzie
wyrównywała
> różnicę ceny - z 1 zł do ryczałtu lub 30% , 50% .

Właśnie że nie. Za to rozwiązanie w całości zapłaci
Ministerstwo Zdrowia z wymuszonych obniżek cen leków :-)).

Wbrew trendom w prasie - Minister Zdrowia coraz bardziej
mi się podoba, Minister Hausner coraz bardziej wydaje się
złym ministrem.

Pozdrawiam
Marian L

FW: Obsługa baz danych / Wrocław
Pouczanie
Do kłótniowiczów [było: Moje dziecko... i inne]
Zyczenia
Re: Re[2]: Modlitwa to dobre lekarstwo