Lekki gips

1. Data: 2005-06-26 09:05:15

Temat: Lekki gips
Od: "Negatyw" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Złamanie palca śródstopia. Za tydzień zmiana gipsu. 28.07 wyjazd nad morze.
Pytko: Czy warto inwestować (sugestia lekarza w klinice ortopedii) w lekki gips
(100zł), czy też sugestia lekarza ma jedynie charakter komercyjny?

Pozdro

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl

2. Data: 2005-06-26 09:08:00

Temat: Re: Lekki gips
Od: "Negatyw" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S.
Zdjęcie gipsu: 15.07.

3. Data: 2005-06-26 13:54:13

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam kilka razy zwykły gips, a od czasu kiedy miałam kolejną okazję do
gipsowania ;) i założono mi tzw lekki gips, nigdy więcej nie zgodziłabym się
na ciężki. Zupełnie inny komfort życia.
Wole zapłacić 100 zł niż się męczyć.
Tylko z tym kąpaniem w tym gipsie to troche przesada, bo o ile gips
faktycznie schnie, to niestety wata, którą jest wyłożony od wewnątrz nie ma
już takiej właściwości, więc nie radze próbować.
No i nic pod nim nie swędzi.

pzdr.
M. - wielokrotnie połamana

4. Data: 2005-06-26 20:21:58

Od: "Negatyw" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zupełnie inny komfort życia.

Ale warto na te 2 tygodnie? I tak L4 w domku. Czy nie lepiej 100zł przeznaczyć
na browce na wakajach? :)

Pozdro

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl

5. Data: 2005-06-26 21:47:27

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 26 Jun 2005 22:21:58 +0200, Negatyw napisał(a):

> Użytkownik "M." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale warto na te 2 tygodnie? I tak L4 w domku. Czy nie lepiej 100zł przeznaczyć
> na browce na wakajach? :)

Ja mialam 2 m-ce stopę w gipsie (po halluxie). Nie chcieli mi zamienić
gipsu na ten lekki - nawet za pieniądze.

--
Kaja

6. Data: 2005-06-26 23:03:35

Od: "M." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mialam 2 m-ce stopę w gipsie (po halluxie). Nie chcieli mi zamienić
> gipsu na ten lekki - nawet za pieniądze.

Taaa, mnie po operacji tez zapakowali na 1,5 miesiaca w ciezki. Dlaczego? Bo
operujacy mnie Pan Prof poinformowal mnie, iż jest z tym za duze
zamieszanie, bo lekki gips nie jest refundowany, a nikt nie bedzie bawil sie
w noszenie lekkiego na sale operacyjna. I to byl glowny powod.

Zupelnie prywatnie: 2 tygodnie to faktycznie przemeczylabym w tym ciezkin.

Pozdrawiam,
M.

7. Data: 2005-06-27 06:12:33

Od: "Negatyw" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zupelnie prywatnie: 2 tygodnie to faktycznie przemeczylabym w tym ciezkin.

thx :)
Też jestem takiego zdania.

Pozdro

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl

8. Data: 2005-06-27 09:33:29

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój pięcioletni syn miał trochę poważniejszy uraz - spiralne złamanie
podudzia. W gipsie (po pachwinę) był równo 8 tygodni. Pytaliśmy, czy warto
założyć tzw. lekki, wszyscy ortopedzi nam odradzali, niestety nie pamiętam
już powodu. Na pewno nie wchodziły w grę względy finansowe, bo na dziecku
przecież nie oszczędzalibyśmy, a jego komfort w tej sytuacji był
najważniejszy. W każdym razie w tradycyjnym gipsie spędził dwa miesiące,
więc Ty z pewnością też dasz radę, zwłaszcza, że możesz chodzić.

Pozdr. Ewa

9. Data: 2005-06-27 20:03:37

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 27 Jun 2005 01:03:35 +0200, M. napisał(a):

> [...]

> w noszenie lekkiego na sale operacyjna. I to byl glowny powod.
>
> Zupelnie prywatnie: 2 tygodnie to faktycznie przemeczylabym w tym ciezkin.

Jak mi gips na stopę zakładali to jeszcze spałam, więc nie mogłam się
sprzeciwić :D Przed wyjściem ze szpitala dorobili mi do tego "bucika" taki
obcasik, więc mogłam chodzić, ale i tak ten gips był ciężki.
Chyba dlatego chcieli mi potem zmienić gipsu ( chociaż chciałam za to
zapłacić), bo chodziłam na kontrole i wycinano mi w tym gipsie
(wiertarką!) kwadracik, żeby lekarz mógł sprawdzić jak się szew goi. Potem
mi to puste miejsce zagipsowywano. Już minęło 5 lat i wszystko jest ok,
nie ma nawet śladu.

--
Kaja

10. Data: 2005-06-28 06:43:10

Od: "Negatyw" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> więc Ty z pewnością też dasz radę, zwłaszcza, że możesz chodzić.

thx Ewa :) i dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Pozdro

Negatyw
negatyw001(małpa)o2.pl

Ból żołądka, czy przez Metypred?
brak okresu
Polepszenie pamięci - jak?
"krwawienie z odstawienia" w czasie brania pigulek
Andractim na Ginekomastie - czy to dziala ? Bezpieczne?