Lektury w gimnazjum

21. Data: 2011-09-22 20:21:57

Temat: Re: Lektury w gimnazjum
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lolalny Lemur" napisał

> Wiesz, kultura języka to też historia literatury.[ciach]

Wszystko, co piszesz, to całkowita prawda, ale ja nie rozumiem dlaczego
katować tym 13-latków?
Ja Antygonę przerabiałam, gdy miałam 16 lat.
Raptem 3 lata różnicy, ale to jednak przepaść w tym wieku.

Pozdrawiam
Nixe

22. Data: 2011-09-22 20:25:29

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" napisał

> A to niby dlaczego? Za "naszych czasów" było to bodajże w 7 czy 8 klasie
> podstawówki.

Żartujesz? Tzn. nie wiem, jakie były "Twoje czasy" ;-)
Ja "Dziady" miałam w ogólniaku i to bodaj w II czy III klasie.
Mickiewicz w podstawówce to chyba jedynie "Pan Tadeusz".

Pozdrawiam
Nixe

23. Data: 2011-09-22 20:29:45

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-22 22:21, niebożę Nixe wylazło do ludzi i marudzi:

A co byś zaproponowała?

Qra
--
nie katujmy dzieci niczem

24. Data: 2011-09-22 20:33:32

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"w_e" napisał

> Chyba kwestia gustu, la lubię Antygonę

Ale masz chyba trochę więcej niż 13 lat :)
Ja sporą część lektur przeczytałam z naprawdę dużą przyjemnością znacznie
później, niż w wieku, w którym przerabialiśmy je na siłę.
Właściwie to na etapie ogólniaka tylko literatura międzywojenna i obozowa
wciągnęła mnie całkowicie.

Pozdrawiam
Nixe

25. Data: 2011-09-22 20:40:31

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-22 22:25, niebożę Nixe wylazło do ludzi i marudzi:

> "medea" napisał

> Żartujesz? Tzn. nie wiem, jakie były "Twoje czasy" ;-)
> Ja "Dziady" miałam w ogólniaku i to bodaj w II czy III klasie.
> Mickiewicz w podstawówce to chyba jedynie "Pan Tadeusz".

Bajek też Wam nie wciskali?

Qra
--
niektórzy mają szczęście

26. Data: 2011-09-22 22:06:00

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-22 22:25, Nixe pisze:

> Żartujesz? Tzn. nie wiem, jakie były "Twoje czasy" ;-)
> Ja "Dziady" miałam w ogólniaku i to bodaj w II czy III klasie.
> Mickiewicz w podstawówce to chyba jedynie "Pan Tadeusz".

Ja też. Wydaje mi się, że I i IIa. W podstawówce plątał się Pan Tadeusz
i się Balladynę "przrabiało" (tak, wiem, ze nie ten autor ;))

--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl

27. Data: 2011-09-23 06:30:50

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-22 22:25, Nixe pisze:

> "medea" napisał

> Żartujesz? Tzn. nie wiem, jakie były "Twoje czasy" ;-)
> Ja "Dziady" miałam w ogólniaku i to bodaj w II czy III klasie.

Absolutnie nie żartuję ("nasze czasy" są chyba zbliżone). To była
zresztą jedna z moich ulubionych lektur. Cały czas mówimy oczywiście o
"Dziadach części II, gdzie nie ma tej całej martyrologii cierpienia za
milijony itd.

> Mickiewicz w podstawówce to chyba jedynie "Pan Tadeusz".

A bajki? A "Świtezianka"? Jakoś nie wierzę... może za słabo Wam
podkreślali, że czytacie wieszcza narodowego. ;)

Ewa

28. Data: 2011-09-23 07:37:51

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" napisał

> Absolutnie nie żartuję ("nasze czasy" są chyba zbliżone).

No nie wiem, nie wiem ;-) Jakoś tak mi chodzi po głowie, że dzieli nas
dekada (w sensie, że ja jestem starsza), ale może się mylę.

> Cały czas mówimy oczywiście o "Dziadach części II, gdzie nie ma tej całej
> martyrologii cierpienia za milijony itd.

Ale mimo wszystko to jednak dość ciężkawa pozycja.
Nie w sensie tematyki, ale pod względem formy.

> A bajki? A "Świtezianka"? Jakoś nie wierzę... może za słabo Wam
> podkreślali, że czytacie wieszcza narodowego. ;)

Z Mickiewicza był tylko "Pan Tadeusz" (a i to nie cały) i "Pani Twardowska".
"Świtezianka" to już ogólniak (jak i pozostałe ballady i romanse ;-)

Pozdrawiam
Nixe

29. Data: 2011-09-23 07:55:32

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Nixe wylazło do ludzi i marudzi:

> "medea" napisał

> No nie wiem, nie wiem ;-) Jakoś tak mi chodzi po głowie, że dzieli nas
> dekada (w sensie, że ja jestem starsza), ale może się mylę.

Absolutnie się zgadzam z Medeą. W VII klasie Dziady były, część II
obowiązkowo, IV jako lektura nadobowiązkowa. A w VIII musiałam przeczytać
Pana Tadeusza. Całego.

> Ale mimo wszystko to jednak dość ciężkawa pozycja.
> Nie w sensie tematyki, ale pod względem formy.

Etam... Hary Potery są cięższe, a jakoś dzieciaki czytają.
Forma Dziadów vol. II jest tak prosta i urocza, że nie rozumiem, jak można z
nich rezygnować.

> Z Mickiewicza był tylko "Pan Tadeusz" (a i to nie cały) i "Pani
> Twardowska". "Świtezianka" to już ogólniak (jak i pozostałe ballady i
> romanse ;-)

Opisy z Pana Tadeusza już w V klasie. W VI Świtezianka była, na pamięć się
uczyłam, więc pamiętam.

Qra, doświadczona życiowo

30. Data: 2011-09-23 08:25:33

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" napisał

> Absolutnie się zgadzam z Medeą. W VII klasie Dziady były, część II
> obowiązkowo,

W takim razie albo mam poważne zaniki pamięci, albo po prostu MY tego nie
przerabialiśmy.

> Forma Dziadów vol. II jest tak prosta i urocza, że nie rozumiem, jak można
> z nich rezygnować.

Prosta i urocza to jest forma "Fizyki ciała stałego" ;-)

Pozdrawiam
Nixe

Na nowy rok szkolny (link)
co słuchają [PILNE]