reforma - 6. latki do szkoly

1. Data: 2011-09-26 08:42:38

Temat: reforma - 6. latki do szkoly
Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

ostatnio sie slyszy, ze Ministerstwo sie wycofa z reformy 6-latkowej.
Wiecie cos na ten temat? Teraz sa wybory, wiec wszystko jest mozliwe.

Czy 6-latek, ktory poszedl NIESTETY do szkoly, bardzo przezywa szkole
i przy ww. informacji o wycofywania sie z reformy - zastanawiamy sie,
czy go nie cofnac do przedszkola. Czy sa jakies prawne problemy aby to
uczynic? 7-latek wiadomo, ze ma obowiazek szkolny, ale 6-latek nie.
Wiec jakby sie na to zapatrywal dyrektor szkoly? Moze odmowic
wypuszczenia dziecka?

Nie rozpatrujcie innych aspektow!

--
ThinkXtra

2. Data: 2011-09-26 08:46:38

Temat: Re: reforma - 6. latki do szkoly
Od: a...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

decyzja o szkole, byla podyktowana tym, ze w nastepnym roku 2x wiecej
dzieci mialo byc w szkolach - taki jednoroczny wyz demograficzny
chciano nam zafundowac. Wiec mniejszym zlem mialo byc wyprzedzenie o
jeden rok i puszczenie dziecka do szkoly jako 6-latka. Bardzo to
przezywac, ze "...ONI zostali a ja musze chodzic...."

--
ThinkXtra

3. Data: 2011-09-26 14:46:40

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Sep 2011 10:46:38 +0200, a...@p...pl napisał(a):

> [...]
> chciano nam zafundowac. Wiec mniejszym zlem mialo byc wyprzedzenie o
> jeden rok i puszczenie dziecka do szkoly jako 6-latka.

Tym sposobem mamy jednoroczny wyż demograficzny w tym roku.
Cofnąć zawsze możecie. Tylko czy dziecko chce?
--
w_e

4. Data: 2011-09-26 15:04:31

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tym sposobem mamy jednoroczny wyż demograficzny w tym roku.
> Cofnąć zawsze możecie. Tylko czy dziecko chce?

W szkole mojej córki to już od trzech lat trwa ten jednoroczny wyż. Ja nie
wiem o co ta cała awantura, ale w tym roku po raz trzeci do szkoły przyszły
klasy pierwsze siedmiolatków i klasy pierwsze sześciolatków - bo to
rozdzielone jest, innym programem idą czy coś, Ela, Ty powinnas wiedzieć
najlepiej ;-) A dostosowywanie szkoły do potrzeb sześciolatków to im tak
dobrze idzie, że niedługo klasy 4-6 to chyba tylko na boisku będą mogły się
uczyć, cała reszta będzie zaadaptowana dla maluchów. Dobrze, że młoda w tym
roku kończy podstawówkę :-)

Agnieszka

5. Data: 2011-09-26 18:42:55

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Sep 2011 17:04:31 +0200, Agnieszka napisał(a):

> W szkole mojej córki to już od trzech lat trwa ten jednoroczny wyż. Ja nie
> wiem o co ta cała awantura, ale w tym roku po raz trzeci do szkoły przyszły
> klasy pierwsze siedmiolatków i klasy pierwsze sześciolatków

U nas do tej pory wyżu nie było, przychodziło tylko po kilka sztuk
sześciolatków.

> - bo to
> rozdzielone jest, innym programem idą czy coś, Ela, Ty powinnas wiedzieć
> najlepiej ;-)

No, nie, po to została podstawa programowa obskubana, żeby mogły sobie
radzić sześciolatki. Zdarza się, że mają inne podręczniki, innych wydawnict
niby bardziej dostosowane do sześciolatków, ale podstawa programowa jest
taka sama.

> [...]
> uczyć, cała reszta będzie zaadaptowana dla maluchów. Dobrze, że młoda w tym
he, he. Co szkoła to obyczaj. U nas trzba było dokupić nowe ławki,
malutkie, bo te najniższe rozmiary dawno poszły już na przemiał, bo od lat
się tylko kurzyły, siedmiolatki wyrośnięte przychodziły. Mój sześciolatek
rok temu w szatni podskakiwał żeby zawiesić coś na haczyku w szatni, bo nie
sięgał.

A ja pomarudzę na gimnazjum :(
Gimnazjum ma dobrą opinię, ludzie specjalnie przemeldowują dzieci żeby
mogły się tam dostać. Tym sposobem w szkole jest tyle klas, że budynek
chyba pęknie w szwach wkrótce. Klasy od A-G, a nawet H. Przy takiej ilości
dzieci o szafkach nie ma mowy, bo się nie zmieszczą :(. No i jest wędrówka
od sali do sali, z butami zmiennymi, z bluzą/kurtką, bo szatnie jeszcze
nieczynne. Wkurza mnie to.

--
w_e

6. Data: 2011-09-26 20:05:15

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"w_e" napisała

> Klasy od A-G, a nawet H.

O rany, jak za starych, dobrych lat 80-tych ;-)
A w klasie po ile dzieciaków?

Pozdrawiam
Nixe

PS - Kacper na "Optymistach" to tak bardziej wyczynowo czy tylko
niedzielnie, rekreacyjnie?
Jasiek po 3 latach odpuścił sobie (ku mojemu ubolewaniu) z powodu "zmęczenia
materiału".
Ale twierdzi, że może na wiosnę mu się odmieni ;-)

7. Data: 2011-09-27 12:36:14

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Sep 2011 22:05:15 +0200, Nixe napisał(a):

> "w_e" napisała

> O rany, jak za starych, dobrych lat 80-tych ;-)
> A w klasie po ile dzieciaków?

niestety 29 i 30 (no z wyjątkami, sportowa 21, integracyjna 20)

> PS - Kacper na "Optymistach" to tak bardziej wyczynowo czy tylko
> niedzielnie, rekreacyjnie?

To były półkolonie.
Ale niestety to nie jest to co tygrysy lubią najbardziej. (Tygrysy lubią
tylko czytać)

--
w_e

8. Data: 2011-09-27 15:51:55

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niestety 29 i 30 (no z wyjątkami, sportowa 21, integracyjna 20)

Przepraszam, że się wtrącę, ale na czym w takim razie polega ta "dobra
opinia" o gimnazjum?

--
Pozdrowienia,
Yakhub

9. Data: 2011-09-27 16:06:18

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 27 Sep 2011 17:51:55 +0200, Yakhub napisał(a):

> Przepraszam, że się wtrącę, ale na czym w takim razie polega ta "dobra
> opinia" o gimnazjum?

Mają wysoki wynik egzaminu gimnazjalnego (chociaż mam na ten temat swoją
teorię) dzieci spoza blokowisk i więcej nie wiem ;)
Moje dziecko poszło tam jako do rejonu, sami nie braliśmy tej szkoły pod
uwagę, ale wyszło jak wyszło. A u nagle zaczęto mi zadawać pytania jak
załatwiłam dziecku szkołę ;) (a my po prostu prawie rok temu zmieniliśmy
mieszkanie), że ludzie specjalnie dzieci meldują u rodziny żeby tylko mogły
chodzić do tej szkoły.
Co do wysokiego wyniku moja teoria jest taka, że jak się pozbiera z
okolicznych szkół dzieci z bardzo dobrymi świadectwami to potem łatwo się z
nimi osiąga wysokie wyniki.
Aaa, i jeszcze jedno, bo w sumie postawiłeś swoje pytanie pod tekstem gdzie
podałam ilość uczniów w klasach. Niestety to włodarze miasta decydują o
ilości uczniów w klasach i tu akurat ich limity są właśnie w okolicach
30-32, więc tak liczne klasy to niestety norma.
Teraz sobie wyobraź 32 osobową klasę sześciolatków :( (a w mieście takie
są)
--
w_e

10. Data: 2011-09-27 17:47:25

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-09-27 18:06, niebożę w_e wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> 30-32, więc tak liczne klasy to niestety norma.
> Teraz sobie wyobraź 32 osobową klasę sześciolatków :( (a w mieście takie

A ja się wściekam, że w I klasie Młodego już nie ma 21 dzieci... ech żyzn...

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.

Lektury w gimnazjum
Na nowy rok szkolny (link)
co słuchają [PILNE]
Czy my uczymy dzieci?