Lilie z nasion

1. Data: 2006-07-06 12:37:52

Temat: Lilie z nasion
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyląc czoła przed pasją i cierpliwością Mirka, pokazałam na swojej stronie
kwitnące, dwuletnie lilie z nasion, które dostałam.
Mam jeszcze jakieś trąby w pąkach i tegoroczne siewki, których kwiaty może
zobaczę w przyszłym roku.
Dla zainteresowanych:
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?id=796

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2006-07-06 13:43:01

Temat: Re: Lilie z nasion
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e8j0bd$5c4$1@nemesis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał(a):

> Chyląc czoła przed pasją i cierpliwością Mirka, pokazałam na swojej
> stronie kwitnące, dwuletnie lilie z nasion, które dostałam.

Hejka. U mnie też pojedyncze dwuletnie lilie od Mirka zaczynają kwitnąć,
ale wygląda to o wiele mniej okazale. Pewnie mam za mało zielone palce. :-(
Pozdrawiam predyspozycyjnie Ja...cki

3. Data: 2006-07-06 13:49:41

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg napisał:
> Chyląc czoła przed pasją i cierpliwością Mirka, pokazałam na swojej stronie
> kwitnące, dwuletnie lilie z nasion, które dostałam.
Dwuletnie i juz kwitna ? Kurcze.... Moje jakos nie zamierzaja mimo, ze
juz im 3 wiosna idzie :(
Pewnie nic z nich nie bedzie wcale :(((

A Twoje bardzo ladne sa ! :-)

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2006-07-06 13:56:17

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. U mnie też pojedyncze dwuletnie lilie od Mirka zaczynają
kwitnąć,
> ale wygląda to o wiele mniej okazale. Pewnie mam za mało zielone palce.
:-(

Nie sądzę :). U mnie o ile wielkość kwiatów jest prawie normalna, o tyle
pędy są znacznie krótsze niż u innych lilii. Potrzebują jeszcze trochę czasu
i tyle. Ale są śliczne, a szczególnie ucieszył mnie kwiat L. pumilum.

Z pozdrowieniami, Maria

P.S. Okrywana opuncja kwitnie rewelacyjnie. Trudno, jesienią i tak połowa
wyląduje na śmietniku :(.

5. Data: 2006-07-06 19:32:52

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
> [...]
> kwitnące, dwuletnie lilie z nasion, które dostałam.
> Mam jeszcze jakieś trąby w pąkach i tegoroczne siewki, których

Do jakiego podłoża wysiewałaś nasiona, bo u mnie katastrofa.
;-(
Pozdrawiam pogodnie
skryba

6. Data: 2006-07-06 19:40:11

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwitnące, dwuletnie lilie z nasion, które dostałam.
> Mam jeszcze jakieś trąby w pąkach i tegoroczne siewki, których kwiaty może

Bardzo mnie to cieszy,że ładnie i szybko zakwitły.Chętnie zobaczę
zdjęcia innych hodowców, jeśli komuś coś wyszło.
Pozdrawiam.mirzan

7. Data: 2006-07-06 19:44:21

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Do jakiego podłoża wysiewałaś nasiona, bo u mnie katastrofa.
> ;-(

Do zwykłego kwiatowego. Pilnowałam tylko, żeby nadmiernie nie wysychało :-).
Trzeba cierpliwości i uwagi. Tak na marginesie, to po pół roku dopiero
zaczęły mi wschodzić nasiona orlika kanadyjskiego.
Ogromne podziękowania dla Darczyńcy :-).

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2006-07-06 19:49:37

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości

> Dwuletnie i juz kwitna ? Kurcze.... Moje jakos nie zamierzaja mimo, ze
> juz im 3 wiosna idzie :(
> Pewnie nic z nich nie bedzie wcale :(((

Jak to? Jeśli są, to zakwitną. Czemu nie? :-) Najfajniejsze jest jednak to,
że przetrwały ostatnia zimę bez specjalnego zabezpieczenia. Śnieg je
uratował.

> A Twoje bardzo ladne sa ! :-)

No ładne. Lubię w takie kropeczki:).

Z pozdrowieniami, Maria

9. Data: 2006-07-07 00:01:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> stronie
> kwitnące, dwuletnie lilie z nasion, które dostałam.

Bardzo ladne lilie, chociaz azjatki nie sa moimi ulubionymi (a jak
zauwazylem wiekszosc zdjec to azjatki?). :)
Ta z pierwszego zdjecia podobna do l. o. 'Arena'; chcialbym moc wiedziec na
ile to podobienstwo nie jest przypadkiem :)
Brakuje mi jednak przy nich nazw - Mirek przyslal mi nasiona wraz z opisem,
co z czym skrzyzowane.
Gdyby byly nazwy, moglbym sie orientacyjnie przekonac, co wyrosloby z moich
lilii, gdyby wyroslo.
W tym roku kupilem pare cebulek, wlasnie kwitnie jedna trabka i orienpet,
dlatego nie tracac czasu zabralem sie za ich krzyzowanie :) Jak beda
nasiona, postaram sie ich nie zmarnowac :)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2006-07-07 06:17:59

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Bardzo ladne lilie, chociaz azjatki nie sa moimi ulubionymi (a jak
> zauwazylem wiekszosc zdjec to azjatki?). :)

Tak, nasion trąb miałam mało i wydaje mi się, że z nimi jest trudniej.

> [...]
> ile to podobienstwo nie jest przypadkiem :)
> Brakuje mi jednak przy nich nazw - Mirek przyslal mi nasiona wraz z

Nie miałam szczegółowych opisów nasion a tylko 'trąby', 'azjatki'.
A o dodatkowe nasiona ładnych trąb już się teraz uśmiecham do Mirka :-)).

> W tym roku kupilem pare cebulek, wlasnie kwitnie jedna trabka i orienpet,
> dlatego nie tracac czasu zabralem sie za ich krzyzowanie :) Jak beda
> nasiona, postaram sie ich nie zmarnowac :)

Tego akurat jestem pewna :-).

Z pozdrowieniami, Maria

Jakies aktualne zestawienie kosiarek?
AGREST