Strona główna Grupy pl.sci.psychologia List do papieża Jana Pawła Drugiego. Pocztą niedyplomatyczną List do papieża Jana Pawła Drugiego. Pocztą niedyplomatyczną

List do papieża Jana Pawła Drugiego. Pocztą niedyplomatyczną

następny post »
Date: Mon, 2 Jan 2023 20:30:15 +0100
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>
Subject: List do papieża Jana Pawła Drugiego. Pocztą niedyplomatyczną

Jacek Podsiadło

List do papieża Jana Pawła Drugiego. Pocztą niedyplomatyczną

Widuję pana w telewizji, zwykle stoi pan w oknie z rękami
rozłożonymi bezradnie nad tłumem strojąc miny. Gdyby
zaprowadzić ociężałą trzodę na skraj przepaści i zepchnąć, czy
pańskie pół Europy małpoludów nie stałoby się lotnym ptactwem?
Być papieżem - cóż za smutek; być tak śmiesznym jak najgrubszy
w klasie uczeń albo ten, któremu wąs nie sypnął się razem z innymi.

Jak radzi pan sobie z dogmatem o nieomylności, gdy zdarzy się
panu pomylić w rachunkach? Poza chęcią kpiny ten problem
prawdziwie mnie zajmuje. Starałem się lubić pana, chociaż wiersze
pana nie są zbyt udane a wasi kapłani, mówiąc bez ogródek,
wpychają ryj wszędzie.

Jednak pańskie słowa brzmiące ,,Nie jesteśmy pacyfistami;
pragniemy pokoju, ale nie za każdą cenę" sprawiły, że pragnę
napisać to, co następuje. Za pacyfistów nikt was nie uważa. Pokoju
nie czyni się strojeniem min. Proszę zabrać swoich misjonarzy z
Afryki i Azji. Kiedy milczeć wystarczy by kłamać, mówić ,,wiem"
jest zbrodnią.

--
pzdr
Roman