Lobelia -bylina?

1. Data: 2005-08-02 15:59:52

Temat: Lobelia -bylina?
Od: "Teresa KOwalska" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam krzewinkę, Ok 30 cm wysokości i jej wysokośc niewiele ma sie zmienić.
Ma tylko się poszerzać. Wokół łodygi kwitną czerwone kwiatki,kwitnie od maja
do października.Jest to podobno lobelia bylinowa.Czy przezimuje w ogrodzie?
Dziękuję zo odpowiedzi

2. Data: 2005-08-02 17:31:47

Temat: Re: Lobelia -bylina?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa KOwalska" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:dco59o$3ia$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
maja
> do października.Jest to podobno lobelia bylinowa.Czy przezimuje w

Ciekawe jaki to gatunek, naprawdopodobniej kupiłaś Lobielię cardinalis
(jeśli ma zielone liście) lub L. fulgens (jeśli czerwone). Ogólnie roślina
toporna w uprawie, pod śniegiem zimuje nawet nawet, bez śniegu jest gorzej,
na przedwiośniu źle reaguje na dobowe wahania temperatury (w dzień słońce i
na plusie w nocy mróz), trzeba je wtedy chronić przed mrozem, no i nalezy w
przyszłości je rozsadzać, starsze rośliny lubią ginąć.

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2005-08-03 15:08:01

Od: "Teresa KOwalska" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
> na plusie w nocy mróz), trzeba je wtedy chronić przed mrozem, no i nalezy w
> przyszłości je rozsadzać, starsze rośliny lubią ginąć.

Ma zielone liście.Myślałam, ze coś poplątałam z nazwą.Dzięki za odpowiedź.

winorosl Nero
szukam czerwonej datury
Trzmielina Emerald Gold - problemik
Pytanie o Pritzelago