Lodówka PKM - bez kratki chłodzącej z tyłu

1. Data: 2008-07-15 06:29:22

Temat: Lodówka PKM - bez kratki chłodzącej z tyłu
Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

nabyłem używaną chłodziarkę PKM i okazało się, że nie ma z tyłu kratki
odprowadzającej ciepło. Sam sprzęt na pierwszy rzut oka działa poprawnie,
chłodzi i mrozi, jednak z tyłu widać jakby kratka kiedyś była, ale została
usunięta (wygląda jakby otwory po byłych mocowaniach zostały zaklejone
pianką uszczelniającą). Dodatkowo podczas pracy agregatu boki lodówki są
lekko ciepłe.
Czy taką lodówkę można bezpieczenie używać i będzie działała tak samo jak te
z kratkami z tyłu?

Tomek

2. Data: 2008-07-15 07:54:08

Temat: Re: Lodówka PKM - bez kratki chłodzącej z tyłu
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

...:::Tomek:::... <t...@s...pl> wrote:
> [...]
> kratki
> odprowadzającej ciepło. [...] Dodatkowo
> podczas pracy agregatu boki lodówki są lekko ciepłe.

Masz po prostu lodówkę "oddychającą" bokami, otwory po kratce z
tyłu to zapewne technologiczne pozostałości po wcześniejszych
modelach, które jeszcze miały klasyczny wymiennik ciepła.

J.

3. Data: 2008-07-15 08:51:40

Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> Masz po prostu lodówkę "oddychającą" bokami, otwory po kratce z
> tyłu to zapewne technologiczne pozostałości po wcześniejszych
> modelach, które jeszcze miały klasyczny wymiennik ciepła.

I już w fabryce zamontowali starą obudowę tylnej ściany i zakleili pianką?
Niezłą tantedę kupiłem ;-) A jak to wygląda w 'normalnych' lodówkach, jeśli
zdejmie się kratkę? Też się grzeje obudowa? Może boki są tu ciepłe właśnie
dlatego, że nie ma kratki?

Tomek

4. Data: 2008-07-15 09:13:16

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
jeśli
> zdejmie się kratkę? Też się grzeje obudowa? Może boki są tu ciepłe właśnie

Eee, stwarzasz sztuczne problemy... Jeśli już to nie kratka a skraplacz
(cuś jak chłodnica).
A w ogóle to chłodzi, bo jesli tak to w czym problem?

P.

5. Data: 2008-07-15 10:59:36

Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek wrote:
> Eee, stwarzasz sztuczne problemy... Jeśli już to nie kratka a
> skraplacz (cuś jak chłodnica).
> A w ogóle to chłodzi, bo jesli tak to w czym problem?

Chodzi o to, że chłodzi, ale bez kratki może mieć o wiele mniejszą wydajność
i albo ciągnąć o wiele więcej prądu albo/i paść o wiele szybciej.

Tomek

6. Data: 2008-07-15 11:03:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> wrote in message

> Chodzi o to, że chłodzi, ale bez kratki może mieć o wiele mniejszą
> wydajność i albo ciągnąć o wiele więcej prądu albo/i paść o wiele
> szybciej.

Jesteś konstruktorem?

7. Data: 2008-07-15 17:24:39

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lip, 12:59, "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> wrote:

> Chodzi o to, że chłodzi, ale bez kratki może mieć o wiele mniejszą wydajność
> i albo ciągnąć o wiele więcej prądu albo/i paść o wiele szybciej.

Jeżeli ktoś specjalnie usunąłby twoją "kratkę" to uleciałby freon i
lodówka w ogóle by nie chodziła.
Nowsze lodówki mają mniejsze straty i nie oddają tak wiele ciepła jak
stare komunistyczne - więc często wystarczy że ciepło oddane zostanie
do metalowych ścianek które szybko oddają to ciepło na zewnątrz. Ale
taka konstrukcja jest robiona już w fabryce nie przez "kogoś".

Pozdrowienia
Moorek

8. Data: 2008-07-16 06:36:17

Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> Jesteś konstruktorem?

To nie ma nic do rzeczy, ale sądząc po innych Twoich wypowiedziach, taki
drobiazg raczej Ci nie przeszkadza.

Tomek

9. Data: 2008-07-16 08:01:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

...:::Tomek:::... <t...@s...pl> wrote:

> [...]
> zakleili
> pianką? Niezłą tantedę kupiłem ;-) A jak to wygląda w

W "normalnych" lodówkach ta kratka jest elementem układu
chłodzenia i próba jej zdjęcia wywoła krótkie PSSSSSSSssssssss po
czym lodówka stanie się jedynie gustowną szafką. U Ciebie ten
element (parownik) jest zabudowany w bokach lodówki po prostu.

J.

10. Data: 2008-07-16 08:08:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> wrote in message

> To nie ma nic do rzeczy, ale sądząc po innych Twoich wypowiedziach, taki
> drobiazg raczej Ci nie przeszkadza.

Wbrew temu co myślisz o mnie - moje pytanie jest do rzeczy - twoją
chłodziarkę ktoś skonstruował, a to znaczy, że ma nie mieć wymiennika. To,
że są tam otwory po innych konstrukcjach świadczy o tym, że albo jest to
uniwersalna obudowa do różnych rozwiązań, bądź reszta produkcyjna do której
wkładane są inne zespoły...

Jaka wanna z hydromasażem?
Łuparka do drewna z castoramy. Czy warto?
odkurzacz centralny
Gorenje
mop do paneli