Lodowka - biale krysztalki na przewodach agregatu

1. Data: 2007-04-29 19:00:28

Temat: Lodowka - biale krysztalki na przewodach agregatu
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Mam mala lodowke LG, mniej wiecej roczna. Na miedzianych (?) rurkach z
tylu, nad agregatem, przy czyms co wyglada jak zbiornik "chlodziwa"
zauwazylem dziwne zjawisko. Tam, gdzie lacza sie rurki z dwoch roznych
materialow, pojawila sie biala i zielona substancja. Oto fotki (uwaga,
kazda 1,5-2 MB) :

http://strony.aster.pl/skrzyp7/LG1.JPG
http://strony.aster.pl/skrzyp7/LG2.JPG

Co sie dzieje ? Czynnik chlodzacy to Cyklopentan. Czyzby instalacja byla
nieszczelna ? A moze miedz utlenia sie w zetknieciu z aluminium ? Jaka
wrozycie przyszlosc lodowce ?

Pozdrawiam,
Wojtek

2. Data: 2007-04-30 06:32:23

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> napisał(a):

> [...]
> zauwazylem dziwne zjawisko. Tam, gdzie lacza sie rurki z dwoch roznych
> materialow, pojawila sie biala i zielona substancja. Oto fotki (uwaga,
Normalne. Resztki topnika i jego reakcje z miedzią. Jak cię to drażni, to
możesz sobie to wyczyścić, ale delikatnie. Czynnikiem chłodniczym jest
R134a, a cyklopentanem jest spieniana pianka izolująca. A ta biała rurka
jest ze stali, a nie Al - tak na marginesie.

3. Data: 2007-05-01 07:06:04

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer napisał(a):

> [...]
> R134a, a cyklopentanem jest spieniana pianka izolująca. A ta biała rurka
> jest ze stali, a nie Al - tak na marginesie.

Dzieki za odpowiedz. Zostawilem tak jak jest, nie chcialem skrobac.
W kilkuletniej lodowce Whirlpoola nic takiego nie widzialem...

Pozdrawiam,
Wojtek

4. Data: 2007-05-01 14:51:17

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@g...com> napisał w
wiadomości news:4634d454$0$13195$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
> zauwazylem dziwne zjawisko. Tam, gdzie lacza sie rurki z dwoch roznych
> materialow, pojawila sie biala i zielona substancja. Oto fotki (uwaga,

fotki można bez specjalnej utraty jakości pomniejszyć (rozdzielczość)
programem Irfanview
To tak na przyszłość

Piotrek

5. Data: 2007-05-01 16:01:06

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):

> fotki można bez specjalnej utraty jakości pomniejszyć (rozdzielczość)
> programem Irfanview
> To tak na przyszłość

Na przyszlosc i zupelnie OT... Grafike obrabiam od 12 lat, ale za dobra
rade dziekuje ;)

Pozdrawiam,
Wojtek

6. Data: 2007-05-01 21:36:24

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@g...com> napisał w
wiadomości news:46374d33$0$13205$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Na przyszlosc i zupelnie OT... Grafike obrabiam od 12 lat, ale za dobra
> rade dziekuje ;)

ale na grupy pisujesz od niedawna, co ?
uwiesić TAKIE pliki....

Piotrek

7. Data: 2007-05-01 22:19:12

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):

> ale na grupy pisujesz od niedawna, co ?

8-9 lat bedzie. Jakie to ma znaczenie ?

> uwiesić TAKIE pliki....

Czasy modemow 28,8 kbps bezpowrotnie minely, co prawda niektorzy
korzystaja z GPRSu itp. wynalazkow, dlatego _wyraznie_pisze_jaka
_wielkosc_maja_pliki_. Proste - wiesz co klikasz, wchodzisz lub nie.
Wspolczesne lacza bez problemu radza sobie z megabajtowymi plikami, a
przegladarki skaluja nadwymiarowe obrazy. Ktos ma ochote obejrzec
dokladnie - powieksza. Tym bardziej, ze mowimy o zdjeciach
"dokumentacyjnych" gdzie szczegoly moga miec znaczenie. Gdyby to byla
grupa binarna to bym to zrozumial ...a tak ?

Pozdrawiam,
Wojtek

8. Data: 2007-05-01 22:43:15

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał(a):

> ale na grupy pisujesz od niedawna, co ?

8-9 lat bedzie. Jakie to ma znaczenie ?

> uwiesić TAKIE pliki....

Straszne ! Czasy modemow 28,8 kbps bezpowrotnie minely, co prawda
[...]
zdjeciach dokumentacyjnych" gdzie szczegoly moga miec znaczenie (jesli
mam byc zupelnie szczery to najzwyczajniej nie mialem ochoty kadrowac /
obrabiac... bo i po co ?). Gdyby to byla grupa binarna to bym to
zrozumial ...a tak ?

Swoja droga... jesli uwazasz sie za takiego purytanina i wilka morskiego
Usenetu to po co rozpoczynasz off-topiczny watek ? To tak jakby
instruktor nauki jazdy jezdzil jednokierunkowa pod prad. A pomijajac
Netykiete, sam wyznaje zasade : moge w czyms pomoc - pisze, nie mam nic
konkretnego do powiedzenia w danym temacie - lece dalej. Polecam.

Pozdrawiam,
Wojtek

problem z ekologiczną skóra - plamy
Pralka - Polar (Gracja) - awaria?
odkurzacz bezworkowy
montaż klamki
Instalacja C.O w bloku - wspolnota mieszkaniowa - problem