Lodówka-co się dzieje:-(((

1. Data: 2002-11-23 10:41:26

Temat: Lodówka-co się dzieje:-(((
Od: "Anna Piguła" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Myslę że mi grupowicze pomozecie coś sie chyba dzieje z moja nową
lodówką:-(. Pół roku temu kupiłam Ardo Fresch Line z automatycznym
odszranianiem. A teraz po 4-5 miesiacach zrobiła sie w chłodziarce gruba
warstwa szronu na 1-1.5cm!!! Czy to normalne skoro ma automatyczne
odszranianie? W zamrażarce nie ma automatu ale w chłodziarce chyba nie
powinno tak sie dziać. Powiedzcie czy reklamowac czy tak ma byc i rozmrozić
i jeszcze raz zobaczyć?
Ania.

1. Data: 2002-11-24 01:52:59

Temat: Re: Lodówka-co się dzieje:-(((
Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Piguła" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinno tak sie dziać. Powiedzcie czy reklamowac czy tak ma byc i rozmrozić

Aniu, reklamowac i to nie w celu naprawy, a wymiany, w ramach rekojmi, na nowa.
Rekojmia przysluguje Ci wtedy, gdy nie zglaszalas dotad naprawy.
Wybor nalezy do Ciebie. Totez, jesli nie korzystalas dotad z serwisu, wybierz
rekojmie i wymiane. I nie daj sie oglupic, co czesto w
takich przypadkach probuja robic ludzie z serwisu!
Barbara

---

1. Data: 2002-11-24 10:17:49

Od: l...@p...kozia-wolka.ppp.tpsa.com (Łukasz Grochal) szukaj wiadomości tego autora

"Barbara" <p...@n...pl> writes:

> I nie daj sie oglupic, co czesto w takich przypadkach probuja robic
> ludzie z serwisu!

Naprawy/wymiany z tytułu rękojmi można się domagać w sklepie, w którym
się towar kupiło, a nie w serwisie, bo to sprzedawca, a nie serwis czy
producent tej rękojmi udziela.

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=Content&pa=showpage&pid=16#556

--
(-) Łukasz Grochal l...@r...eu.org
(for PGP key visit:)

1. Data: 2002-11-24 14:15:10

Od: "Anna Piguła" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wybierz rekojmie i wymiane. I nie daj sie oglupic, co czesto w
> takich przypadkach probuja robic ludzie z serwisu!
Tyle że ja mam ta lodówke juz pół roku! Mogłam wymienic jeśli nie podbiłam
gwarancji, teraz tylko serwis. Ja nie kupowałam z wada i wszystko działało
ok.
Ania.

1. Data: 2002-11-24 14:16:00

Od: "Anna Piguła" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawy/wymiany z tytułu rękojmi można się domagać w sklepie, w którym
> się towar kupiło, a nie w serwisie, bo to sprzedawca, a nie serwis czy
> [...]
I to jeszcze gdy sprzęt ma wadę a mi sie zepsuła po pół roku a nie w małym
okresie od zakupu!
Ania.

1. Data: 2002-11-24 22:25:29

Od: l...@p...kozia-wolka.ppp.tpsa.com (Łukasz Grochal) szukaj wiadomości tego autora

"Anna Piguła" <a...@g...pl> writes:

> I to jeszcze gdy sprzęt ma wadę a mi sie zepsuła po pół roku a nie w małym
> okresie od zakupu!

Nie rzutuje. Rękojmia jest udzielana na rok i 'zepsucie się' sprzętu
w tym czasie oznacza, że sprzęt miał wadę. No chyba, że sklep załatwi
rzeczoznawcę, który stwierdzi, że sprzęt zepsuł się z Twojej winy.
A wtedy z kolei można się odwołać itd...

--
(-) Łukasz Grochal l...@r...eu.org
(for PGP key visit:)

1. Data: 2002-11-24 22:32:45

Od: l...@p...kozia-wolka.ppp.tpsa.com (Łukasz Grochal) szukaj wiadomości tego autora

"Anna Piguła" <a...@g...pl> writes:

> Tyle że ja mam ta lodówke juz pół roku! Mogłam wymienic jeśli nie
> podbiłam gwarancji, teraz tylko serwis.

Masz prawo do rękojmi bez względu na gwarancję. Skorzystasz z tej
opcji, która Ci bardziej pasuje, jako klient masz wybór. Idziesz do
sklepu, opisujesz problem, mówisz, że życzysz sobie wymiany z tytułu
rękojmi albo naprawy (jeśli chcesz). Jak się wypną, idziesz do
Federacji Konsumentów, są pomocni.

--
(-) Łukasz Grochal l...@r...eu.org
(for PGP key visit:)

1. Data: 2002-11-25 08:42:11

Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

O czym wy piszecie ! Wpierw się zastanówcie czy jest zepsuta !
Szron powstaje w niskiej temperaturze i dużej wilgotności więc co moze być
zepsute? Automatyczne odszranianie działa na tej zasadzie że gdy agregat nie
działa a w chłodziarce jest kilka stopni na plusie lód z tylnej ścianki sie
rozpuszcza i następuje odmrożenie, ten cykl powtarza się kilkanascie razy
dziennie. Może agregat sie nie wyłącza ? Może jest ustawiona temperatura na
max. chłodzenie i przy częstym otwieraniu agregat działa jak działa, a może
jest to spowodowanym wilgotnością . U mnie jak żona wstawi garnek z zupą bez
przykrywki to efekt jest ten sam, lub w okresie przedświątecznym w czasie
przygotowań jak czesto otwiera się drzwiczki . Mam ustawioną bardzo niską
temperaturę 3stopnie często w lodówkach zalecają 4-7 . Zobacz czy uszczelka
na całym obwodzie przylega dokładnie (może to regulacja drzwi ). Sprawdzic
można kartką papieru którą powinna byc wyciągana z wyczuwalnym oporem z
pomiędzy uszczelki a obudowy. Lodówka jaest bardzo prostym urządzeniem i ma
chłodzić a procesy takie jak szronienie muszą wystąpić z prostych zasad
fizyki. Trzeba ustalić tylko który czynnik jest przyczyną no chyba że jest
to wada konstrukcyjna ale występowałaby od początku. Może łatwiej zadzwonić
do serewisu i telefonicznicznie sie wszystkiego dowiedzieć a oni sami też w
przypadku podejrzenia usterki przyjmą zgłoszenie gwarancyjne przecierz
reklamacja nie jest rzadnym problemem . Na zasadach rękojmi też sprzedawca
może sprzęt naprawić ( zresztą i tak to zrobi ten sam autoryzowany serwis
producenta ). Wymiana sprzętu na żadanie przy wystąpieniu wady na zasadach
rękojmi byłaby bzdurą i nikt by nie naprawiał tylko wymieniał . Oczywiście
możemy wszystkiego zażądać i mamy do tego prawo ale tak jak to napisano na
stronie Federacji Konsumentów :
-odstąpić od umowy, tzn. zwrócić towar i zażądać zwrotu gotówki, chyba że
sprzedawca niezwłocznie wymieni towar na wolny od wad bądź wady usunie
(tylko w tym wypadku sprzedawca może, pomimo uznania reklamacji, postąpić
inaczej niż sobie tego życzymy);

Bądźmy dobrej myśli, mniej agresji.

1. Data: 2002-11-25 13:10:49

Od: "Anna Piguła" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jest ustawiona temperatura na
> max. chłodzenie i przy częstym otwieraniu agregat działa jak działa, a
może
> jest to spowodowanym wilgotnością .
Jest ustawiona na 1 i i tak za bardzo mrozi!!! Producent daje 3-4 a ja mam 1
i jest za mocno:-( Wilgoci nie ma bo wszystko jest w pojemnikach aby nie
było zapachów.
>Zobacz czy uszczelka
> na całym obwodzie przylega dokładnie (może to regulacja drzwi ).
Z uszczelką wporządku, ładnie przylega.
Mam ją 4 miesiace i dopiero od miesiaca pojawił sie taki szron, że bardzo
często sie włancza i widząc po liczniku prądu wzrosło zuzycie bo codziennie
notuję.
Narazie rozmrazam aby sprawdzic czy bedzie szronić. Owszem był mały szron
ale zaraz znikał bo odszraniała a teraz to jak stara ruska lodówka:-(
Ania

1. Data: 2002-11-26 02:54:06

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Narazie rozmrazam aby sprawdzic czy bedzie szronić. Owszem był mały szron
> ale zaraz znikał bo odszraniała a teraz to jak stara ruska lodówka:-(

Aniu, nie obrazaj tzw. ruskich lodowek.
Moj Minsk ma juz 26 lat.
Pokaz mi lodowke innej produkcji, bez zadnej naprawy, swietnie dzialajaca nadal, no i
cichutko chodzi - przez cale te 26 lat.
Powinnam ja wymienic, bo na pewno nowa bedzie zdecydowanie bardziej energooszczedna,
tyle ze z kaska nie tak [musialam najpierw
kupic kuchenke].
Barbara

---

Zużycie wody -pochwalcie się
BEAM odkurzacz - uzywa ktos?
Nowosci w galerii Antique Deco
Kuchenka - Amica czy Mastercook i inne...
Czy ktoś kupował w sklepie internetowym ARA?