Lordoza szyjna

1. Data: 2003-01-10 08:59:10

Temat: Lordoza szyjna
Od: nann <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

W opisie RTG - "lordoza szyjna wyrownana", zawsze mi sie wydawalo, ze akurat w tym
odcinku kregoslupa to lordoza
wlasnie ma byc ! Wiec jak to jest ? Fizjologia, czy patologia ?

nann, co nie wie, czy kark ja boli od lordozy, czy od tego ze owa lordoza wyrownana
jest..

2. Data: 2003-01-10 14:19:16

Temat: Re: Lordoza szyjna
Od: "k.ia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nann napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>wlasnie ma byc ! Wiec jak to jest ? Fizjologia, czy patologia ?
>
>nann, co nie wie, czy kark ja boli od lordozy, czy od tego ze owa lordoza

Odcinek szyjny kręgosłupa powinien być wyksztalcony w lordozę. Potocznie
mówiąc: wygięty nieznacznie do tyłu. Wyrównanie lordozy to spłycenie tego
fizjologicznego wygięcia. Zdarza się ze lordoza stopniowo przechodzi
(poprzez spłycenie) w kifozę szyjną.
Czyli od lordozy "głowa nie boli" :) ani kark, no chyba ze owa jest solidnie
pogłębiona, lub tak jak u Ciebie spłycona.
Napewno powinnaś wzmocnić prostowniki szyji. Dobrze by było tez spać na
poduszce ortop. a dolegliwosci bólowe leczyć np. fizykoterapią i
krioterapią. Powodzenia!

Wędzidełko podjęzykowe - czy i gdzie można przeciąć
oczy
DIANE-35 - pytanie
Bezdech
Niewydolnosc serca??