MASLO !!

1. Data: 2004-07-13 17:46:06

Temat: Re: MASLO !!
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Apeluję, kto jest ( był) dobry z geografii, gdzie leży ta Piątnica:-)
> tuz obok Łomży.
>
> pozdr:)
> magda

Dziękuję bardzo za informację, kurczę trochę daleko. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-13 20:52:11

Od: "Luiza" <d...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

śmietana Piątnicy jest do nabycia w praktycznie każdym sklepie spożywczym a
już na pewno w hiper, supermarketach

--
pozdrawiam Luiza
gg:1010560

1. Data: 2004-07-14 06:05:14

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> śmietana Piątnicy jest do nabycia w praktycznie każdym sklepie spożywczym a
> już na pewno w hiper, supermarketach

Tylko pytanie , czy na terenie całego kraju ?
> --
> pozdrawiam Luiza

Ps. Hm, to czemu nie ma w "moim" marszalu (Intermarche):-( . Tam jest
tylko "Łowicka" :-( Mam określony plan.... zwrócę się do "służb
handlowych",poszczególnych sklepów by poszukały hurtowni rozprowadzającej z
Piątnicy produkty, mam nadzieję, że nie odmówią. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-15 05:55:01

Od: Marcin Jaroszewski <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fabiola wrote:.................................. ale nie potrafie jeszcze prostym
domowym sposobem zrobic maselko !! czy jest w stanie ktos mi pomoc?... moze zna ktos
prosty przepis?...slyszalam kiedys o takim przepisie gdzie mozna go zrobic w
domowym mikserze ale... zapomnialam juz jak to bylo ..

Wiem z wlasnego doswiadczenia bo robilem. Latwizna. Nawet mixera nie trzeba.
Nalej tak z 1/3 do max 1/2 tlustej smietany o temp pokojowej do litrowego sloika.
Zakrec szczelnie.
Znajdz kogos, kto bedzie energicznie potrzasal tym sloikiem przez kilka minut.
Nie trzeba duzo czasu, zeby zaczely sie formowac grudki masla.
Jak juz caly tluszcz sie wytraci, wylej maslanke.
Teraz maslo nalezy przeplukac kilka razy zimna woda.
Najlepiej wlasnie zrobione maslo, kilka razy zalac woda w jakiejs miseczce i
widelcem rozgniatac/mieszac tak zeby sie pozbyc "wymyc/wyplukac" resztek maslanki.
Ostatni krok : gruba kroma pachnacego chleba i............:-)

1. Data: 2004-07-25 11:22:33

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
maslanki.
> Ostatni krok : gruba kroma pachnacego chleba i............:-)

Musze sie pochwalic ,zrobilam maselko i bylo naprawde pyszne ( moze dlatego
ze sama robilam ) i smakuje z chclebkiem ktore pieke a ostatnio nawet robie
dzemiki innym sposobem niz zwykle lacznie trwa to ok. 10 minut zozdrabnianie
owocow + gotowanie + przelanie do sloiczka !.. naprawde tylko 10 minut trwa
cala ta procedura

Ziola
[OT] Wjazdy i wyjazdy wakacyjne
przechowywanie pesto