MM Spaghetti

1. Data: 2004-01-28 23:15:29

Temat: MM Spaghetti
Od: "eRZet" <USUN_TOmj36@USUN_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy mógł by mi ktoś polecić jakiś sos do spaghetti. Oczywiście sos MM

--

eRZet

2. Data: 2004-01-29 00:41:19

Temat: Re: MM Spaghetti
Od: "Joanna" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eRZet" <USUN_TOmj36@USUN_TOo2.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Czy mógł by mi ktoś polecić jakiś sos do spaghetti. Oczywiście sos MM
>

> --
>
> eRZet

Witam,

A w archiwum jest tyyyyyyyyle ciekawych rzeczy...
Zajrzyj tam koniecznie :

http://groups.google.com/groups?hl=pl&inlang=pl&lr=&
ie=ISO-8859-2&q=sos+spag
hetti+MM+group%3Apl.misc.dieta&meta=group%3Dpl.misc.
dieta

Pozdrawiam,

Joanna

3. Data: 2004-01-30 16:03:25

Od: "Ruda " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
>
> http://groups.google.com/groups?hl=pl&inlang=pl&lr=&
ie=ISO-8859-2&q=sos+spag
> hetti+MM+group%3Apl.misc.dieta&meta=group%3Dpl.misc.

Na początek nieco offtopicznie: Znowu nawala mi serwer news.icm.edu.pl, czego
mam już serdecznie dosyć. Z jakiego innego serwera mogę złapać Waszą grupę?
A teraz do rzeczy. Przejrzałam dyskusję, do której prowadzi podany przez
Joannę link. Toczyła się ona wokół tego przepisu na sos do spaghetti:

spagetti
2 puszki tunczyka w oleju
1 puszka pomidorów bez skórki (moze byc w kawalkach)
czosnek (opcjonalnie)
lyzeczka bulionu w proszku
przyprawy

W jednym garze gotujesz spagetti na al dente, a w tym samym czasie, 2
puszki tunczyka w oleju odsaczasz z oleju, nalepiej zeby byl w kawalkach
a nie w ciapkach, Oliwke na patelnie i na to czosnek posiekany ale nie
koniecznie + tunczyka, chwile posmazyc z 5 minut. Wlac na patelnie
puszke pomidorow w kawalkach bez skory, przyprawy typu bazylia,
tymianek, sol, pieprz, troche bulionu w proszku (1 lyzeczke ze
sloiczka-poprawia smak bardzo).
Trzymac na patelni tak dlugo az troche odparuje i nie bedzie wodnite
tylko sosowate
Mozna serkiem posypac na gorze i pietruszka posiekana.

Wiem, że jest w nim trochę błędów. Chciałabym sobie uściślić, co trzeba tu
zmienić aby było OK, ale że sama mam nieco problemów w ustaleniu menu proszę,
byście potwierdzili czy dobrze kombinuję:
- tuńczyk jest w porządku, ale tylko ten w sosie własnym;
- Żadnej oliwy na patelnię;
- nie posypywać serem;
- względem tej puszki z pomidorami: czy ich jakoś perfidnie potajemnie nie
słodzą? Czy bez obawy mogę ich użyć? Chyba ze świeżymi pomidorami lepiej nie
eksperymentować?
I jeszcze jedna wątpliwość: to jest przepis węglowodanowy czy tłuszczowy, bo
się zamotałam?
Mięsko, nawet najchudsze - również jest w spaghetti niedozwolone?

I jeszcze kilka malutkich pytań:
- nigdzie nie mogę znaleźć płatków (innych niż owsiane) niebłyskawicznych. Czy
można na MM jeść kaszę?
- do szkoły zabierała będę czasem kefir albo maślankę, ale nie mam pomysłu, co
do tego jeszcze mogę dołączyć?
- I to samo z jajkami na twardo - z czym je jeść (na wynos ;) )

A teraz podam Wam przepis na moją ukochaną sałatkę (zobaczcie, czy pasuje do MM):
składniki:
ogórek
tuńczyk
ser żółty (ale bardzo go mało i drobniutko starty)
majonez
jajka
(nie podaje ilości, bo to zalezy od liczby pysiów do wykarmienia ;)

Jajka ugotować na twardo, oddzielić białko od żółtka po schłodzeniu tychże.
Nie odsączonego broń Boże od sosu osobistego;) tuńczyka wrzucić na dno miski,
w której będzie cała sałatka. Na tuńczyka wrzucić warstwę cebulki - bardzo
drobno pokrojonej (ale nie tartej broń Boże) tak, żeby nie było widać
tuńczyka. Na cebulkę nałożyć cieniusieńką, delikatna warstwę majonezu. Na to
wysypać bardzo drobno pokrojonego w kosteczkę ogórka konserwowego (ale broń
Boże go nie trzeć) tak, żeby nie było widać majonezu. Zetrzeć na tarce białko
(można je lekko osolić) i zakryć majonez dosyć grubą warstwą. Na to wysypać
tarty na małych oczkach ser żółty. Na to majonez w ilości in fest;) czyli
około 1 cm. Zasypać całośc tartym drobniutko żółtkiem. Na 30 minutek odstawić
w najzimniejsze miejsce lodówkowe.

No. Czy to przejdzie na Moniniaku czy niebałdzo? Mówię Wam, ta sałatka rządzi,
no lepszej nie uświadczyłam.

Pozdrawiam wszystkich
Ruda

4. Data: 2004-01-30 16:11:22

Od: Barbara Anna <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruda:

> [...]
> ogórek
> tuńczyk
> ser żółty (ale bardzo go mało i drobniutko starty)

[...]
> No. Czy to przejdzie na Moniniaku czy niebałdzo? Mówię Wam, ta sałatka rządzi,
> no lepszej nie uświadczyłam.

Jesli w majonezie ani w zalewie do ogorkow konserowych nie ma cukru, to IMHO
moze byc i wyglada nader smacznie. Ale obawiam sie, ze jest :(
(Chyba zeby majonez byl domowy, nieslodzony, a ogorki kiszone, domowe tez. Przepisem
na majonez, jakby co, sluze).

Pozdrawiam,

BA

5. Data: 2004-01-30 16:28:47

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruda wrote:

> I jeszcze kilka malutkich pytań:
> - nigdzie nie mogę znaleźć płatków (innych niż owsiane) niebłyskawicznych. Czy

Może tu się uda:
http://www.vege.pl/str.php?dz=3

pozdrawiam Chaciur

6. Data: 2004-01-30 16:33:44

Od: "Ruda" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Anna <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> moze byc i wyglada nader smacznie. Ale obawiam sie, ze jest :(
> (Chyba zeby majonez byl domowy, nieslodzony, a ogorki kiszone, domowe tez.

Dzięki:) Majonez - to będzie kielecki, w nim cukru podobno nie ma. A
ogórki..hmmm. No tu jest problem. Naprawdę ciężko dostać niesłodzone? Chyba
zabiorę sie w takim razie za ich domową produkcję.

Ps. Sałatka naprawde jest przepyszna, polecam :))

Pozdrawiam serdecznie
Ruda

7. Data: 2004-01-30 18:28:28

Od: Ruda <r...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1/30/2004 5:28 PM, Chaciur wrote:

> Może tu się uda:
> http://www.vege.pl/str.php?dz=3

Dzięki, jutro jade na zakupki :)

Pozdrawiam serdecznie
Ruda

8. Data: 2004-02-01 18:55:29

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruda " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tylko sosowate
> Mozna serkiem posypac na gorze i pietruszka posiekana.

No, to NIE jest przepis na makaron zgodny z MM.

Tuńczyk do makaronu nie może być z oleju tylko musi być z wody.
Spaghetti z pszenicy durum (żadne mączne kluchy!)
Pomidory z puszki - większość zawiera cukier, choć producenci nie piszą o
tym na etykietce. Jakoś najbardziej ufam pod tym względem włoskim puszkom z
pomidorami.
Bulion w proszku to sama chemia, nie mówiąc już o cukrze w składzie.
Ser też odpada.

Jeśli makaron miałby być naprawdę zgodny z MM, to można go podać z
tuńczykiem z wody, serem 0%, jogurtem 0% i z pokorojnymi w plastry
pomidorami na wierzchu, posypać bazylią świeżą.

Co można jeszcze dodać do spaghetti?
Na przykład łososia wędzonego w kawałkach i oliwki, albo (okazjonalnie)
oliwę z czosnkiem, albo na przykład podać go z truskawkami (mrożonymi albo
świeżymi) i do tego jogurt 0%.

pozdrawiam, misiczka

--
Nie może być nic genialnego tam, gdzie nie ma odrobiny szaleństwa
(seneka Starszy)

9. Data: 2004-02-02 10:30:55

Od: "Ruda " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka <U...@w...pl> napisał(a):

> Tuńczyk do makaronu nie może być z oleju tylko musi być z wody.

Jak to z wody? Taki w sosie własnym ? 8>

> Spaghetti z pszenicy durum (żadne mączne kluchy!)

Tak jest!

> Pomidory z puszki - większość zawiera cukier, choć producenci nie piszą o
> tym na etykietce. Jakoś najbardziej ufam pod tym względem włoskim puszkom z
> pomidorami.

No dobra, pomidory z puchy odpadają.

> [...]
> oliwę z czosnkiem, albo na przykład podać go z truskawkami (mrożonymi albo

A łosoś wędzony to nietłusty jest? I w ogóle ryby wędzone?

Pozdrawiam
Ruda

10. Data: 2004-02-02 10:47:49

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruda wrote:

> Jak to z wody? Taki w sosie własnym ? 8>

Tak.

Dunia
--
All science is either physics or stamp collecting.
Ernest Rutherford

[OT] Pół żartem ;]
Czy drobna kobieta może jeść 4000kcal i taką pozostać?
archiwum grupy
Chcialbym troszke schudnac...
dieta