Prosba o pomoc - co to jest MPT?

1. Data: 2006-08-01 20:48:21

Temat: Prosba o pomoc - co to jest MPT?
Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

tłumaczę właśnie korespondencję w języku rosyjskim dotyczącą możliwości
leczenia komórkami macierzystymi pacjenta po złamaniu jednego z kręgów
szyjnych. W odpowiedzi z Kijowa otrzymałem prośbę o badanie MPT.

Z tego co udało mi się ustalić (ale proszę się tym nie sugerować) jest to
?????????????? ??????????? ??????????, czyli +/- wielowymiarowa tachykardia
przedsionka sercowego.

Czy może o to chodzić? Znalazłem wyrażenie MPT na stronach anglojęzycznych,
więc może jest to wyrażenie międzynarodowe?
pozdrawiam i zgóry dziękuję,
:::mg:::

2. Data: 2006-08-01 21:32:35

Temat: Re: Prosba o pomoc - co to jest MPT?
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Gwiazdowski napisał(a):

> Z tego co udało mi się ustalić (ale proszę się tym nie sugerować) jest to
> ?????????????? ??????????? ??????????, czyli +/- wielowymiarowa
> tachykardia przedsionka sercowego.
Nad pewno nie to. To nie jest badanie, tylko diagnoza zaburzeń rytmu serca.

> Czy może o to chodzić? Znalazłem wyrażenie MPT na stronach
> anglojęzycznych, więc może jest to wyrażenie międzynarodowe?
> pozdrawiam i zgóry dziękuję,
A w jakim kontekście? Możesz zacytować fragment?

--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

3. Data: 2006-08-01 22:22:39

Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

""Paweł W."" <a...@s...pl> wrote in message
> A w jakim kontekście? Możesz zacytować fragment?

"Prosimy o następujące dokumenty:
-wynik(opis) stanu neurologicznego (2006r)
-wynik(opis) MPT (2005r-2006r)
-odpowiedź na pytanie: czy są problemy z oddawaniem moczu i defekacją, jeśli
tak to jakie?"

Jak widac kontekst wiele nie pomoże. Jak już pisałem chodzi o pacjenta ze
złamanym kręgiem szyjnym i możliwości terapii komórkami macierzystymi.
:::mg:::

4. Data: 2006-08-01 22:38:33

Od: "k2" <k...@g...p> szukaj wiadomości tego autora

Michal Gwiazdowski wrote:

> Czy może o to chodzić? Znalazłem wyrażenie MPT na

Pomiar wytrzmalosci na bol
Mechanical Pain >doguglaj.>..
Albo pod fraza tkliwosc uciskowa

k2

5. Data: 2006-08-02 11:04:01

Temat: MRI, NMR, MRS, RM...
Od: " glabella" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Gwiazdowski <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl> napisał(a):

> [...]
ze
> złamanym kręgiem szyjnym i możliwości terapii komórkami macierzystymi.

Jedyne badanie dodatkowe cos mózwiące o uszkodzeniu rdzenia kręgowego to
rezonans.
Tak więc MRI (rosyjskie litery to MPU - ostatnia litera wyglada trochę
inaczej, (nie mam cyrylicy w klawiaturze) i miozna ją pomylić z T).

6. Data: 2006-08-02 13:08:09

Temat: Re: MRI, NMR, MRS, RM...
Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

" glabella" <g...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> Tak więc MRI (rosyjskie litery to MPU - ostatnia litera wyglada trochę
> inaczej, (nie mam cyrylicy w klawiaturze) i miozna ją pomylić z T).

bingo! Jestem gapa, że przeoczyłem to w googlach - chodzi o "zwykły"
rezonans magnetyczny
chodziło faktycznie o cyr. MPT, czyli [MRT] - magnitno-rezonansnaja
tomografija

dziękuje
:::mg:::

AIAT
prośba o konsultacje MRI głowy
[pyt] Artykuly zywnosciowe a ich wplyw na organizm
LEP- ginekologia -ksiazka
OPCY wychodzi mi z pepka!!!