Maliny, truskawi i inne - problem

1. Data: 2002-06-14 09:18:39

Temat: Maliny, truskawi i inne - problem
Od: "KosaK" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Kilka lat temu (ok. 4) posadziłem krzewy malin i malinojerzyn. W
pierwszym roku było OK, pędy długie, owoce duże i smaczne. W następnym i
kolejnych nie wyrastają nowe długie pędy tylko dużo małych i krótkich (ok.
20cm). Oczywiście pędy te nie owocują.

2. Ttruskawki. Kupiłem sadzonki (3 odmiany) "w internecie" - ładne, dobrze
ukorzenione. Wyrosły dorodne krzewy ale owoce są niekształtne (wszystich
odmian), nie ma typowego kształtu truskawki tylko końcówka owocu jest
jakgdyby "wciągnęta" do środka owocu.

Jakie mogą byc przyczyny tego stanu rzeczy?

--
Pozdrówka!

KosaK

2. Data: 2002-06-14 09:47:35

Temat: Re: Maliny, truskawi i inne - problem
Od: "AnkaS" <i...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KosaK <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aeccd9$nsp$...@n...tpi.pl...
> [...]
> pierwszym roku było OK, pędy długie, owoce duże i smaczne. W następnym i
> kolejnych nie wyrastają nowe długie pędy tylko dużo małych i krótkich

Słoneczko, a pamietasz, ze maliny trzeba ciąć?
Nie wiem jaka masz odmianę.
Ale jako zasade trzeba przyjąc wycinanie pędów której juz owocowały.
Jesli masz odmiany owocujące jednokrotnie,
to mozesz juz zaraz po zbiorze wyciąć to co owocowało,
albo poczekać do wresnia az zdrewnieją.
Jesli masz Polanę, albo inne powtarzajace to dopiero jesienią.
Tu mozesz ja po prostu skosić, ale wtedy jak wycinasz wszystkie ped,
to owocuje Ci nietypowo tylko w drugim terminie. Ja tak robie.

Zajrzyj np. na stronę
http://www.markiewicz.com.pl/oinne.htm
masz tam o malimach:
http://www.markiewicz.com.pl/omalin.htm
i o truskawkach
http://www.markiewicz.com.pl/otruskawek.htm

I inne o malinach
http://www.wodr-bratoszewice.agro.pl/rada/RADA11_200
1/wdomu.htm

Pozdrawiam Anka
--
poprawny adres stona-at-fuw.edu.pl

Trochę NTG, ale jednak "Mój piękny ogród"
Blue Star - pilne
Czy u Was kwitnie
przeciw dwulisciennym
Dla Basi i innych ślimaczkofobów...