Mam boczek :)

1. Data: 2001-09-05 17:34:27

Temat: Mam boczek :)
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Surowy, piękny boczek, waży kilo dwadzieścia. Właśnie mi się rozmraża. Co z
tym mogę zrobić? Jak się robi roladę, tj. jak go zrolować faszerując przy
tym jakimś farszem? Właśnie: jakim farszem?

Pozdrawiam z Płocka,
Monika

ps. [chwalę się]
ależ dziś pyszny schab upiekłam na obiadek, mmmmmmmmmmmm, palce lizać :)

1. Data: 2001-09-05 18:45:26

Temat: Re: Mam boczek :)
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Sawicka <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9n5no5$g0t$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> Surowy, piękny boczek, waży kilo dwadzieścia. Właśnie mi się rozmraża. Co
> tym mogę zrobić? Jak się robi roladę, tj. jak go zrolować faszerując przy
> tym jakimś farszem? Właśnie: jakim farszem?

pieczony bez farszu będzie pyszny, potem na chlebek taki ciepły i z
musztardą, oj, pycha!

Wkn

1. Data: 2001-09-05 19:50:45

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> wrote:

>Surowy, piękny boczek, waży kilo dwadzieścia. Właśnie mi się rozmraża. Co z
>tym mogę zrobić? Jak się robi roladę, tj. jak go zrolować faszerując przy
>tym jakimś farszem? Właśnie: jakim farszem?

Przepis dla boczku wędzonego...

Farsz:
15 dag pieczarek usmażyć. Bułkę czerstwą namoczyć i zemleć z
okrawkami wyrównywanego boczku. Dodać do tego pieczarki, jajo,
posiekaną natkę i przyprawic do smaku...

Jak już ci wyjdzie rolada obwiązana nitką to polewasz tłuszczem
i pieczesz skrapiając na początku wodą ( ewentualnie bulionem
a może jakimś piwem cienkim...) a następnie własnym boczka
sosem. Pod koniec duszenia możesz dodać w cząstkach pół kilo jabłek
wymieszanych z 2 łyżkami ketchupu. ( ale to wtedy gdy będzie
boczek jedzony w dużych kawałkach z sosem...( tłusto to widzę)

AgataW.

1. Data: 2001-09-05 20:05:53

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>tym mogę zrobić? Jak się robi roladę, tj. jak go zrolować faszerując przy
>tym jakimś farszem? Właśnie: jakim farszem?

Znalazłam jeszcze takie farsze dla twojego boczku

1. 6-7 zabków czosnku utrzeć z solą, połączyć z ziołami( po pół
łyżeczki mięty, szłwii, cząbru, bazylii i majeranku), łyzką
oliwy i łyżka wytrawnego białego wina. tym natrzeć płaski juz
boczek. Ciasno go zrolować i owinięty folią ma całą noc w lodówce
tkwić. Potem w niej pieczemy i polewamy bulionem w trakcie pieczenia.

2.farsz z mielonego mięsa wieprzowego (40dag) i 20dag
obgotowanych w osolonym wrzatku przez 2-4 minuty kurek.

Siekamy kurki, łączymy z drobno pokrojonym porem, mięsem,
jajkiem. całość solimy, pieprzymy i posypujemy rozmarynem. Bardzo
solidnie wyrabiamy masę ( ewentualnie z czosnkiem).

Z serii "Soczyste pieczenie" Prószyńskiego...

1. Data: 2001-09-05 20:09:03

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW <a...@g...com.pl> wrote:

> Ciasno go zrolować i owinięty folią ma całą noc w lodówce
>tkwić. Potem w niej pieczemy i polewamy bulionem w trakcie pieczenia.

Ewentualnych dowcipnisiów uprzedzam!
Widzę że głupio wyszło z tym pieczeniem w lodówce...

AgataW.

1. Data: 2001-09-05 20:24:16

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> wrote:

>A ja zrozumialam, ze trzeba polewac folie aluminiowa...

żeby było ciekawiej z ksiązki wynika, że polewamy folię, wszak
dopiero pod koniec pieczenia mamy ją odwinąć...by mięso się
zarumieniło.:)
AgataW.

1. Data: 2001-09-05 20:24:17

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja zrozumialam, ze trzeba polewac folie aluminiowa...

--
Niesz !
9n60ij$p78$...@h...uw.edu.pl...

1. Data: 2001-09-05 20:41:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Widz? ?e g?upio wysz?o z tym pieczeniem w lodówce...
>
>AgataW.

alez skad...hehehehe

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-05 20:55:33

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

To moze wystarczy po prostu brytfanna z woda, albo miseczka z woda w
piekarniku ?

--
9n61f3$pbv$...@h...uw.edu.pl...

1. Data: 2001-09-06 06:31:29

Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po czasie o boczku.
Kiedys kiedys robilem w sloiki i bylo to cos niesamowitego, doslownie i w
przenosni orgazm kulinarny...

Pasteryzacja w piekarniku z termoobiegiem
pomocy!!!
Od 2 lat was czytam
gofry ok. 16-tej ;-)
O rany, jakie to słodkie!