Pasteryzacja w piekarniku z termoobiegiem

1. Data: 2001-09-05 17:35:01

Temat: Pasteryzacja w piekarniku z termoobiegiem
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o wskazowki ile i w jakiej teemperaturze nalezy pasteryzowac
sok pomidorowy w litrowych twistach w elektrycznym piekarniku z
termoobiegiem. Na gar i wodna pasteryzacje sie nie zdecyduje z powodu braku
odpowiednio duzego gara.
Z gory dzieki,
Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-09-05 19:40:12

Temat: Odp: Pasteryzacja w piekarniku z termoobiegiem
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9n5nfh$fn$...@n...tpi.pl...
> Bardzo prosze o wskazowki ile i w jakiej teemperaturze nalezy
pasteryzowac
> sok pomidorowy w litrowych twistach w elektrycznym piekarniku z
> termoobiegiem.
NIe robilam soku, tylko chutney, ale mysle, ze zasada podobna.
Piekarnik nagrzalam na 120 celsjuszow, na spod blachy polozylam
gazety, zeby sie nie upaprala w razie czego. Sloiki wstawialam na
jakies 1-1.5 godziny. Z tym ze termoobiegu nie wlaczalam, tylko
grzanie gora i dol jednoczesnie. Zassaly sie pieknie, wytrzymaly
caly rok - wlasnie przedwczoraj wyzarlam resztki z ostatniego i w
sobote wznawiam produkcje :-))) Rodzina sie bezczelnie zapytala,
czy w tym roku tez taki smaczny prezent na gwiazdke dostana jak w
zeszlym... nie mam wyjscia :-)

Pzdr,
Magda

1. Data: 2001-09-05 20:53:59

Temat: Re: Pasteryzacja w piekarniku z termoobiegiem
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piekarnik nagrzalam na 120 celsjuszow, na spod blachy polozylam
> gazety, zeby sie nie upaprala w razie czego. Sloiki wstawialam na
Madziu - a te sloiki do to takiego cieplego piekarnika od razu wstawialas i
nie walnely ? Czy najpierw hartowalas goracym chutneyem ? Czy wstawialas do
zimnego piekarnika ?
Herbatka (laik w dziedzinie pasteryzacji piekarnikowej)

1. Data: 2001-09-06 06:40:13

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Herbatka <b...@d...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> [...]
wstawialas do
> zimnego piekarnika ?
> Herbatka (laik w dziedzinie pasteryzacji piekarnikowej)
Widzisz, ja tez laik i to byl eksperyment :-)
Piekarnik rozgrzany nawet do 100 jest mniej niebezpieczny dla
sloikow niz wrzatek, do ktorego sie je znienacka wsadza. Ale bylo
tak: piekarnik zaczal sie nagrzewac i w nim wyladowaly puste
sloiki i pokrywki po umyciu. Posiedzialy tam sobie z pol godziny,
potem do nich wpakowalam chutney goracy, zakrecilam i wsadzilam z
powrotem na ponad godzine do piekarnika. Druga porcja
przesiedziala sie dluzej, jako ze byla noc, wylaczylam piekarnik i
one sobie stygly w srodku.
Bonus dodatkowy jest taki, ze caly dom przez kilka dni tym
chutneyem pachnie - te wszystkie przyprawy... ;-)
A metoda piekarnikowa jest o milion razy wygodniejsza i "czystsza"
niz garnkowa - jak sobie przypomne, jak moja mama walczyla zawsze
z gigantycznymi kotlami, wywlekaniem sloikow szczypcami itp., to
naprawde sie ciesze z piekarnika elektrycznego.

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-09-06 06:47:40

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena W. <z...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3b967fb0$...@n...acn.pl...

> Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:9n5nfh$fn$...@n...tpi.pl.
..
Rodzina sie bezczelnie zapytala,
> czy w tym roku tez taki smaczny prezent na gwiazdke dostana jak w
> zeszlym... nie mam wyjscia :-)
>
> Pzdr,
> Magda

Dzieki, Magda! A jaki to chutney byl? Zrobilabym sobie przy przetworowym
amoku (oszczednosci na prezentach gwiazdkowych przy okazji;o))))))
Agata

1. Data: 2001-09-06 14:41:34

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9n75t1$qpm$...@n...tpi.pl...
> Dzieki, Magda! A jaki to chutney byl? Zrobilabym sobie przy
przetworowym
> amoku (oszczednosci na prezentach gwiazdkowych przy
okazji;o))))))
Nie mam przepisu w postaci elektronicznej, bo poprzedniego
komputera zawartosc szlag trafil. Ale pare tygodni temu byl watek
o chutney na grupie, i jakas zyczliwa dusza zacytowala w calej
rozciaglosci ten przepis. Charakteryzuje sie on tym, ze jest takim
polskim z chicagowa pisany :-)
Pozdr,
Magda

pomocy!!!