Mam pytanie

1. Data: 2001-08-30 08:29:27

Temat: Mam pytanie
Od: "Mp" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Mieszkam na wsi (I gr. paraplegia po D4) i jedyny sposób żeby mieszkać bez
schodów to wybudować sobie taki przyjazny dom. Czy budując dom można liczyc
na jakieś dotacje PFRON, samorzadów itp. oraz czy są jakieś ulgi przy
płaceniu (jest tego całe mnóstwo nie wiem jak oni mogą mieć taki deficyt
przy tylu opłątach) za pozwolenie na budowę, przy zakupie działki budowlanej
u notariusza w sądzie itp. ?

Pozdrawiam serdeczenie i z góry dziękuję za wszystkie rady.
Mariusz

2. Data: 2001-08-30 09:00:08

Temat: Re: Mam pytanie
Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mp" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> płaceniu (jest tego całe mnóstwo nie wiem jak oni mogą mieć taki deficyt
> przy tylu opłątach) za pozwolenie na budowę, przy zakupie działki
---------------------
Wlasnie , dobre pytanie... Czy Oni przy tak kosmicznym deficycie nie obetna
wszystkiego lacznie z wszelkimi funduszami pomocowymi ? Cos mi sie wydaje ,
ze powiedziec, ze nadchodza ciezkie czasy, to okreslenie zbyt lagodne,
pomimo, ze ten i ow w okresie przedwyboorczym zaklina sie, ze nie dopusci do
skrzywdzenia ludzi najbiedniejszych i tych ktorych dotknal los...
Zbig AG

3. Data: 2001-08-30 11:31:02

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:9mkvrl$l4n$1@news2.tpi.pl...

> Wlasnie , dobre pytanie... Czy Oni przy tak kosmicznym deficycie nie
obetna
> wszystkiego lacznie z wszelkimi funduszami pomocowymi ? Cos mi sie

Na 99% nie, jakby mieli najpierw ciac, to poleca po dotacjach (umownie
nazwijmy to tak) dla zpchr, sam PFRON przeznacza na likwidacje barier
smieszne srodki, na dobra sprawe nie ma co ciac ;) Poza tym PFRON to za
duzo cieplych i swietnie oplacanych stanowisk, zadna partia nie
przepusci okazji zeby zachowac status quo, chyba, ze nadejdzie era
rozumu ;)

pozdrawiam
RT

4. Data: 2001-08-30 12:05:47

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
liczyc
> na jakieś dotacje PFRON, samorzadów itp. oraz czy są jakieś ulgi przy

Tak na szybko, prosze skontaktowac sie z Powiatowym Centrum Pomocy
Rodzinie, tam mozna uzyskac informacje nt. likwidacji barier, nie jestem
jednak pewien, czy takowe srodki mozna wykorzystac na budowe domu. I do
razu mowie srodkow jest malo, a wnioskow duzo.
> [...]
deficyt
> przy tylu opłątach) za pozwolenie na budowę, przy zakupie działki
Raczej nie, prawo budowlane nie wspomina o takowych ulgach.

pozdrawiam
RT

5. Data: 2001-08-30 15:36:08

Temat: Odp: Mam pytanie
Od: "Homer" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Instytucja PeFRON nie finansuje i nie doplaca do budowy lokali i domow
niepelnosprawnym, a moze jedynie dofinansowac inicjatywy w stylu
likwidowanie barier architektonicznych, takich jak podjazdy dla wozkow, itp.
Pozdrawiam, Jacek.
Użytkownik Mp <m...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mkqhk$olo$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2001-08-31 08:17:25

Od: "kalif" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Homer" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niepelnosprawnym, a moze jedynie dofinansowac inicjatywy w stylu
> likwidowanie barier architektonicznych, takich jak podjazdy dla wozkow,

W odpowiedzi na pytanie, według Karty Praw Osób Niepełnosprawnych, art.47
pkt 11 mówi:
"Środki Funduszu przeznacza się na dofinansowanie likwidacji barier
architektonicznych..."
Chodzi tu o osoby z dysfunkcją narządu ruchu. PFRON po dokonaniu wizji domu,
sam stwierdza,
jakie mogą być przeprowadzone udogodnienia dla osoby niepełnosprawnej.
Zwykle są to podjazdy
lub windy zewnętrzne dla wózków, montowanie kabin prysznicowych z
brodzikami, uchwyty w sanitariatach,
zamontowanie niskich kuchni. Informacji na ten temat udziela także Ośrodek
Pomocy Społecznej.
Zaznaczam,że trzeba mieć 10 % wkładu własnego.
Pozdrawiam,Daria

7. Data: 2001-08-31 15:08:53

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
budowlanej
> u notariusza w sądzie itp. ?
>
> Pozdrawiam serdeczenie i z góry dziękuję za wszystkie rady.

Na dotacje w przypadku budowy domu za bardzo bym nie liczył, zwłaszcza w
sytuacji kiedy brakuje kasy. Chociaż być może można by to przeprowadzić w
następujący sposób:
1. Przygotować plan "normalnego budynku".
2. Przygotować osobno listę przeróbek jakie należy dokonać, aby ów
"normalny" budynek stał się budynkiem dostosowanym.
3. Zrobić osobny projekt, wycenę itp. na wspomniane przeróbki i wystąpić z
wnioskiem o ich dofinansowanie - przy uzasadnieniu że te przeróbki są
wykonywane wyłącznie w celu dostosowania domu do potrzeb ON - być może by
przeszło.

Co do zniżek w opłatach itp. to jest pewna szansa, dlatego że są one w dużej
części ustalane arbitralnie.
Tzn. - myślę że można np. zwrócić się do urzędu o zaniechanie pobrania opłat
za wystawienie pozwolenia na budowę, na pewno notariusz ma dowolność w
ustalaniu opłat za swoje czynności (to wiem na pewno, bo negocjowałem stawkę
przy zakupie swojego mieszkania - chyba że coś się ostatnio zmieniło),
również w sądzie za wpis do hipoteki można się starać o zaniechanie lub
obniżenie opłat (też coś takiego praktykowałem). Sztywne są tylko podatki od
tych czynności - chociaż i tutaj można się zwrócić do naczelnika urzędu o
zaniechanie poboru podatku od pewnych czynności.

Oczywiście - załatwienie tych wszystkich upustów nie jest łatwe, ale prawne
możliwości istnieją. Trzeba indywidualnie negocjować.

L. MAZ.

pożyczka PEGAZ
Nowy "Kurier IdN1" nr 34
Prośba o adres