Manipulacja a "Ballada na śmierć szerszenia"

1. Data: 2000-05-12 08:14:49

Temat: Manipulacja a "Ballada na śmierć szerszenia"
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacku, miałem zapytać na priv ale zapytam na grupie.
Dlaczego manipulujesz faktami w złym celu?
Po co to robisz?
Tym razem bez pozdrowień Jerzy.

*********************
Użytkownik Jacek Kaliszan <k...@o...wroc.pl>
Szerszeń chcąc na nie zapolować`c wchodzi do środka. Ale już nie wyleci nie
potrafi rozwinąć skrzydeł w wąskiej szyjce butelki.
Na jesień wymieniam pułapkę zazwyczaj było w niej kilkadziesiąt
szt.
W zeszłym roku już ich prawie nie było.
Uszanowanie
Jacek
*********************
> Ale już nie wyleci nie potrafi rozwinšć skrzydeł w wšskiej szyjce butelki.
a nie wylezie na nogach?
--
Maciej Szmit M.Sc.
*********************

*********************
Użytkownik Jacek Kaliszan <k...@o...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:T6kS4.48451$O...@n...tpnet.pl...

Użytkownik Jerzy <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8fc5gu$o2h$...@s...icm.edu.pl...
> a nie wylezie na nogach?
> pijany? nie ma szans!
> pozdr Jerzy
>
> Co doświadczenie własne to doświadczenie.
Na taką pułapkę sie złapać.
Uszanowanie
Jacek

2. Data: 2000-05-12 12:22:46

Temat: Re: Manipulacja a "Ballada na śmierć szerszenia"
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ballada balladš, manipulacje manipulacjami, a ten szerszeń naprawdę mnie ukšsił.
Ramię , po tygodniu, mam do dzisiaj spuchnięte, swędzi jak "jasny piorun", poza
jakimś zastrzykiem (nawet nie wiem co to było) lekarz kazał mi pić wapno ( o
sklerozę sie boję!). I dlatego jestem wdzieczny za pomysł z butelkš z wabikiem
(piwo i cukier). Spróbuję, może jest to jakis sposób.
I niech nikt mi nie opowiada, żeby wytrzymać szerszenia bez ruchu, a nawet
pozwolić mu łazić po nosie.
Zdrowia życzę czyli pozdrawiam
Janusz

3. Data: 2000-05-12 17:09:41

Temat: Odp: Manipulacja a "Ballada na śmierć szerszenia"
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> [...]
> (piwo i cukier). Spróbuję, może jest to jakis sposób.
> I niech nikt mi nie opowiada, żeby wytrzymać szerszenia bez ruchu, a nawet

Zaszerszeniłem się.
Sprawa likwidacji szerszeni ( Vespa crabo) nie jest bagatelna bowiem ryzyko
związane z ukąszeniem np dzieci jest spore .
Jad szerszenia (3 żądła) powala konia.
Dlatego dowcip o pijanym szerszeniu nieco mnie zniesmaczył i zdegustował.
Tak faktycznie szerszeń poluje na owady bo jest drapieżnikiem.czasami też
gryzie soczyste owoce. Żywi się też larwami
W pierwszej fazie pułapka działa w ten sposób, że wskutek fermentacji w
butelce jest więcej dwutlenku węgla niż tlenu i owady po prostu
sypiają.( czy tu można mówic tu o humanitarnym uśmiercaniu nie wiem ) Kto
łapie motyle ten zna stary sposób ich usypiania nadmiarem tlenu. W słoiku z
motylem wysypuje się chyba jak pamietam nadmanganian potasu.
Pózniej szerszenia zwabia trzepot i wibracje skrzydeł owadów. Na pewno
cieczy, która jest w butelce nie pije. Ma ona pózniej taki brunatny kolor.
Prawdopodobnie póżńiej wskutek rozkładu owadów i inne gazy są w butelce.

Pszczelarze twierdzą , żeby nie dodawac cukru bo to zwabia do pułapki
właśnie i też pszczoły. A na szerszenia wystarczy samo jasne piwo. Ale ja
stosowałem ta opisaną powyżej z cukrem bo wtedy przynętą są i zwabione
pszczoły.

Nie wiem czy na grupie są pszczelarze ale ostatnio widziałem piękne ule
niestety puste. Szerszenie atakują właśnie pszczoły i pszczelarze już dawno
temu wydali wojnę tym drapieżcom.

W tym roku szerszenie już latają . Widziałem co prawda jednego jeszcze nie
wyłapanego.
Ale ich aktywność budzi już moje zaniepokojenie.

Teraz likwidacja matek szerszeni jest najskuteczniejsza.

Raz szerszeń spacerował mi w czasie drzemki w okolicach serca. Jak się
zorientowałem uderzyłem go natychmiast . Nie zdążył żądła użyć. Rozumiem
Janusza.

Uszanowanie
Jacek

4. Data: 2000-05-15 09:26:58

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaszerszeniłem się.
!!!
> Sprawa likwidacji szerszeni ( Vespa crabo)
Vespa crabro!

nie jest bagatelna bowiem ryzyko
> związane z ukąszeniem np dzieci jest spore .
> Jad szerszenia (3 żądła) powala konia.
> Dlatego dowcip o pijanym szerszeniu nieco mnie zniesmaczył i zdegustował.
aż do tego stopnia? nie ma sprawy!
pozdr Jerzy

Zdjecia z ogrodu B. Radzimierskiego.
Lipa drobnolistna - pilne
susza
Przesadzenie magnolii
"AKADEMIA BONSAI" do nabycia w Warszawie