Mapa myśli

1. Data: 2004-01-08 19:58:20

Temat: Mapa myśli
Od: "yaruu" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie pomóżcie !!! musze zrobic mape mysli i zupełnie nie wiem jak :(( może
ktos wie gdzie w sieci można znaleźć przykłady takich map lub jakieś opisy
(najlepiej z jakims obrazkiem). Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

1. Data: 2004-01-08 23:10:19

Temat: Re: Mapa myśli
Od: "vandersky" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

podstawowe prawa, którymi rządzą się mapy myśli:
a.. temat mapy symbolizuje centralny rysunek;

b.. główne zagadnienia w postaci gałęzi wybiegają promieniście z
centralnego rysunku;

c.. gałęzie zawierają kluczowy rysunek lub słowo (wypisane dużymi literami
nad odpowiednią linią);

d.. zagadnienia poboczne lub mniej ważne reprezentowane są jako gałęzie
podporządkowane gałęziom wyższego rzędu;

e.. mapy myśli można wzbogacić kolorami, rysunkami oraz własnymi kodami
tak, by stały się ciekawsze, bardziej oryginalne i atrakcyjne.

szczegółowe wskazówki:

a.. rysunki stosuje się na przestrzeni całej mapy;

b.. stosuje się litery, linie i obrazki różnej wielkości;

c.. łączy się strzałkami obszary mapy, które chcesz ze sobą powiązać;

d.. używa się systemu umownych znaczków;

e.. na każdej linii pisze się tylko jedno słowo;

f.. pisze się drukowanymi literami (rzeczy ważne dużymi literami, mniej
ważne mniejszymi);

g.. linie muszą się ze sobą łączyć;

h.. centralne ramiona narysuje się grubą kreską;

i.. połóż kartkę dłuższą krawędzią poziomo;

j.. stosuje się hierarchię pojęć;

k.. zadawaj pytania;

1. Data: 2004-01-08 23:10:54

Od: "katarzis" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
opisy
> (najlepiej z jakims obrazkiem). Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

W sieci nie wiem gdzie można znaleźć, zatem odsyłam do książek Tony'ego
Buzana np "Rusz głową" lub "Podręcznik szybkiego czytania". On dokładnie
wyjaśnia na jakiej zasadzie konstruuje się mapy myśli, czemu służą itd. A
tak od siebie z tworzeniem map myśli to swietna sprawa do zapamiętywania
zawartości książki. Próbowałam parę razy np do nauki na egzamin jako element
powtórki :-)

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-01-09 12:21:12

Od: "Tytus" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yaruu" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
opisy
> (najlepiej z jakims obrazkiem). Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

www.mindjet.com
tam mozesz sobie zciagnac taki program do robienia tego
nazywa sie MindManager
bardzo wygodny

tyt

Negocjacje
Skala Rosenberga-skąd wziąć?
Szukam sprawdzonego/skutecznego psychiatry/psychologa
Cattell
będę proawdził rozmowy kwalifikacyjne....