Marchewka

1. Data: 2002-11-04 15:35:13

Temat: Re: Marchewka
Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Art" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:aq5vcp$4gs$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Hejka.
> Pytanko o proste przepisy na marchewke duszona.
> ( tylko prosze nie kazac mi szukac w przegladarce bo nie mam dostepu do
> www )

Uwielbiam duszona marchewke, ale nigdy nie kroje jej w kostke, tylko ucieram
na grubych oczkach na tarce. Dodaje utarta cebule, maslo i dusze. Potem
sole, pieprze i dodaje odrobine maki (tez to mam po babci;)

Marta

1. Data: 2002-11-04 15:58:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>na grubych oczkach na tarce. Dodaje utarta cebule, maslo i dusze. Potem
>sole, pieprze i dodaje odrobine maki (tez to mam po babci;)

a w same kolka nie? a w slupki nie? a cale male nie?

Trys...?
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-04 16:35:56

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:i76dsuk5r7d3ojk5eq8hjjgvsu7rd7a7cr@4ax.com...

> a w same kolka nie? a w slupki nie? a cale male nie?

no wlasnie nie:) w takie wieksze wiorka . Jakos ten babciny 'size' pasuje mi
najbardziej. I maslo w czasie duszenia niezbedne.

Marta

1. Data: 2002-11-04 20:15:08

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zGosiula" <z...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3DC6740E.9080408@poczta.onet.pl...

> Człowieku - a co tutaj za filozofia? Umyć, oczyścić, podroić w kostkę.
> Wrzucić do garnka, dolać nieco wody, łyżkę masła i... dusić. Doprawić
> czym tam lubisz (ja daję tylko sól), ew. wrzucić groszek konserwowy

1. Albo kukurydze z puszki zamiast groszku lub oprc groszku
2. w ramach zageszczania zamaist tradycyjnej zasmazki- troche zoltego sera.

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-11-04 22:38:03

Od: "Art" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do tego masla ...to mam nastepne pytanie ...
Czy jego niezbednosc wynika z tego ze tluszcze umozliwiaja przyswajanie
witaminy A czy z walorow smakowych....?
Pozdrawiam
Artek

1. Data: 2002-11-04 22:51:29

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do tego masla ...to mam nastepne pytanie ...
> Czy jego niezbednosc wynika z tego ze tluszcze umozliwiaja przyswajanie
> [...]

W moim przypadku decyduja walory smakowe - bez masla jakies takie
bezplciowe.

Marta

1. Data: 2002-11-04 23:11:01

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Art" <a...@w...pl> a écrit dans le message de news:
aq6suh$gni$...@s...icm.edu.pl...
> Co do tego masla ...to mam nastepne pytanie ...
> Czy jego niezbednosc wynika z tego ze tluszcze umozliwiaja przyswajanie
> witaminy A czy z walorow smakowych....?

Oczywiscie, ze z powodu witaminy A !!!
(i B, i C, i betakarotenu !! )

Ewcia,
(ktora, jak cala grupa pogrdza tkzw. "walorami smakowymi")

--
Niesz !

1. Data: 2002-11-05 07:42:02

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

> .... i poglazurowac nieco...nawet
>odrobinke miodu mozna w te glazure wepchnac...

>rozmarzylam
>sie..kocham marchewke
>
>Trys
A ja wrecz przeciwnie, kluje mnie w zeby, soczek z marchewki, jak
najbardziej, surowa do pochrupania, tez moze byc co jakis czas, ale
gotowana, co to to nie...(a juz koszmarek byla marchewka z rosolu,
plywajaca w talerzu....). Ale za to ostatnio, ku zdumieniu mojej mamy,
objadam sie bezwstydnie salatka marchewkowa (i to rzeczywiscie bezwstydnie,
ostatnio pozarlam porcje obiadowa, oraz ta, ktora byla przeznaczona na
obiad dnia nastepnego-calosci wielka micha), z ugotowanej wlasnie
marchewki, utartej na srednio drobnej tarce, do tego cebulka posiekana
drobniutko, opcjonalnie szczypiorek, majonez, gesta kwasna smietana, sol,
pieprz. Najlepsza jest, gdy postoi w lodowce przez pare godzin, albo do
nastepnego dnia, ale rzadko kiedy u mnie tego doczekuje...

Agnieszka (ktora polubila marchewke:))

DBDG

1. Data: 2002-11-05 09:20:18

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MJ Skorupscy wrote:

> Uwielbialam ja, mimo, ze
> byla bardzo kryzysowa: skladala sie z ugotowanej marchewki, pokrojonej w
> kostke oraz z kiszonych ogorkow (obranych ze skorki i rowniez pokrojonych w
> kostke). Jadl ktos kiedys cos takiego?

Moja teściowa to serwuje. Dodaje jeszcze czasami ugotowaną pietruszkę
lub selera. I natkę pietruszki. Potem nieco pieprzy, trochę słodzi i
dodaje olej (oliwę).

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-11-05 10:06:09

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se>
napisał w wiadomości
se...
> [...]
> marchewki, utartej na srednio drobnej tarce, do tego cebulka posiekana
> drobniutko, opcjonalnie szczypiorek, majonez, gesta kwasna smietana, sol,

Wlasnie przypomnialam sobie marchewkowa salatke obiadowa mojej mamy.
Ostatnio jadlam te salatke chyba z 10 lat temu. Uwielbialam ja, mimo, ze
byla bardzo kryzysowa: skladala sie z ugotowanej marchewki, pokrojonej w
kostke oraz z kiszonych ogorkow (obranych ze skorki i rowniez pokrojonych w
kostke). Jadl ktos kiedys cos takiego? Chyba zrobie do dzisiejszego
obiadu:-)

Marta

Mleczko kokosowe
Pizza z prodiża ???