co ugotowc

1. Data: 2002-11-04 14:51:22

Temat: co ugotowc
Od: "ANIA" <l...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

co zrobic z miesa mielonego, tylko nie klopsy w sosie, cos inszego:)
prosze o pomoc

1. Data: 2002-11-04 14:51:58

Temat: Re: co ugotowc
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Nov 2002 15:51:22 +0100, "ANIA"
<l...@k...com.pl> wrote:

>co zrobic z miesa mielonego, tylko nie klopsy w sosie, cos inszego:)
>prosze o pomoc

jednego wielkiego klopsa upiec. pomiedlic mieso z przyprawami,
cebula/czosnkeiem, jajem, zielona pietruszka. wymoscic obsypana
rynienke typu trumienka tym miesem, na to polozyc plasterki
wedzonki, na to moga byc podsmazone pieczarki z cebula, na to
ulozyc wzdluz jaja na twardo (jak Ci sie uda zapamietac to je
obierz...ja juz raz zagadana zaczelam klasc jaja utwardzone w
skorupach, hehehehehehhe), na to wedzonka, na to reszta miesa, na
to znow wedzonka. oczywiscie najlepiej jak wedzonka chuda.

swietne na goraco i na zimno

Trys

P.S. I sosu nie potrzeba ;))
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-04 15:05:30

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> co zrobic z miesa mielonego, tylko nie klopsy w sosie, cos inszego:)

A moze to:

Mieso mielone doprawiasz normalnie jak na klopsy, formujesz tez ala klopsy,
potem pieczesz je na patelni bez panierki tylko z jednej strony. Upieczone
przekladasz na blaszke (taka do piekrnika) nie upieczona strona do gory. Na
gore ukladasz troszke pokrojonych pomidorkow, mozna tez dac troszke papryki
(kolor wedle uznania), mozna pomidory posypac bazylia. Na koniec kladziemy
troszke zoltego sera (ja klade na kazdy taki klops plasterek) i wstawiamy na
10 minut do piekarnika.
Moja rodzinka tak to uwielbia iz robie zawsze tego tak duzo zeby jeszcze na
kolacje wystarczylo.

Mam(q)a

1. Data: 2002-11-04 15:12:00

Temat: Re: co ugotowc - penne z pulpecikami (P)
Od: Bozenka <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze slynne Penne z pulpecikami Monisiatka?

------- Cytuje ------

Na prosbe w klepuje przepis - ja je uwielbiam, moja rodzina i znajomi
tez... A i grupa zaczyna dolaczac do grona zwolennikow:))

Przy czym zastrzegam sie, ze ten przepis moze byc troche inny, niz
poprzedni , bo .... pisze z glowy:)

Skladniki:
pulpeciki:
1. mieso mielone - 1 kg, albo mniej, albo wiecej...., najlepsze wolowo-
wieprzowe, ale ja i z indyczego robilam
2. bulka rozmoczona, rozdrobniona - jak nie ma, daje tarta bulke
3. starty ser ostry wedzony - ok 3 - 4 lyzek. W oryginale byl parmezan,
ja daje rolade ustrzycka
4. pietruszka swieza posiekana
5. jajko
6. czosnek - przez praske
7. cebula posiekana drobno

sos:
1. 1/2 litra sosu pmidorowego - taki z kartonika daje
2. 1 dl rosolku (z kostki, wolowego)
3. 1 dl wina czerwonego wytrwanego - moze byc podlawe:)) Na ogol daje
jakas resztke, co sie w domu poniewiera, albo .... Sofie - niezla do
sosow:))
4. bazylia swieza - jak nie ma, moze byc ostatecznie suszona, ale to nie
to samo
5. czosnek - przez praske

Czosnku w obu przypadkach - wedlug uzania, po jednym zabku to minimum,
ja daje wiecej, ale ja jestem czosknozerca:)

W misce wymieszac - mieso, bulke, ser, czosnek, cebulke, jajo,
pietruszke, przyprawy. Krecic male kulki i obtaczac je w przyprawionej
mace (przyprawy do maki wedlug uznania 0 dobre jes oregano,
prowansalkie, majeranek). Pulpeciki smazyc na patelni.
Zdajc z patelni, wlac tam (tzn. na te patelnie) - sos pomidorowy, rosol,
wino, czosnek. Zagotowac.
Wrzucic pulpeciki, doprawic sos. Na malym ogniu podusic - ok. 15 minut.
I to wszystko.
Potrawa jest latwa - najgorsze jest krecenie pulpecikow, zwlaszcza z 2
kg miesa:)

Smacznego

Monisiatko
----------------------------

http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&newwindow=1&threadm=02010611552279%40polnews
.pl&rnum=8&prev=/groups%3Fas_oq%3Dpulpety%252C%2520p
ulpeciki%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26as_ugroup%3Dpl.
rec.kuchnia%26lr%3D%26num%3D100%26hl%3Dpl

Link zapewnie sie polamie, wiec trzeba go pracowicie posklejac w jedna
linijke ;-)

Bozenka z Wilna :-)

1. Data: 2002-11-04 15:24:57

Od: "ANIA" <l...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki serdeczne

jako pierwszy wyproboje przepis mamqa
nastepnym razem Krysi - grzybkow nie nie mam:(

1. Data: 2002-11-04 17:18:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Nov 2002 16:24:57 +0100, "ANIA"
<l...@k...com.pl> wrote:

>dzieki serdeczne
>
>jako pierwszy wyproboje przepis mamqa
>nastepnym razem Krysi - grzybkow nie nie mam:(

grzybki sa jako extra, moj ostatni klops byl bezgrzybny, ale ten
drugi przpeis mamqi to mi sie tez podoba...

Trys, co ma dzis taka niby zupe gulaszowa z piekarnika...i
coconut cream pie....palce lizac
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-06 14:20:19

Od: "ANIA" <l...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

upiekłam i pychtka:))

Użytkownik "ANIA" <l...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> co zrobic z miesa mielonego, tylko nie klopsy w sosie, cos inszego:)
> prosze o pomoc

Marchewka
Mleczko kokosowe
Pizza z prodiża ???